Agenţia Naţională de Integritate a constatat încălcarea regimului juridic al conflictului de interese în materie administrativă de către POPESCU CONSTANTIN VALENTIN, director general al Direcţiei Generale de Asistenţă şi Protecţie Socială, judeţul Mehedinţi, întrucât, în calitate de director al instituţiei, a formulat şi semnat răspunsul la cererea Regiei Autonome pentru Activitãţi Nucleare Mehedinţi (R.A.A.N.), prin care a fost de acord cu încheierea unui Contract de cesiune de creanţă între R.A.A.N. Mehedinţi şi S.C. Energoutilaj Prest-Serv S.R.L. pentru suma de 136.393,58 Lei în favoarea acestei societãţi comerciale (la care persoana evaluată are calitatea de asociat, iar tatăl său este asociat şi administrator).

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Totodată, au fost identificate indicii privind săvârşirea de cãtre POPESCU CONSTANTIN VALENTIN a infracţiunii de conflict de interese, prevăzută de art. 301, alin. (1) din Codul Penal, întrucât acesta a acceptat plata sumei de 136.393,58 Lei cãtre S.C. Energoutilaj Prest-Serv S.R.L., prin exprimarea acordului pentru încheierea Contractului de cesiune de creanţã, şi a semnat ordinele de platã.    

Persoana evaluatã a încãlcat, astfel, legislaţia privind conflictul de interese atât în materie administrativã în raport cu dispoziţiile art.70, art.71 şi art.79 din Legea nr. 161/2003 potrivit cãrora: Art.70: „Prin conflict de interese se înţelege situaţia în care persoana ce exercitã o demnitate publicã sau o funcţie publică are un interes personal de natură patrimonială, care ar putea influenţa îndeplinirea cu obiectivitate a atribuţiilor care îi revin potrivit Constituţiei şi altor acte normative”; Art.71: „Principiile care stau la baza prevenirii conflictului de interese în exercitarea demnitãţilor publice şi funcţiilor publice sunt: imparţialitate, integritate, transparenţa deciziei şi supremaţia interesului public”; Art.79: „Funcţionarul public este în conflict de interese dacã se aflã în una dintre urmãtoarele situaţii: a) este chemat să rezolve cereri, sã ia decizii sau sã participe la luarea deciziilor cu privire la persoane fizice şi juridice cu care are relaţii cu caracter patrimonial; […] c) interesele sale patrimoniale, ale soţului sau rudelor sale de gradul I pot influenþa deciziile pe care trebuie sã le ia în exercitarea funcþiei publice. (2) În cazul existenţei unui conflict de interese, funcţionarul public este obligat sã se abþinã de la rezolvarea cererii, luarea deciziei sau participarea la luarea unei decizii şi sã-l informeze de îndatã pe şeful ierarhic cãruia îi este subordonat direct. Acesta este obligat sã ia mãsurile care se impun pentru exercitarea cu imparţialitate a funcţiei publice, în termen de cel mult 3 zile de la data luãrii la cunoştinţã. (3) În cazurile prevãzute la alin. (1), conducãtorul autoritãţii sau instituţiei publice, la propunerea şefului ierarhic cãruia îi este subordonat direct funcţionarul public în cauzã, va desemna un alt funcþionar public, care are aceeaşi pregãtire şi nivel de experienþã. (4) Încãlcarea dispoziţiilor alin. (2) poate atrage, dupã caz, rãspunderea disciplinarã, administrativã, civilã ori penalã, potrivit legii”, cât şi în materie penalã, în raport cu dispoziţiile art. 301 din Codul Penal al României, potrivit cãruia „Fapta funcţionarului public care, în exercitarea atribuţiilor de serviciu, a îndeplinit un act ori a participat la luarea unei decizii prin care s-a obţinut, direct sau indirect, un folos patrimonial, pentru sine, pentru soţul sãu, pentru o rudã ori pentru un afin pânã la gradul II inclusiv sau pentru o altã persoanã cu care s-a aflat în raporturi comerciale ori de muncã în ultimii 5 ani sau din partea cãreia a beneficiat ori beneficiazã de foloase de orice naturã, se pedepseşte cu închisoarea de la unu la 5 ani şi interzicerea exercitãrii dreptului de a ocupa o funcţie publicã”.

Având în vedere cele de mai sus, Agenţia Naţionalã de Integritate a sesizat Parchetul de pe lângã Judecãtoria Drobeta Turnu-Severin, în vederea verificãrii indiciilor privind sãvârşirea de cãtre POPESCU CONSTANTIN VALENTIN a infracţiunii de conflict de interese, prevãzutã de art. 301 din Codul Penal al României.

Persoana evaluatã a fost informatã despre declanşarea procedurii de evaluare, elementele identificate, precum şi drepturile de care beneficiazã – de a fi asistat sau reprezentat de un avocat şi de a prezenta date sau informaţii pe care le considerã necesare, personal ori prin transmiterea unui punct de vedere scris. POPESCU CONSTANTIN VALENTIN a depus la dosarul de evaluare un punct de vedere, în exercitarea dreptului la apãrare.

„Fapta persoanei cu privire la care s-a constatat […] încãlcarea obligaţiilor legale privind conflictul de interese […] constituie abatere disciplinarã si se sancţioneazã potrivit reglementãrii aplicabile demniãţii, funcţiei sau activitãţii respective […]”.

„Persoana […] faţã de care s-a constatat existenţa conflictului de interese […] este decãzutã din dreptul de a mai exercita o funcţie sau o demnitate publicã […] pe o perioadã de 3 ani de la data eliberãrii, destituirii din funcţia ori demnitatea publicã respectivã sau a încetãrii de drept a mandatului. Dacã persoana a ocupat o funcţie eligibilã, nu mai poate ocupa aceeaşi funcţie pe o perioadã de 3 ani de la încetarea mandatului”.

Agenţia Naţionalã de Integritate îşi exercitã atribuţiile cu respectarea principiilor legalitãţii, confidenţialitãţii, imparţialitãţii, independenţei operaţionale, celeritãţii, bunei administrãri, precum si al dreptului la apãrare.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Conținutul acestui comunicat de presă este în întregime responsabilitatea autorului său. News.ro nu își asumă în niciun fel responsabilitatea pentru acuratețea informațiilor prezentate sau a modului de redactare a comunicatului.