Facebook va schimba algoritmul de afişare a conţinutului în newsfeed şi va da prioritate mesajelor publicate de familiile şi prietenii utilizatorilor, în defavoarea companiilor, informează The Guardian.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Într-un mesaj publicat pe blogul Newsfeed, reprezentanţii Facebook au anunţat că plănuiesc o ”schimbare în ordinea de afişare a conţinutului în newsfeed, pentru a se asigura că utilizatorii nu vor pierde nicio noutate publicată de prietenii lor”.

În prezent, Facebook stabileşte postările prioritare în newsfeed pe baza conţinuturilor din diferite surse pe care utilizatorii le distribuie, le apreciază sau pe care le comentează cel mai mult.

Potrivit The Guardian, schimbarea va însemna că mesajele grupurilor sau ale paginilor unor branduri, între care şi publicaţii, au mai puţine şanse să apară în topul newsfeed-ului.

”Per total, anticipăm că paginile care au mai puţin conţinut care se poate distribui vor înregistra o descreştere a traficului de recomandare. De exemplu, dacă cea mai mare parte a traficului de recomandare rezultă din distribuiri de conţinut, apreciat şi comentat, schimbarea va avea un impact mai mic decât dacă cea mai mare parte a traficului provine direct din mesajele din pagină. Încurajăm paginile să publice conţinut pe care publicul îl va distribui”, au transmis reprezentanţii Facebook.

În anunţul schimbării, Facebook a dezvăluit, pentru prima dată, valorile pe care le are în stabilirea newsfeed-ului. Prima dintre aceste valori este că familia şi prietenii au prioritate, dar şi că mesajele care ”informează” şi ”distrează” vor fi printre primele incluse în newsfeed.

O altă valoare este că newsfeed-ul va fi o ”platformă pentru toate ideile”, însemnând că Facebook nu va selecta sursele şi ideile prezentate, astfel încât să poată fi incluse ”toate perspectivele”, atât timp cât respectă standardele comunităţii.

Lista valorilor este completată de ”comunicarea autentică”, astfel încât Facebook va încerca să elimine conţinuturile care induc în eroare utilizatorii.

”Tu îţi controlezi experienţa” este o altă valoare Facebook pentru newsfeed, însemnând că utilizatorii vor avea la dispoziţie instrumente pentru a ascunde sau a raporta postări.

Ultima valoare menţionată de Facebook este ”iteraţia constantă”, însemnând că newsfeed-ul va fi actualizat permanent.

Această modificare a modului de afişare a conţinutului în newsfeed a fost precedată de o altă schimbare a algoritmului, realizată în urmă cu două luni. Schimbarea de atunci a fost realizată astfel încât să aibă prioritate conţinutul pentru care utilizatorii petrec cel mai mult timp pe această reţea de socializare.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.