Conform celor mai recente date publicate de Institutul Naţional de Statistică (INS), valoarea totală a exporturilor de produse din tutun brut şi prelucrat, precum ţigarete şi consumabile pentru produsele din tutun încălzit, a fost de 1,68 de miliarde de euro în 2023, marcând o creştere de 200 de milioane de euro faţă de anul anterior. BAT România, cel mai mare jucător de pe piaţa locală a tutunului, exportă circa 70% din volumele produse la Ploieşti (ţigarete şi consumabile din tutun pentru glo), unde se află a doua cea mai mare fabrică din Europa a grupului şi unde s-au investit până în prezent peste 500 de milioane de euro.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Valoarea totală a importurilor de tutun brut şi prelucrat în 2023 a fost de circa 412 de milioane euro, astfel contribuţia pozitivă a sectorului tutunului la balanţa comercială a României crescând la o valoare de peste 1,2 miliarde de euro, faţă de 1,1 miliarde de euro în anul anterior.

Potrivit datelor publicate de INS, volumul exporturilor produselor din tutun a crescut cu peste 300 de milioane de euro în ultimii 3 ani, evoluând de la 1,34 miliarde de euro în 2021 la un volum total de peste 1,68 miliarde de euro la nivelul anului trecut. De asemenea, potrivit INS, în anul 2023 produsele din tutun au reprezentat circa 43% din totalul exporturilor de produse alimentare, băuturi şi tutun.

Evenimente

13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, BVB, CEC Bank, Depozitarul Central, Infinity Capital Investments, ROCA Industry, Sphera, Teraplast, Evergent Investment
17 iunie - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a. Parteneri: 123Credit, Cushman and Wakefield, Globalworth, Imobiliare.ro, Nordis, Meta Estate, Genesis Property

„Fabrica noastră de la Ploieşti este un exemplu elocvent al obiectivelor asumate de BAT pentru construirea unui viitor mai bun, prin investiţii constante în inovaţie tehnologică, în sustenabilitate şi în pregătirea şi dezvoltarea profesională a celor peste 1.000 de angajaţi, la standardele unei companii a viitorului. Rămânem un partener strategic în dezvoltarea economică a României, prin investiţiile continue directe şi indirecte, prin aportul la echilibrarea balanţei comerciale a ţării şi prin contribuţii semnificative sub formă de taxe şi impozite la bugetul de stat”, a declarat Jorge Araya, Director al Ariei Europa de Sud – Est în cadrul BAT şi Director General BAT România.

Cu o cotă de piaţă de peste 50%, BAT este cea mai mare companie de pe piaţa tutunului din România şi singura al cărei portofoliu include toate cele trei categorii disponibile de produse cu nicotină cu risc redus*, precum produse moderne cu nicotină pentru uz oral, produse pentru vapat şi consumabile din tutun şi plante pentru glo, dispozitivul de încălzire a consumabilelor. BAT îşi păstrează angajamentul ca partener durabil al economiei româneşti, fiind  unul dintre cei mai mari investitori străini şi între primii cei mai mari contribuabili la bugetul de stat al ţării. În primii 25 de ani de prezenţă locală, compania  a generat un impact de peste 125 de miliarde de euro în economie, din care circa 24 de miliarde de euro reprezintă contribuţie directă la bugetul de stat, sub formă de taxe şi accize. BAT asigură peste 3.000 de locuri de muncă în România şi generează alte 30.000 de locuri de muncă indirect, prin lanţ­ul de distribu­ţie şi aprovizionare.

BAT a lansat în România în decembrie 2017 dispozitivul glo, cel mai inovator produs al companiei care încălzeşte, nu arde tutunul. La nivelul grupului BAT, fabrica din România a fost primul centru de producţie din Uniunea Europeană şi al treilea la nivel global în care a fost demarată producţia consumabilelor din tutun de nouă generaţie, folosite împreună cu glo, dispozitivul inovator din portofoliul BAT pentru încălzirea tutunului şi, recent, a consumabilelor din plante.

Fabrica BAT din Ploieşti este certificată AWS (Alliance for Water Stewardship) pentru consumul sustenabil de apă şi, în prezent, nici o cantitate de deşeuri produse aici nu mai este trimisă la groapa de gunoi. Recent, ca parte a angajamentului BAT pentru sustenabilitate şi dezvoltarea surselor de energie verde, circa 1.000 de panouri fotovoltaice au fost instalate pe acoperişul halei de producţie de la Ploieşti.  

Despre BAT România

  • În 2022, compania a fost unul dintre principalii contribuabil la bugetul de stat, cu o contribuţie de peste 10,5 miliarde de lei sub formă de taxe şi accize
  • BAT este cel mai mare jucător al industriei tutunului pe piaţa din România, cu o cotă de piaţă de peste 50%
  • BAT are în prezent peste 3.000 de angajaţi în cele trei entităţi economice ale grupului şi generează peste 30.000 de locuri de muncă pe lanţul de distribuţie
  • Portofoliul BAT în România include în prezent toate cele trei categorii de produse care nu implică arderea tutunului, respectiv glo – dispozitivul pentru încălzirea consumabilelor din tutun sau plante, dispozitive pentru vapat şi produse moderne cu nicotină pentru uz oral
  • Obiectivul nostru strategic este de a construi un viitor mai bun – A Better Tomorrow™ - prin intermediul unei lumi fără fum, în care fumătorii aleg să treacă de la fumat la alternative care nu implică arderea tutunului

Despre BAT la nivel global

BAT este o companie de top cu o gamă variată de bunuri de larg consum. Obiectivul nostru strategic este crearea unui viitor mai bun – A Better Tomorrow™ - prin intermediul unei lumi fără fum. Angajamentul nostru pentru atingerea acestui scop este reliefat de asumarea obiectivului ca 50% din veniturile noastre să fie generate de produsele care nu implică arderea tutunului până în 2035.

Compania susţine clar că ţigările cauzează riscuri majore la adresa sănătăţii şi că singura modalitate prin care acestea pot fi evitate este renunţarea la fumat. Pentru a construi o lume fără fum, BAT îi încurajează pe cei care continuă să fumeze să facă trecerea complet la alternative cu risc redus* dovedit ştiinţific.

Obiectivul BAT este ca 50 de milioane de consumatori să aleagă produsele sale care nu implică arderea tutunului până în 2030 şi de a genera venituri de 5 miliarde de lire sterline din noile categorii până în 2025. BAT şi-a stabilit o serie de obiective ambiţioase de sustenabilitate, precum reducerea cu 50% a emisiilor de carbon pentru Scopurile 1 şi 2 şi reducerea cu 50% a emisiilor pentru Scopul 3 până în 2030 (faţă de referinţa de bază din 2020) şi 100% din ambalajele utilizate să fie reutilizabile, reciclabile sau compostabile până în 2025. 

BAT are peste 46.000 de angajaţi şi, în 2023, grupul BAT a generat venituri de 27,28 miliarde de lire sterline şi un profit din operaţiuni de 12,46 miliarde lire sterline. 

Portofoliul strategic al companiei include mărcile sale globale de ţigarete şi o categorie tot mai largă de produse din tutun şi nicotină. Portofoliul include produse precum ţigări electronice (Vuse), produse de încălzire a consumabilelor (glo) şi produse moderne pentru uz oral (Velo). Aceste noi categorii de produse au generat venituri anuale de peste 3 miliarde de lire sterline de la dezvoltarea lor cu un deceniu în urmă.

În prezent 24 de milioane de consumatori au ales noile categorii de produse BAT care nu implică arderea tutunului, iar veniturile generate de aceste categorii reprezintă 16,5% din veniturile grupului în 2023. 

*Bazat pe dovezile existente şi presupunând o trecere completă de la fumat la aceste produse, care nu sunt lipsite de risc şi provoacă dependenţă.

(Articol sustinut de BAT)

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.