Ecoductele sau pasajele ”verzi” de pe autostrada Lugoj-Deva, parte din autostrada Bucureşti-Nădlac (A1), care vor permite traversarea tronsonului de către urşi, sunt realizate acum în proporţie de 70%, iar anul viitor, în iunie, urmează a fi finalizate, a declarat directorul Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR), Cătălin Homor, citat într-un comunicat de presă publicat miercuri.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

În luna iulie, Homor a declarat, pentru News.ro, că printre cele mai importante autostrăzi care ar putea fi terminate până la sfârşitul anului viitor este Lugoj-Deva, cu o lungime de 100 de kilometri, care reprezintă bucata lipsă dintre Sibiu şi Nădlac pe autostrada A1.

Lucrările au fost întârziate mai mulţi ani din cauza unor dificultăţi legate de obţinerea avizelor de mediu pentru ecoductele destinate trecerii urşilor şi pentru peşteri de lilieci. Marţi, Homor a vizitat şantierul autostrăzii, pentru a vedea care este stadiul lucrărilor.

"Am vrut să văd loturile 2, 3 şi 4 de pe tronsonul de autostradă Lugoj - Deva. În mod special, m-am oprit la "pasajele verzi" (ecoducte) ca să văd cum merg lucrările. Anul acesta am reuşit să obţinem aurorizaţiile de construire şi, acum, pasajele sunt construite în proporţie de aproximativ 70%. Aşa după cum ne-am propus, anul viitor în luna iunie, ar trebui să fie finalizate”, a spus Homor.

Potrivit ritmului de lucru asumat de către antreprenori, cele trei loturi vor putea fi puse în circulaţie treptat, astfel încât, la sfârşitul anului viitor, şoferii vor putea circula pe întreg tronsonul autostrăzii Lugoj - Deva, porţiunea lipsă de pe traseul Sibiu-Nădlac. 

În ceea ce priveşte secţiunea cu tunele de pe lotul 2, până la finalul acestui an va fi demarată procedura de achiziţie publică, potrivit lui Homor.

Asocierea care se ocupă de proiectarea şi execuţiea lotului 2 al autostrăzii Lugoj - Deva, lung de 28,6 kilometri, este formată din Salini Impregilo şi SECOL (Societa Edile Construzioni Opere e Lavori), stadiul fizic al lucrărilor fiind de 49,7%.

Proiectarea şi execuţia lotului 3, lung de 21,14 kilometri, este efectuată de Asocierea Teloxim Con - COMSA - Aldesa Construcciones - Arcadis Eurometudes, stadiul fizic fiind de 63,7%.

Proiectarea şi execuţia lotului 4, în lungime de 22,14 kilometri, este efectuată de asocierea Tehnostrade - Spedition UMB, stadiul fizic fiind de 48,13%.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.