Tinmar, cel mai mare furnizor privat de energie din România, intră pe piaţa consumatorilor casnici de energie electrică cu o ofertă menită să atragă clienţii români, oferind discounturi de până la 30% la costul electricităţii faţă de preţul reglementat şi pachete de servicii incluse în pachetul de bază, inclusiv scutirea pentru câteva luni de la plata facturilor în caz de concediu medical sau şomaj, a declarat directorul general al Tinmar, Augustin Oancea, într-un interviu acordat agenţiei News.ro.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Este cea mai importantă mişcare de pe piaţa românească a energiei din această perioadă, cu mai mult de un an înainte de liberalizarea completă a preţurilor energiei electrice pentru consumatorii casnici.

Calendarul stabilit în 2012 prevede liberalizarea completă a preţurilor de la 31 decembrie 2017, în condiţiile în care, în prezent, 70% din preţul de pe facturile consumatorilor casnici provine din piaţa liberă şi 30% este preţ reglementat de ANRE. 

Potrivit calendarului, ponderea energiei din piaţa liberă va ajunge la 80% de la 1 ianuarie 2017 şi la 90% de la 1 iulie.

Liberalizarea preţurilor reprezintă o oportunitate pentru jucătorii care vor să intre pe o piaţă dominată în prezent de patru companii, care deţin cele opt distribuţii regionale de electricitate: Electrica (Muntenia Nord, Transilvania Sud şi Transilvania Nord), Enel (Muntenia Sud, Banat şi Dobrogea), E.ON (Moldova) şi CEZ (Oltenia). 

Totuşi, consumatorul român este considerat unul mai degrabă conservator, astfel că Tinmar a pregătit o ofertă menită să-i facă pe clienţi să profite de liberalizarea pieţei şi de creşterea concurenţei.

Astfel, contractele se vor face online, astfel încât consumatorii nu vor fi nevoiţi să se deplaseze pentru a schimba furnizorul. 

"Clientul poate semna un contract în doar trei paşi, în faţa calculatorului, mandatându-ne pe noi pentru toate demersurile fizice necesare schimbării furnizorului, fără să mai fie nevoie să stea la acele cozi interminabile la ghişeu. Asta înseamnă că poţi contracta doar printr-un schimb de mailuri",  a afirmat Oancea. 

De altfel, compania subliniază că schimbarea furnizorului de electricitate de către consumatorii casnici se face într-o manieră facilă şi transparentă, nu presupune costuri şi nici modificări de instalaţii în interiorul locuinţei, operatorul de distribuţie rămânând acelaşi.

De asemenea, în cazul schimbării furnizorului, continuitatea în alimentare este menţinută. 

Un alt avantaj promis de Tinmar este prezentarea, pe facturi, a tuturor detaliilor, într-un format uşor de înţeles. Însă principalul avantaj pentru clienţi va fi cel legat de preţ.

"La trecerea din piaţa reglementată în piaţa liberă, în general - şi este valabil la orice produs - există diferenţe destul de mari. Se pot obţine discounturi de până la 30%, în funcţie de zona de unde vii. Preţurile vor scădea, vor ajunge aproape de preţurile bursiere", a afirmat Oancea, în interviul acordat News.ro. 

Scăderea preţurilui va fi generată de schimbarea modului de calcul şi de raportare, iar singura referinţă va fi preţul de la bursă, la care se adaugă marjele obişnuite pentru orice piaţă concurenţială.

"Până în momentul ăsta, altele erau mecanismele de formare a preţului pe care îl primea consumatorul final. Odată cu referinţa pieţelor, se ia ca referinţă preţul bursier şi atunci preţurile vor fi mult mai clare şi uşor de înţeles", a spus Oancea. 

Şeful Tinmar dă exemplu pieţei consumatorilor industriali de energie electrică, deja liberalizată, care a devenit întte timp mult mai matură. 

"Astăzi în piaţa consumatorilor industriali preţurile sunt mult mai aşezate, sunt oferte aproximativ identice între furnizori de energie, în sensul că nu-ţi mai permiţi adaosuri mari de niciun fel, eşti în permanenţă în luptă cu competiţia. Dacă în piaţa consumatorilor industriali, acum un discount de sub un procent înseamnă mult, în piaţa consumatorilor casnici, astăzi, se pot obţine până la 30 de procente. (...) Când m-am referit la discounturi de 30%, m-am referit de 30% faţă de preţul din piaţa reglementată", a menţionat Oancea. 

Preţurile din piaţa reglementată a consumatorilor casnici - care în prezent reprezintă 30% din electricitatea furnizată consumatorilor casnici - sunt formate pe baza unui coş stabilit de ANRE, în care este inclusă doar electricitate furnizată de Hidroelectrica şi Nuclearelectrica. 

Tinmar oferă consumatorilor casnici preţuri în funcţie de preţurile pe care le plăteşte producătorilor la bursă, iar consumatorii casnici se pot aştepta la un singur discount, atunci când părăsesc piaţa reglementată.

Unul dintre avantajele Tinmar, pe care compania încearcă să îl exploateze, este acoperirea naţională. "Avem acoperire naţională, urban şi rural, putem furniza energie şi gaze oriunde în ţară", a precizat şeful Tinmar.

Tinmar a preferat să intre în piaţă cu un an înainte de liberalizarea totală a preţurilor pentru a profita din plin de momentul liberalizării totale a preţurilor.

"Consumatorul trebuie să ştie că, începând cu 1 ianuarie 2018, toate preţurile, respectiv contractele reglementate vor dispărea. Consumatorii vor fi nevoiţi să-şi aleagă furnizorii şi să-şi negocieze contractul de furnizare cu orice furnizor din piaţa liberă, asta dacă doresc să aleagă ei o ofertă potrivită. Altfel, va alege altcineva pentru ei şi vor ajunge la furnizorul de ultimă opţiune, care va lucra cu preţuri nenegociabile", a explicat Oancea. 

Companiile private care vor să prindă o felie cât mai mare din piaţa consumatorilor casnici de electricitate, cu circa 8,6 milioane de consumatori, ştiu că trebuie să mizeze pe pachete de servicii care să depăşească ofertele actuale.

În cazul Tinmar, ofertele sunt atât simple, cât şi premium, la care se pot adăuga servicii supliementare contra cost. Compania anunţă inclusiv un pachet de energie 100% verde, din surse regenerabile, în condiţiile în care circa 35% din energia cumpărată de Tinmar este din surse regenerabile, iar compania este şi producător de energie verde.

În pachetul de bază al Tinmar, fără costuri suplimentare, consumatorii casnici beneficiază de servicii precum call center, aplicaţie pentru calculator sau smartphone. Însă principalele beneficii sunt legate de despăgubiri şi avantaje suplimentare pentru consumatori.

"Aducem ca element de noutate despăgubiri de până la maximum 5.000 de lei pentru defectarea aparatelor electrocasnice, ca urmare a situaţiilor de tensiune în reţea. În general, consumatorii se plâng că, atunci când au probleme de genul ăsta, n-au cui să se adreseze, sau dacă se adresează operatorului de distribuţie, de multe ori nu sunt despăgubiţi", a spus Oancea. 

Un alt beneficiu inclus automat în contract, pe baza unei asigurări încheiate de Tinmar pentru clienţii săi cu Groupama, este protecţia la plata facturii în caz de întrerupere a lucrului. 

"Dacă ai un accident şi intri în concediu medical o perioadă mai mare de 15 zile sau eşti într-o situaţie de şomaj involuntar vei fi scutit la plata facturii de energie pentru o perioadă de trei luni, respectiv şase luni", a spus Oancea. 

Compania oferă şi servicii de intervenţii în cazul unor avarii accidentale la reţelele electrice, de gaze sau canalizare, inclusiv intervenţie de lăcătuşerie. 

în plus faţă de pachetele normale, Tinmar oferă, prin pachete suplimentare contra cost - în sume fixe sau abonamente lunare -, servicii de reparare la domiciliu a unor electrocasnice mari sau chiar de înlocuire şi de eficientizare a consumului de energie. 

Unul dintre avantajele pe care Tinmar le poate obţine din poziţia de lider pe piaţa consumatorilor industriali este realizarea de oferte pentru angajaţii actualilor clienţi. 

"Deja pe canalul partenerilor pe care îi avem lângă noi de ani de zile, oferim angajaţilor lor oferte personalizate", a precizat Oancea.

Tinmar are pe piaţa românească a consumatorilor industriali de electricitate clienţi precum Kronospan, Mercedes, Lidl, Metro, Tuborg, Lukoil, Arctic, Vodafone sau Carrefour, cu un număr important de angajaţi. 

Compania are, însă, ambiţii înalte pe o piaţă care este abia la începuturile competiţiei.

"Pe piaţa de consumatori casnici avem, până la sfârşitul anului următor, un target de un milion de clienţi, iar în termen de cinci ani - trei milioane de clienţi, din 8,6 milioane de clienţi existenţi, de fapt de gospodării", a precizat Oancea, pentru News.ro.

Dacă ţinta va fi atinsă, Tinmar ar deveni, practic, liderul pieţei. În prezent, Electrica are peste 3 milioane de clienţi, iar Enel este aproape de acest prag, însă este greu de crezut că, după liberalizarea pieţei şi apariţia unui număr mare de competitori, vor mai exista doi jucători cu peste 3 milioane de consumatori fiecare. 

Potrivit calculelor Tinmar, un milion de clienţi casnici ar aduce 120 milioane de euro în plus la cifra de afaceri a grupului.

Tinmar, care a intrat pe piaţa furnizării de energie electrică în 2007, a ajuns liderul pieţei în 2014, cu o cotă de 12,6% din piaţa concurenţială.

În 2015, Tinmar a livrat 10.974 Gwh de energie electrică, adică 17% din producţia românească de energie electrică. 

Grupul Tinmar, care operează prin mai multe companii, a avut anul trecut afaceri consolidate de circa 730 milioane euro. Cea mai mare cifră de afaceri, de 3 miliarde lei (circa 675 milioane euro) a fost înregistrată, în 2015, de compania Tinmar Oil SA. 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.