Presiunea din anvelope ridică probleme ce afectează nu doar maşina, modul in care aceasta rulează, dar şi siguranţa şoferului. Orice şofer ştie că acest aspect este important şi reţine că înainte mai ales în caz de drumuri lungi trebuie să verifice presiunea din pneuri. La fel de bine se ştie că sistemul maşinii – mai ales pentru cele începând cu anul de fabricaţie 2014 – include şi avertizarea legată de acest aspect. Ce te faci însă când un sistem modern de acest gen impune reparaţie, schimb de senzor?

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Pe cât sunt de utili aceşti senzori, pe atât de costisitori devin când vine vorba de înlocuire. Asta pentru că se va impune şi resetarea, reprogramarea unităţii de control a autovehiculului (ECU / UCM). În schimb, piaţa oferă şi o alternativă a celor cu o astfel de nevoie, reprezentată de senzori presiune universali. Sunt mai accesibili privind preţul de achiziţie, dar acest lucru nu este singurul avantaj.

Cum te ajută un senzor de presiune universal

Trebuie să ştii să faci diferenţa pe piaţă şi să fii atent la ce alegi să cumperi. O recomandare este www.senzoripresiune.com, website unde poate fi găsit senzorul CUB. Acesta se potriveşte oricărui sistem original de monitorizare a presiunii din anvelope. Nu se vor face diferenţe la modul de folosire, comparativ de cel original. În plus, se pare că este de asemenea compatibil cu orice tip de valvă şi orice sistem de diagnosticare, cunoscut sub denumirea de TPMS.

Practic până la urmă, acesta înlocuieşte pe cel original fără probleme, indiferent de tipul de maşină sau de jantă. Costurile sunt relativ mai mici, deci cu atât mai bine.

De ce se înlocuieşte un astfel de senzor

Investiţia de acest gen este necesară prin prisma faptului că monitorizarea presiunii din anvelope înseamnă clar o necesitate, ba chiar una impusă. O maşină cu un senzor de acest gen defect nu trece cu brio de testele periodice, respectiv de ITP.

Senzorul se poate defecta sau poate fi afectat de situaţii neplăcute precum atingerea lui cu levierul. Nu degeaba se recomandă vizita la reprezentanţă şi nu schimbarea de anvelope la orice service. Senzorii sunt montaţi pe fiecare roată în parte, cu excepţia celei de rezervă. Necesită şi calibrare, atunci când anvelopele vor fi schimbate, la sezon sau oricând acestea prezintă uzură. În cazul necesităţii de demontare a pneului din cauză că s-a produs pană spre exemplu, acţionarea cu levierul în mod iresponsabil sau din necunoaştere duce la afectarea senzorului din dotare. Acestea sunt doar cauze posibile, nu se întâmplă oricui.

În orice caz, atunci când un senzor este defect evident că se va impune înlocuirea lui, ceea ce duce la costuri destul de mari.

Să înţelegem importanţa senzorului

Nu degeaba este implementat. Senzorul de presiune acţionează spre a preveni accidentele şi nu numai, existând avertizarea în bord în cazul în care presiunea recomandată de producător nu este cea corespunzătoare. Acest lucru menţine durata de viaţă a anvelopelor şi previne uzura lor, face ca maşina să ruleze mai bine şi cu un consum corect, nu mai mare. Senzorul în cauză avertizează atât la presiune mai mică, cât şi la presiune mai mare decât cea indicată.

viewscnt

Conținutul acestui comunicat de presă este în întregime responsabilitatea autorului său. News.ro nu își asumă în niciun fel responsabilitatea pentru acuratețea informațiilor prezentate sau a modului de redactare a comunicatului.