Sistemul informatic al cardului naţional de sănătate este defect de 24 de ore, cea mai de durată avarie, după o alta de opt ore, a declarat marţi, pentru News.ro, preşedintele Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate, Radu Ţibichi, precizând că va solicita un raport pentru a afla cauzele care au determinat o astfel de problemă. Ţibichi spune că îi asigură pe furnizori că le vor fi validate serviciile prestate în perioada avariei, pentru că această problemă nu este din vina lor.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

“Din păcate, este cea mai de durată defecţiune a sistemului informatic al cardului de sănătate, iar de el sunt legate şi alte servicii. Aşteptăm remedierea defecţiunii şi apoi voi cere un raport care să ne arate cauzele ce au determinat avaria care a afectat sistemul. Marţi, la ora 10.00, s-au împlinit 24 de ore de la apariţia avariei", a spus preşedintele Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate (CNAS). 

Radu Ţibichi a dat asigurări că furnizorii de servicii medicale nu vor fi penalizaţi pentru perioada în care sistemul nu funcţionează. 

"Serviciile pot fi ridicate în sistem în trei zile lucrătore de la apariţia defecţiunii, adică până joi la ora 24.00, dar nimeni nu va fi penalizat dacă defecţiunea persistă şi vor apărea întârzieri, pentru că nu este vina lor, ci a sistemului", a mai spus preşedintele CNAS.

Ţibichi a precizat că, recent, instanţa a dat câştig de cauză CNAS în contestaţia privind licitaţia pentru noul furnizor de servicii de mentenanţă necesare sistemului informatic al cardului naţional de sănătate. 

"Curtea de Apel a dat câştig de cauză CNAS faţă de contestaţia HP privind noul furnizor de servicii de  mentenanţă. Acum, în 30 de zile de la sentinţă, CNAS va semna contractul cu noul furnizor de servicii de mentenanţă şi suport", a adăugat Ţibichi.

Sistemul informatic al cardului naţional de asigurări de sănătate este indisponibil, de luni de la ora 10.00, din cauza unor probleme tehnice de comunicaţie între unele componente ale sistemului, potrivit CNAS.

"Până la remedierea problemelor apărute, confirmarea semnării prin cardul de sănătate a serviciilor medicale/prescrierii reţetelor/eliberării medicamentelor vor putea fi efectuate în modul offline", a precizat CNAS.

Serviciile operate în acest interval vor trebui încărcate în Platforma Informatică a Asigurărilor de Sănătate (PIAS) în maximum trei zile lucrătoare calculate de la ora zero a zilei următoare datei prestării serviciului, mai arată instituţia. 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.