Aproximativ o sută de angajaţi de la CFR Infrastructură şi Călători au refuzat să intre în tură, joi dimineaţă, nemulţumiţi că nu şi-au primit salariile. În urma protestului spontan al angajaţilor din CFR, trenurile de călători pleacă din Gara de Nord cu întârzieri.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Prim-vicepreşedintele Federaţiei Mişcare-Comercial, Liviu Stanciu, a declarant, pentru News.ro, că aproximativ o sută de salariaţi de la CFR Infrastructură şi CFR Călători au refuzat să intre în tură de dimineaţă, aceştia spunând că vor întrerupe acţiunea când vor primi o dată certă pentru plata salariilor.

Liderul sindical a precizat că deocamdată efectele sunt întârzieri minore la plecarea trenurilor de călători din Gara de Nord, activitatea fiind asigurată de cei care au fost în tura de noapte şi care au rămas în continuare pentru a nu fi întrerupt traficul feroviar. Stanciu a mai spus că dacă oamenii nu vor renunţa la protest, s-ar puta ca întârzierile înregistrate la plecarea din Gara de Nord să crească, adăugând că oamenii care au rămas din tura de noapte sunt deja foarte obosiţi şi randamentul lor va scădea.

Protestatarii sunt nemulţumiţi că miercuri, când trebuiau să primească avansul din salariu, angajaţii de la CFR Infrastructură nu au primit banii, iar cei de la CFR Călători au luat doar 50 la sută.

“Este un protest spontan, de la CFR Infrastructură şi Călători. Oamenii nu au mai vrut să intre în tură. Cei care trebuiau să intre de dimineaţă sunt la sala de prezenţă şi întreabă conducerea de ce nu li s-au dat salariile, pentru că au rate, copii şi alte obligaţii. Ei sunt nemulţumiţi că cineva din Ministerul Transporturilor, cu intenţie sau fără intenţie, nu şi-a făcut treaba. Pentru că ei nu şi-au primit nici salariile de mizerie, factorii decidenţi, care nu şi-au făcut treaba, să fie îndepărtaţi”, a spus Stanciu.

Liderul sindical a adăugat că cei din conducere le-au spus că banii ar urma să intre în câteva zile, dar nu au putut să le dea o dată sigură pentru plata salariilor.

Stanciu a menţionat că cei care protestează asigură activitatea de compunere a trenurilor de călători în staţia CFR Griviţa, cea mai mare staţie de acest fel din România.

Cei 38.000 de angajaţi ai companiilor feroviare de stat CFR Călători şi CFR SA au primit, miercuri, doar jumătate din avansul de salariu, ca efect indirect al neplăţii la timp a subvenţiei de către Ministerul Transporturilor, în condiţiile în care Hotărârea de Guvern care permite plata compensaţiilor către companiile feroviare de transport de călători a fost aprobată abia miercuri, iar până la aplicarea efectivă ar putea trece încă o săptămână, a declarat, pentru News.ro, liderul Federaţiei Sindicatelor Transportatorilor Feroviari, Gabriel Rodrigo Maxim.

CFR Călători, cea mai mare companie de transport feroviar de călători din România, are în jur de 13.000 de angajaţi, iar CFR SA, cunoscută şi sub denumirea de CFR Infrastructură, deţine infrastructura feroviară a României, inclusiv gările, şi are circa 25.000 de angajaţi.

”Ministerul Transporturilor nu a plătit către CFR Călători 400 de milioane de lei din decembrie până acum, cât reprezintă compensaţiile pentru pachetul social, iar aceşti bani erau destinaţi, în principal, plăţii taxei de utilizare a infrastructurii pentru CFR SA”, a spus Maxim, pentru News.ro.

Ministerul Transporturilor nu poate plăti compensaţiile pentru companiile feroviare până ce nu intră în vigoare Hotărârea de Guvern care aprobă noile contracte de servicii publice pentru perioada 2016-2020 în transportul feroviar public de călători. 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.