Rezultatele Antibiotice în primele 9 luni ale anului 2017 arată o valoare a veniturilor din vânzări de 234,2 mil. lei, în creştere cu 4% faţă de valoarea estimată în Bugetul de venituri şi cheltuieli şi cu 3% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului 2016, când a înregistrat o valoare de 227.3 mil. lei.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Totodată, profitul net a înregistrat valoarea de 20,24 mil. lei, în creştere cu 37% comparativ cu valoarea bugetată şi cu 14% faţă de primele 9 luni ale anului 2016.

În perioada analizată valoarea taxei clawback a crescut cu 32% faţă de primele 9 luni ale anului 2016, diminuând profitul.

Politica de gestionare a costurilor companiei a determinat ca an de an Antibiotice să-şi menţină gradul de îndatorare în limitele trendului istoric al societăţii din ultimii ani, astfel că în primele 9 luni ale anului 2017 acesta a fost de 27,65%.

“Principalii indicatori de performanţă din primele 9 luni ale acestui an evidenţiază echilibrul financiar şi preocuparea continuă pentru eficienţa afacerii. Aceste rezultate obţinute s-au datorat atât politicii de a ne extinde portofoliul, dar şi orientării spre consolidarea businessului pe pieţele externe unde gradul de rentabilitate este în creştere, valoarea exportului ajungând să reprezinte 31% din venituri, a declarat Ioan Nani, director general Antibiotice Iaşi.

Performanţe pe piaţa internă

• Antibiotice îşi menţine statutul de lider pe segmentul vânzărilor de generice către spitale

Pe piaţa internă, compania Antibiotice continuă să fie pe primul loc pe piaţa medicementelor generice vândute în spitalele din România, cu o cotă de piaţă de 17,6%, fiind cel mai important furnizor pentru produsele din clasa antiinfecţioase.

• Antibiotice îşi menţine statutul de lider cantitativ pe formele farmaceutice unguente, supozitoare şi  pulberi sterile injectabile

Compania Antibiotice îşi menţine statutul de lider din punct de vedere al unităţilor valorificate pe segmentul unguente cu o cotă de piaţă de 26,7%, supozitoare cu o cotă de piaţă de 40,2% şi pulberi sterile injectabile cu o cotă de piaţă de 74,5%.

• Vânzările din farmacii şi spitale în creştere cu 6,8%

Vânzările din farmacii şi spitale (sell out) au generat o creştere valorică de 6,8%, ajungând la 236 mil. lei. Segmentul farmacii Retail, cu o pondere de 75% din valoarea totală, înregistrează o creştere cu 7.2% ajungând la valoarea de 177,2 milioane lei. Segmentul Hospital, cu o pondere de 25% din valoarea totală, a ajuns la 58,8 mil. lei în creştere de 5,4% comparativ cu primele 9 luni din 2016.

Astfel, Antibiotice îşi menţine locul 4 în rândul producătorilor de medicamente generice cu prescripţie medicală şi medicamente fără prescripţie medicală (OTC), cu o cotă de piaţă de 5,4%.

• Creştere cu 35% a portofoliului de medicamente fără prescripţie medicală (OTC)

Antibiotice a dezvoltat în ultimii ani un portofoliu de medicamente fără prescripţie medicală (OTC) care în perioada ianuarie-septembrie 2017 a înregistrat o creştere de 35%, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului 2016, superior ritmului înregistrat de piaţa totală de profil (+20%).

Portofoliul de OTC-ri a companiei situează Antibiotice pe locul 14 din 213 companii care activează pe piaţa medicamentelor OTC din România, ajungând să deţină o pondere de 20% din cifra de afaceri a companiei (9 luni 2017).

Totodată, gama de suplimente alimentare s-a dezvoltat continuu în ultimii ani,  produsele ajungând pe locuri fruntaşe în vânzări pe piaţa internă:

-Soriso®, supliment alimentar din categoria produselor antistres, ocupă primul loc în consumul din România la această categorie, cu o cotă de piaţă de 37,7%, în al doilea an de vânzare;

-Equilibra®, combinaţie optimă de magneziu şi vitamina B6, ocupă locul trei în preferinţele românilor, dintr-o varietate de 38 produse din aceeaşi categorie (13% cotă de piaţă);

-Fluxiv®, un alt supliment alimentar cu rol în menţinerea sănătăţii circulaţiei vasculare, ocupă locul al treilea în consum pe piaţa internă(6,7% cotă de piaţă), dintr-un număr de 26 de produse concurente, fiind lansat în anul 2016;

-Silithor®, supliment alimentar hepatoprotector, ocupă locul şapte în consum dintr-un numar de 55 de produse existente pe piaţă, cu o cotă de piaţă de 4,8%.

Performanţe pe piaţa externă

• Exporturile Antibiotice - 26% creştere în primele 9 luni 2017 - Veniturile din vânzările obţinute pe pieţele externe în primele 9 luni ale anului 2017 au crescut cu 26% faţă de aceeaşi perioadă a anului anterior, ajungând la valoarea de 91,7 mil. lei. Principalele destinaţii ale produselor Antibiotice au fost Asia, America de Nord şi Europa, vânzările în aceste zone reprezentând aproximativ 80% din totalul vânzărilor realizate. 

• Vânzări cu 45% mai mari pe piaţa Statelor Unite ale Americii - Pe piaţa S.U.A., o piaţă puternic reglementată, creşterea realizată în primele 9 luni ale anului 2017 a fost de 45% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului 2016, fiind generată atât de vanzări mai mari de produse finite injectabile cât şi de substanţa activă Nistatină. În acest an, Antibiotice a primit inspecţia US FDA pentru fluxurile de fabricaţie a produselor injectabile preparate aseptic şi a Nistatinei. În urma inspecţiei a fost primit de la US FDA raportul final prin care s-a cerificat faptul că fluxurile de fabricaţie respective sunt compliante cu cerinţele impuse de FDA. Acest lucru permite comercializarea în continuare a acestor produse pe piaţa SUA.

• Creştere cu 70% a vânzărilor în Rusia &CSI - Exporturile din zona Rusia & C.S.I. au crescut cu 70% în special datorită creşterilor înregistrate pentru exporturile de produse cardiovasculare, antiinfecţioase injectabile şi supozitoare. Piaţa Ucrainei este o piaţă pentru care a fost analizată oportunitatea deschiderii unei reprezentanţe având în vedere potenţialul ridicat al acestei pieţe şi obiceiurile de consum apropiate de portofoliul companiei Antibiotice. Pe piaţa Ucrainei, Antibiotice a înregistrat două noi produse în primele 9 luni 2017.

• Exporturi cu 16% mai mari în Vietnam - În Asia de Sud-Est, exporturile realizate în primele 9 luni ale anului sunt cu 16% mai mari decât perioada de referinţă din anul 2016. Creşterea se datorează vânzărilor mai mari de produse finite în Vietnam, în special a celor din clasa Antiinfecţioase, clasă pentru care Antibiotice a obţinut în anul 2017 autorizaţii de punere pe piaţă pentru două noi produse pe lângă cele 12 produse deja înregistrate. Până la sfârşitul anului 2020, Antibiotice îşi propune să înregistreze înca 20 de produse pe această piaţă.

Vânzări mai mari în Vietnam au fost posibile şi prin aportul Reprezentanţei Antibiotice în această ţară, care  a deschis noi oportunităţi de dezvoltare. În perspectiva anilor următori, Antibiotice vizează înregistrarea şi valorificarea portofoliului din Vietnam şi pe alte pieţe din zona Asiei de Sud Est precum Filipine, Hong Kong, Taiwan, unde compania are negocieri în derulare cu parteneri din aceste tări.

Persoanele interesate de informaţii suplimentare pot consulta Raportul Administratorilor ianuarie-septembrie 2017, pe site-ul Bursei de Valori Bucuresti (iris.bvb.ro), la Autoritatea de Supraveghere Financiară  (www.asfromania.ro) sau pe pagina web a companiei Antibiotice SA (www.antibiotice.ro ), secţiunea Investitori – Informaţii acţionari- Informaţii financiare/2017, 9 luni.

viewscnt

Conținutul acestui comunicat de presă este în întregime responsabilitatea autorului său. News.ro nu își asumă în niciun fel responsabilitatea pentru acuratețea informațiilor prezentate sau a modului de redactare a comunicatului.