Sectorul aviaţiei civile din Rusia se confruntă cu dificultăţi, în pofida cererii crescute pentru călătorii aeriene interne şi internaţionale, pe fondul sancţiunilor occidentale care limitează accesul la aeronave şi piese de schimb, transmite Reuters.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe X Distribuie pe Email

Deşi sancţiunile nu au reuşit să paralizeze economia rusă, acestea au redus semnificativ capacitatea Moscovei de a-şi moderniza flota de avioane.

Aproximativ 80% din aeronavele comerciale din Rusia sunt de fabricaţie străină, majoritatea produse de Airbus şi Boeing. După retragerea acestor companii de pe piaţa rusă, producţia internă, inclusiv a modelului Sukhoi Superjet şi viitorul MS-21, nu a putut compensa pierderile.

Evenimente
19 iunie Perspectivele macroeconomice şi fiscale ale României

Datele Rosaviatsia arată o creştere a traficului intern şi o orientare către destinaţii internaţionale "prietenoase", precum Turcia, Emiratele Arabe Unite, Egipt şi Thailanda.

Totuşi, numărul zborurilor către Europa a scăzut drastic, de la aproape 10 milioane de pasageri în 2019 la câteva sute de mii.

În acest context, Rusia a apelat la ţările din Asia Centrală pentru a opera unele rute interne şi a solicitat sprijin din partea Indiei şi Chinei. Beijingul devine un partener tot mai important pentru Rusia, atât în comerţ, cât şi în sectorul tehnologic şi turistic.

Cheltuielile guvernamentale masive, inclusiv subvenţii şi împrumuturi de 13 miliarde de dolari pentru aviaţie, subliniază ambiţia Kremlinului de a construi peste 1.000 de aeronave până în 2030, deşi producţia efectivă întâmpină întârzieri semnificative.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.