Gratuitatea pentru transportul în comun va fi introdusă mai întâi în orele de dinainte şi de după vârfurile zilei, acesta urmând să fie un proiect-pilot pentru a vedea care este răspunsul bucureştenilor, a declarat, luni, primarul ales al Capitalei, Gabriela Firea.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Ea a precizat că a avut mai multe întâlniri cu managementul RATB şi cu liderii de sindicat în legătura cu propunerea pe care a făcut-o .

"Transportul public gratuit poate să devină o realitate şi de aceea am şi anunţat această măsură, dar nu înainte ca transportul public să se modernizeze”, a spus Firea.

Primarul ales al Capitalei a precizat însă că, până la momentul gratuităţii transportului public, trebuie îndeplinite alte sarcini: toate cele 1.000 de autobuze ale RATB să fie pe traseu, pentru că 330 sunt ţinute în autobază şi folosite pentru piese de schimb pentru autobuze din traseu; împreună cu Poliţia Capitalei, acolo unde se va putea, vom avea bandă unică pentru transportul în comun, pentru taxi şi salvări, toate autobuzele trebuie să fie curate, reparate şi cu controlori de trafic vigilenţi care să nu permită accesul persoanelor recalcitrante.

"Prima propunere a mea a fost de a introduce gratuitate, pentru început, în orele de dinainte şi de după vârfurile zilei. Spre exemplu, într-o capitală europeană s-a constatat că este cel mai aglomerat între 8.15 şi 9.15 şi atunci municipalitatea a oferit gratuitate cu o jumătate de oră înainte de a începe vârful de trafic şi o jumătate de oră după acest vârf. Din discuţia pe care am avut-o la sfârşitul săptămânii trecute cu managerul RATB şi cu reprezentanţii sindicatelor, mi-au spus că este 100 la sută fezabil ceea ce propun eu, mai ales având în vedere faptul că veniturile RATB sunt structurate cam aşa: 30 la sută venituri proprii, din vânzarea biletelor, şi 70 la sută este aportul Primăriei Municipiului Bucureşti. Aş vrea să folosiţi aceste cifre şi să vedeţi că ce am propus nu este un plan fantezist”, a declarat Firea.

Ea a mai spus că un bilet poate fi cumpărat cu 1,3 lei, dar, din punct de vedere economic, costă aproape şase lei.

"Înainte de acest lucru, ne vom asigura că avem suficiente autobuze, toate curate, în toate să se asigure şi siguranţa călătorului, atunci se va introduce şi gratuitatea tocmai pentru a nu se spune că am introdus gratuitate, dar serviciul a scăzut în calitate. Acesta va fi primul pas, proiectul-pilot, pentru a vedea care este răspunsul bucureştenilor”, a arătat Gabriela Firea.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.