Numărul celor care apelează la diverse instrumente pentru a bloca reclame a crescut în ultimul an, ajungând la 11% din numărul total al celor care au acces la internet.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Conform celor de la PageFair, o companie al cărei scop declarat este crearea unui ecosistem corect atât pentru creatorii de conţinut, cât şi pentru utilizatori, în 2016, 11% din totalul utilizatorilor au optat pentru blocarea reclamelor.

Cei de la PageFair estimează într-un document publicat recent că numărul dispozitivelor care folosesc instrumente de blocat reclame a ajuns la 615 milioane, acestea variind de la desktop-uri la telefoane mobile.

Creşterea de la an la an a folosirii aplicaţiilor sau extensiilor de blocat reclame a crescut cu 30%, un procent care ar trebui să îngrijoreze creatorii de conţinutul şi toate părţile care compun acest model de business, în forma existentă la acest moment.

Din cele peste 600 de milioane de dispozitive care apelează la adblock, la nivelul lunii decembrie 2016 smartphone-urile reprezintă 62%. Blocarea reclamelor pe zona de mobile a explodat în 2015, când Apple a permis acest lucru pe iOS.

Folosirea instrumentelor de blocare a reclamelor creşte şi pe desktop, într-un ritm mai lent, asta deşi piaţa desktop-urilor se află într-o continuă scădere.

România, conform datelor publicate de PageFair, are un procent de utilizare a acestor aplicaţii situat undeva între 15% şi 24%.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.