Agenţia Naţională de Integritate a constatat starea de incompatibilitate şi existenţa conflictului de interese de natură administrativă şi penală în cazul a opt funcţionari publici.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

ANI a constatat situaţii de incompatibilitate şi conflict de interese de natură administrativă şi penală în cazul a opt funcţionari publici: 

HOBEANU DUMITRU, preşedinte-director general al Casei de Asigurări de Sănătate Vâlcea - CONFLICT DE INTERESE ADMINISTRATIV 

În calitate de director executiv în cadrul Direcţiei Relaţii Contractuale din cadrul C.A.S. Vâlcea, a semnat un contract de furnizare servicii medicale, încheiat între C.A.S. Vâlcea şi C.M.I. Hobeanu Maria, cabinet al cărui medic titular este soţia sa. Pentru serviciile medicale prestate în baza acestui contract C.M.I. Hobeanu Maria a încasat de la  C.A.S. Vâlcea venituri în cuantum de 158.536,6 lei. Mai mult, în calitate de preşedinte-director general al C.A.S. Vâlcea, persoana evaluată a aprobat Raportul de control emis de C.A.S. Vâlcea ca urmare a acţiunii de control efectuate la C.M.I. Hobeanu Maria. Persoana evaluată a încălcat, astfel, dispoziţiile art. 79, alin. (1), lit. c) din Legea 161/2003 şi dispoziţiile art. 310, alin. (2) din Legea 95/2006.

ŞTEFAN CRISTINA, director executiv adjunct în cadrul Direcţiei Generale a Finanţelor Publice Bucureşti - INCOMPATIBILITATE 

S-a aflat în stare de incompatibilitate în perioada 15 februarie 2010 – 03 octombrie 2013, întrucât în perioada exercitării funcţiei publice de director executiv adjunct în cadrul Direcţiei Generale a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti a desfăşurat activităţi remunerate, în baza Convenţiilor Civile şi a Contractelor individuale de muncă, aflate în legătură directă sau indirectă cu atribuţiile exercitate ca funcþionar public, potrivit fişei postului. Persoana evaluată a încălcat astfel dispoziţiile art. 96, alin. (1) din Legea nr. 161/2003.

CIUCHINA ARITIMISIA, şef Serviciu Financiar Contabil, Impozite şi Taxe din cadrul Primãriei comunei Patricani, judeţul Neamţ - INCOMPATIBILITATE 

S-a aflat în stare de incompatibilitate în perioada 01 ianuarie 2011 – 29 octombrie 2014, întrucât fiul său şi-a desfăşurat activitatea în cadrul Serviciului financiar contabil din cadrul Primăriei Petricani, aflându-se în subordinea directă a mamei sale, rudă de gradul I, care deţinea funcţia de şef serviciu, încălcând astfel dispoziţiile art. 95, alin. (1) din Legea nr. 161/2003.  De asemenea, în perioada 01 ianuarie 2011 – 31 decembrie 2013, persoana evaluată a desfăşurat activitãţi de audit şi expertiză contabilă, în legătură indirectă cu funcţia de Şef Serviciu Financiar Contabil si a încasat venituri de la mai multe primării de pe raza judeţului Neamţ, de la Şcoala de Arte şi Meserii, precum şi de la Liceul Tehnologic Petricani, încălcând astfel dispoziţiile art. 94, alin. (2), lit. a) şi art. 96, alin. (1)  din Legea nr. 161/2003. 
Totodatã, întrucât veniturile încasate de persoana evaluată, aşa cum au fost identificate în conturile bancare, nu se regăsesc în totalitate în evidenţele fiscale ale Serviciului Fiscal Municipal Roman, Agenţia Naţională de Integritate a sesizat Agenţia Naţională de Administrare Fiscală în vederea stabilirii obligaţiilor fiscale referitoare la veniturile realizate în perioada 2008 – 2012.

STOICHICIU CEZAR DAN, funcţionar public în cadrul Poliţiei Locale Ploieşti, judeţul Prahova - INCOMPATIBILITATE 

S-a aflat în stare de incompatibilitate în perioada 05 octombrie 2015 – 18 mai 2016, întrucât a deţinut simultan funcţiile de consilier în cadrul Compartimentului Achiziţii Publice, Contracte - Poliţia Locală Ploieşti şi de inspector de specialitate în cadrul Compartimentului Cabinet Primar - Primăria Municipiului Ploieşti, încălcând astfel dispoziţiile art. 94, alin. (2), lit. a) din Legea nr. 161/2003.

GÂRBOVAN ILEANA, inspector de specialitate în cadrul Direcţiei de Sănătate Publică Sălaj - CONFLICT DE INTERESE PENAL 

În cursul anilor 2013 şi 2014, în calitate de inspector de specialitate în cadrul Direcţiei de Sănătate Publică Sălaj şi în exerciţiul atribuţiilor de serviciu, a participat la luarea de decizii prin efectuarea activităţilor de control la Centrul de Recuperare, Tratament şi Îngrijire al Fundaţiei ”Acasă”. Persoana evaluată şi fiica acesteia au calitatea de asociat în cadrul S.C. AG&NT Aida S.R.L., societate comercială ce s-a aflat în relaţii cu caracter patromonial cu Fundaţia ”Acasă”. Având în vedere aceste fapte, Agenţia Naţionalã de Integritate a sesizat Parchetul de pe lângă Judecãtoria Zalău în vederea efectuării verificărilor cu privire la existenţa indiciilor referitoare la săvârşirea infracţiunii de conflict de interese, faptş prevăzută şi pedepsită de art. 301 din Codul penal.

HOTEA VASILE, funcţionar public în cadrul Direcţiei Generale a Finanţelor Publice Maramureş - CONFLICT DE INTERESE ADMINISTRATIV 

În exercitarea atribuţiior de serviciu, a aprobat Raportul de Inspecţie Fiscalã încheiat în urma controlului efectuat de către inspecţia fiscală la S.C. Giropa-Prod-Com S.R.L. (societate comercială în cadrul cãreia fiul său este asociat si administrator) şi dispoziţia privind măsurile stabilite de organele de inspecţie fiscalã ca urmare a inspecţiei fiscale desfãşurate în perioada 11 -15 iunie 2012 la S.C. Giropa-Prod-Com S.R.L. Astfel, interesele de natură patrimonială ale rudelor sale de gradul I au influenţat decizia pe care persoana evaluată a luat-o în exercitarea atribuţiior de serviciu şi, deşi avea obligaţia să se abţină de la efectuarea oricărui act privind procedura de administrare în derulare, acesta a aprobat documentele fără a informa şeful ierarhic căruia îi este subordonat direct în vederea măsurilor care se impun pentru exercitarea cu imparţialitate a funcţiei publice. Persoana evaluată a încălcat astfel dispoziţiile art. 79, alin. (1), lit.c) şi alin. (2) din Legea 161/2003.

COPORAN GHEORGHE, fost director executiv adjunct în cadrul Direcţiei Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor Giurgiu -CONFLICT DE INTERESE ADMINISTRATIV 

În exercitarea atribuţiilor de serviciu, a avizat şi semnat procesul - verbal de constatare încheiat în urma controlului efectuat la S.C. Rona S.R.L. (societate comercială în cadrul cãreia fiul său este asociat si administrator). Astfel, interesele de natură patrimonială ale rudelor sale de gradul I au influenţat decizia pe care persoana evaluată a luat-o în exercitarea atribuţiior de serviciu şi, deşi avea obligaţia să se abţină de la luarea unei decizii, acesta a avizat şi semnat documentele fără a informa şeful ierarhic căruia îi este subordonat direct în vederea măsurilor care se impun pentru exercitarea cu imparţialitate a funcţiei publice. Persoana evaluată a încălcat astfel dispoziţiile art. 79, alin. (1), lit.c) şi alin. (2) din Legea 161/2003.

GIURGEA IULIANA-LUCIANA, ofiţer de penitenciare în cadrul Penitenciarului Focşani - INCOMPATIBILITATE 

S-a aflat în stare de incompatibilitate în perioada 01 septembrie 2011 – 31 octombrie 2013 întrucât a deţinut simultan calitatea de comisar şef de penitenciare şi funcţia de coordonator servicii consiliere în cadrul Fundaţiei Şcoala Română de Afaceri a Camerelor de Comerţ şi Industrie, Filiala Vrancea, încălcând astfel dispoziţiile art. 96, alin. (1) din Legea nr. 161/2003 şi art. 6, alin. (2) din Legea nr. 293/2004.

Persoanele evaluate au fost informate despre declanşarea procedurii de evaluare, elementele identificate, precum şi drepturile de care beneficiază - de a fi asistate sau reprezentate de un avocat şi de a prezenta date sau informaţii pe care le consideră necesare, personal ori prin transmiterea unui punct de vedere scris. Persoanele evaluate au depus la dosarul de evaluare un punct de vedere, în exercitarea dreptului la apărare.

Persoanele menţionate au încălcat urmãtoarele prevederi legale:

·         art. 79 alin. (1), lit. a), c) şi alin. (2) din Legea nr. 161/2003, potrivit cărora „Funcþionarul public este în conflict de interese dacã se aflã în una dintre urmãtoarele situaþii: […] c) interesele sale patrimoniale, ale soþului sau rudelor sale de gradul I pot influenţa deciziile pe care trebuie să le ia în exercitarea funcþiei publice. În cazul existenţei unui conflict de interese, funcţionarul public este obligat sã se abþinã de la rezolvarea cererii, luarea deciziei sau participarea la luarea unei decizii şi sã-l informeze de îndatã pe şeful ierarhic cãruia îi este subordonat direct. Acesta este obligat sã ia măsurile care se impun pentru exercitarea cu imparţialitate a funcţiei publice, în termen de cel mult 3 zile de la data luării la cunoştinţă”;
·         art. 94, alin. (2), lit. a) din Legea nr. 161/2003, potrivit căruia „Funcţionarii publici nu pot deţine alte funcţii şi nu pot desfăşura alte activităţi, remunerate sau neremunerate […] în cadrul autorităţilor sau instituţiilor publice”;
·         art. 95, alin. (1) din Legea nr. 161/2003, potrivit căruia „ Nu sunt permise raporturile ierarhice directe în cazul în care funcţionarii publici respectivi sunt soţi sau rude de gradul I”;
·         art. 96, alin. (1) din Legea nr. 161/2003, potrivit căruia „Funcţionarii publici, funcţionarii publici parlamentari şi funcţionarii publici cu statut special pot exercita funcţii în alte domenii de activitate din sectorul privat, care nu sunt în legătură directă sau indirectă cu atribuţiile exercitate ca funcţionar public, funcţionar public parlamentar sau funcţionar public cu statut special, potrivit fişei postului”;
·         art. 310, alin. (2) din Legea 95/2006, potrivit căruia „Constituie conflict de interese deþinerea de cãtre membrii Consiliului de administraþie al CNAS şi ai consiliilor de administraþie ale caselor de asigurări, precum şi de cãtre personalul angajat al acestor case de asigurãri, de pãrþi sociale, acþiuni sau interese la furnizori care stabilesc relaţii contractuale cu casele de asigurãri de sãnãtate. Aceastã dispoziþie se aplicã ºi în cazul în care astfel de pãrþi sociale, acþiuni sau interese sunt deþinute de către soţ, soţie, rudele sau afinii pânã la gradul al IV-lea inclusiv ai persoanei în cauză”;
·         art. 6, alin. (2) din Legea nr. 293/2004, potrivit căruia „Personalul din sistemul administraþiei penitenciare va promova şi va respecta principiile şi valorile etice ale serviciului public în activitatea profesională şi în relaţiile cu cetăţenii, precum şi măsurile legale referitoare la transparenţa decizională, conflictul de interese şi incompatibilităţi;
-  art. 301, alin.(1) din Codul Penal al României, potrivit căruia ”Fapta funcţionarului public care, în exercitarea atribuþiilor de serviciu, a îndeplinit un act ori a participat la luarea unei decizii prin care s-a obþinut, direct sau indirect, un folos patrimonial, pentru sine, pentru soþul său, pentru o rudă ori pentru un afin pânã la gradul II inclusiv sau pentru o altă persoanã cu care s-a aflat în raporturi comerciale ori de muncã în ultimii 5 ani sau din partea căreia a beneficiat ori beneficiazã de foloase de orice naturã, se pedepseşte cu închisoarea de la unu la 5 ani şi interzicerea exercitării dreptului de a ocupa o funcţie publicã”.

„Fapta persoanei cu privire la care s-a constatat […] încălcarea obligaţiilor legale privind conflictul de interese ori starea de incompatibilitate constituie abatere disciplinară şi se sancţionează potrivit reglementării aplicabile demnităţii, funcţiei sau activităţii respective […]”.

„Persoana […] faţă de care s-a constatat existenţa conflictului de interese ori starea de incompatibilitate este decăzută din dreptul de a mai exercita o funcţie sau o demnitate publicã […] pe o perioadã de 3 ani de la data eliberării, destituirii din funcţia ori demnitatea publică respectivă sau a încetării de drept a mandatului. Dacă persoana a ocupat o funcţie eligibilă, nu mai poate ocupa aceeaşi funcţie pe o perioadã de 3 ani de la încetarea mandatului”.

Agenţia Naţională de Integritate îşi exercită atribuţiile cu respectarea principiilor legalităţii, confidenţialităţii, imparţialităţii, independenţei operaţionale, celerităţii, bunei administrări, precum şi al dreptului la apărare.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Conținutul acestui comunicat de presă este în întregime responsabilitatea autorului său. News.ro nu își asumă în niciun fel responsabilitatea pentru acuratețea informațiilor prezentate sau a modului de redactare a comunicatului.