Una din cele mai mari agenţii de turism din România, Mareea, va intra în insolvenţă, după ce şi-a anunţat clienţii că nu le va mai putea onora vacanţele, potrivit unui anunţ publicat pe site-ul patronatului Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism din România (ANAT). De altfel, Mareea s-a şi retras vineri din patronatul ANAT.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

UPDATE: ANT: 1.100 de turişti au fost păgubiţi de agenţia Mareea; valoarea contractelor ajunge la 460.000 euro

Aproape 1.100 de turişti au fost păgubiţi de către agenţia de turism Mareea, care a anunţat sâmbătă pe propriul site că nu le va mai onora vacanţele şi că va intra în insolvenţă, suma tuturor contractelor ridicându-se la 460.000 euro, din care 285.000 euro sunt restanţe către furnizori, potrivit rezentanţilor Direcţiei generale de control şi autorizare turism din cadrul Autorităţii Naţionale pentru Turism (ANT).

Agenţia de turism Mareea Comtur a fost amendată de ANT, în urma controlului de săptămâna trecută, demarat în urma a patru reclamaţii venite pe adresa autorităţii.

"În urma acţiunii de verificare au fost aplicate sancţiuni pentru neîndeplinirea obligaţiilor contractuale, pentru prezentarea informaţiilor nereale în oferte, dar şi pentru neprezentarea Registrului Unic de Control. În afară de sancţiunea pecuniară în valoare de 14.000 lei, a mai fost aplicată şi sancţiunea complementară de retragere a licenţei", arată ANT, într-un comunicat.

Controlul s-a desfăşurat în perioada 26 august şi 3 septembrie.

"Menţionăm faptul că reprezentanţii agenţiei de turism au afirmat că sunt într-un permanent contact cu patronatul Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism din România - ANAT, dar şi cu alte agenţii de turism, pentru găsirea unor soluţii pertinente clienţiilor păgubiţi", arată autoritatea.

La rândul său, ANAT anunţă că turoperatori membri ai patronatului, reprezentanţii ai agenţiei de turism Mareea şi hotelieri, mulţi dintre ei membri ai Federaţiei Patronale din Turismul Românesc (FPTR), au identificat mai multe variante de sejururi alternative pentru turiştii cărora agenţia de turism nu le mai poate onora vacanţele plătite anterior pentru luna septembrie.

"O parte dintre turişti vor fi rerutaţi către Complexul Mercur-Minerva, deţinut de Mareea Hotels, alte hoteluri de pe litoral sau din Delta Dunării", arată ANAT.

În acelaşi timp, în unele cazuri, vacanţele cumpărate de la Mareea ar putea fi efectuate chiar în destinaţiile respective, ca urmare a sprijinului oferit de operatori din turism, precizează ANAT.

”În ultimele două-trei săptămâni, mai mult de 200 de turişti şi-au putut efectua vacanţele datorită sprijinului acordat de turoperatori membri ANAT pentru ca agenţia Mareea să depăsească situaţia critică din punct de vedere financiar şi pentru a evita perturbări în piaţa de turism. Preluăm turişti şi în aceste zile”, a declarat peşedintele ANAT, Alin Burcea.

Oficialii ANAT spun că sunt în permanentă legătură cu celula de criză înfiinţată în această dimineaţă de Mareea, care anunţă turiştii despre serviciile operative de relocare şi alternativele oferite de turoperatorii membri ANAT, parteneri. Numerele de telefon ale celulei de criză sunt afişate pe pagina de internet a Mareea (www.mareea.ro).

Turoperatorul Mareea, care a fost implicat în tragicul accident din Muntenegru din 2013, unde şi-au pierdut viaţa 18 români iar alţi 29 au fost răniţi, şi-a anunţat sâmbătă dimineaţa incapacitatea de plată şi că va cere deschiderea procedurii de insolvenţă.

Pentru recuperarea sumelor datorate de agenţia de turism, în cazul în care nu se acceptă soluţiile compensatorii oferite de turoperatori şi hotelieri, turiştii se pot adresa companiei care a eliberat poliţa de insolvenţă pentru aceasta, în valoare de 50.000 de dolari.

”În limita a 50.000 de dolari, nu toţi turiştii îşi vor recupera banii achitaţi. O astfel de situaţie ar fi fost evitată dacă în ultimii 23 de ani s-ar fi găsit soluţii optime pentru garantarea pachetelor de vacanţă. ANAT are în prezent o variantă, pe care o va avansa autorităţilor”, mai spune preşedintele ANAT.

De asemenea, consiliul director al ANAT a aprobat sâmbătă forma finală a propunerii de ordonanţă pentru crearea Fondului de garantare, pe care o va trimite Autorităţii Naţionale pentru Turism, variantă care va asigura garantarea tuturor sumelor achitate de turişti pentru pachetele de servicii. ”Îl rugăm pe ministrul Economiei, Costin Borc, să acţioneze cu celeritate în cazul propunerii ANAT astfel ca niciun turist să nu mai aibă de suferit”, precizează preşedintele ANAT.

 

UPDATE: Patronul agenţiei Mareea spune că a cerut insolvenţa din cauza problemelor de cash-flow şi promite că niciun turist nu rămâne fără vacanţă

Patronul agenţiei de turism Mareea, Marius Usturoiu, a declarat sâmbătă, în exclusivitate pentru Profit.ro, că a luat decizia să ceară intrarea în insolvenţă a companiei din cauza problemelor de cash-flow generate de rezultatele slabe pe componenta de chartere, precum şi de scăderea cu 50-60% a vânzărilor de vacanţe pe Turcia, şi a promis că nici un turist cu rezervare făcută prin Mareea nu va rămâne cu banii daţi şi concediul neefectuat, ţinând totodată să infirme declaraţiile şi zvonurile potrivit cărora "s-ar fi dat la fund".

Contactat de Profit.ro, patronul Marius Usturoiu a declarat că, în acest moment, câteva zeci de turişti cu rezervări efectuate prin Mareea s-au confruntat cu probleme, însă au fost redirecţionaţi către alte destinaţiii.

"Până astăzi n-a rămas nici un turist fără vacanţă, toţi au fost rerutaţi, relocaţi, acolo unde au fost situaţii să nu mai putem să achităm, s-au dat variante alternative. Pentru zilele următoare, pentru turiştii care urmează să-şi efectueze vacanţele, vom încerca, împreună cu ceilalţi touroperatori şi cu partenerii hotelieri, să găsim variante, opţiuni, astfel încât să nu rămână fără vacanţe. N-o să-şi piardă nimeni vacanţa. Suntem în comunicare cu fiecare turist care urmează să-şi facă vacanţa prin agenţia noastră şi le oferim variante alternative, împreună cu partenerii noştri", a declarat Marius Usturoiu, pentru Profit.ro, precizând că este vorba de câteva sute de turişti cărora le încep rezervările în perioada următoare. În total, agenţia Mareea a deservit anul acesta un număr de circa 60.000 de turişti.

Usturoiu a ţinut totodată să infirme declaraţiile şi zvonurile potrivit cărora "s-ar fi dat la fund". "Eu am ţinut legătura şi cu Anca Nedea (preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Turism – n.r.), şi cu patronatul ANAT, cu toţi, suntem în contact", a precizat proprietarul agenţiei de turism Mareea.

Usturoiu a menţionat că a depus vineri la tribunal cererea de intrare în insolvenţă a agenţiei.

"Am luat această decizie din cauza problemelor de cash-flow generate de rezultatele slabe pe componenta de chartere, precum şi de scăderea cu 50-60% a vânzărilor de vacanţe pe Turcia. A fost un an foarte prost, cu grad de încărcare foarte slab al charterelor pentru care aveam contracte de garanţie, şi din cauza atentatelor. Probabil ar fi trebuit să diminuăm volumul pe această componentă. Şi anul trecut, am avut probleme cu charterele pe Grecia, când timp de o lună s-a blocat destinaţia. În plus, am fost foarte presaţi pentru a face plăţi în avans", a explicat patronul Mareea.

Potrivit lui Usturoiu, se vrea reorganizarea companiei şi deblocarea cash-flow-ului, în vederea continuării activităţii. El a arătat că se află în discuţii cu mai multe bănci pentru obţinerea de credite, dar şi cu potenţiali investitori care să vină cu bani pentru a efectua o infuzie de capital la Mareea, în schimbul preluării unei participaţii sau efectuării unei fuziuni. "Luăm în calcul absolut toate variantele care ne-ar permite să finalizăm cât mai rapid procesul de reorganizare", a spus Usturoiu, fără să ofere alte detalii.

Proprietarul Marius Usturoiu "nu mai e de găsit"
Acesta este a doua agenţie de turism din România care îşi anunţă insolvenţa în numai o lună de zile, după cazul Genius Travel, care, în mod asemănător, întâi şi-a anunţat clienţii că nu le pot onora vacanţele plătite, iar ulterior şi-a depus cerere la Tribunalul Bucureşti de intrare în insolvenţă.

Touroperatorul Mareea a avut anul trecut afaceri de 66,3 milioane lei. Într-un clasament realizat de ANAT al celor mai mari 30 de agenţii de turism din România, Mareea fiigurează pe locul 13.

”Turoperatorul Mareea a înfiinţat în această dimineaţă (sâmbătă dimineaţa, n.r.) o celulă de criză pentru a răspunde operativ turiştilor şi partenerilor afectaţi de deschiderea procedurii de insolvenţă şi reorganizare şi pentru a gestiona o parte cât mai mare din rezervările cu check-in azi, 3 septembrie, şi mâine, 4 septembrie. Am înştiinţat toţi clienţii şi partenerii cu rezervări în perioada 3.09-31.12.2016, prin sms şi mesaje pe internet, despre situaţia actuală", se arată în declaraţia de presă a departamentului de comunicare şi marketing Mareea, publicată pe site-ul ANAT.

Agenţia precizează că, împreună cu turoperatori membri ANAT şi partenerii hotelieri, căută soluţii pentru a oferi alternative (relocări) unui număr cât mai mare de turişti.

Asigurarea obligatorie pe care agenţia trebuie să o aibă pentru a primi licenţa de funcţionare este făcută la Generali România şi are un plafon de despăgubire de maximum 50.000 de dolari, o valoare ce poate acoperi daunele doar pentru câteva familii.

"După 18 ani de activitate regretăm profund situaţia cu care ne confruntăm şi disconfortul creat turoperatorilor şi partenerilor noştri", spun reprezentanţii Mareea.

Pentru informaţii suplimentare, turiştii şi partenerii Mareea aflaţi în această situaţie se pot adresa la numerele de telefon aflate pe site-ul www.mareea.ro şi la adresa office@mareea.ro.

La rândul său, preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Turism (ANT), Anca Pavel-Nedea, a declarat, sâmbătă, pentru News.ro că autoritatea a fost săptămâna trecută în control la Mareea, dar că acum proprietarul companiei, Marius Usturoiu, "nu mai e de găsit".

”Stimaţi clienţi / Stimaţi parteneri, Cu părere de rău vă anunţăm că MAREEA este începând de astăzi, 03.09.2016, în imposibilitate de a mai onora angajamentele asumate. În consecinţă vom declanşa procedura de insolvenţă şi vom încerca, în perioada imediat următoare, să gestionăm exclusiv rezervările curente (turiştii aflaţi în acest moment în unităţile de cazare din ţară şi străinătate). Astfel, începând cu data de 04.09.2016 nu vom mai putea onora nici una dintre rezervările confirmate. Pentru recuperarea sumelor datorate de către MAREEA, vă rugăm să vă adresaţi asiguratorului societăţii (poliţa de insolvabilitate nr: 8100258X ) şi să faceţi demersurile necesare pentru recuperarea sumelor. Regretăm întreaga situaţie precum şi neplăcerile cauzate. Cu stimă, Echipa MAREEA”, este anunţul transmis de Mareea turiştilor săi.

De asemenea, Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism precizează, tot într-un anunţ publicat pe site-ul său, că a luat act de decizia agenţiei de turism Mareea Comtur de renunţare la calitatea de membru al asociaţiei începând cu 2 septembrie 2016.

"Conducerea ANAT a fost anunţată de reprezentanţii Mareea Comtur că agenţia de turism traversează o perioadă dificilă din punct de vedere financiar şi că în perioada următoare se vor face eforturi pentru găsirea de soluţii în cazul fiecărui turist care achiziţionat un pachet de vacanţă Mareea", precizează ANAT, în anunţ.

Conducerea asociaţiei şi mai mulţi turoperatori urmăresc evoluţiile în acest caz, pentru a mobiliza sprijinul necesar turiştilor şi agenţiei de turism, până la depăşirea situaţiei, se mai arată în anunţul ANAT.

Şi agenţia de turism Genius Travel, care şi-a anunţat clienţii prin email că un vor mai putea pleca în vacanţele pe care deja le-au plătit, pentru că firma va intra în insolvenţă, şi-a depus pe 25 august cererea de intrare în insolvenţă la Tribunalul Bucureşti. Termenul pentru judecarea cauzei este 13 septembrie. În urma scandalului creat, agenţia Genius Travel a fost exclusă din patronatul Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism (ANAT), ca urmare a prejudiciilor create.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.