Compania chineză de vehicule electrice Nio a dezvăluit miercuri că prima maşină a noii sale mărci mai ieftine, Onvo, va fi cu aproximativ 4.000 de dolari mai ieftină decât automobilul comparabil Model Y al Tesla, transmite CNBC.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Livrările primei sale maşini Onvo, SUV-ul L60, vor începe în septembrie, a spus compania.

Prevânzările au început după evenimentul de lansare de miercuri.

Evenimente

12 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, BVB, CEC Bank, Infinity Capital Investments, ROCA Industry, Sphera, Teraplast
17 iunie - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a. Parteneri: 123Credit, Cushman and Wakefield, Globalworth, Meta Estate

CEO-ul Nio, William Li, a spus că se aşteaptă ca Onvo să înceapă să-şi vândă maşinile în străinătate la un moment dat, dar nu a specificat când, potrivit unui interviu acordat CNBC.

De la înfiinţarea companiei, în urmă cu aproximativ 10 ani, Nio s-a concentrat pe segmentul premium al maşinilor, cu un preţ de aproximativ 300.000 de yuani (41.500 USD) sau mai mare.

Compania s-a extins de atunci în Europa, dar livrările sale lunare în China au rămas în general modeste faţă de concurenţă.

Preţul Onvo L60 începe de la 219.900 de yuani (30.439 USD), faţă de 249.900 de yuani al Model Y (34.617 USD).

SUV-ul electric al lui Elon Musk a fost una dintre cele mai bine vândute maşini electrice din China.

Concurenţa acerbă pe piaţa maşinilor electrice din China a determinat multe companii să reducă preţurile.

Compania de smartphone-uri Xiaomi a intrat la sfârşitul lunii martie pe piaţa maşinilor electrice cu sedanul său SU7, pentru a rivaliza cu Model 3 al Tesla, cu un preţ care este, de asemenea, cu aproximativ 4.000 de dolari mai mic.

Preţul Model 3 a scăzut de atunci cu aproximativ 2.000 de dolari, până la 231.900 de yuani (32.124 de dolari), potrivit site-ului Tesla din China.

Xiaomi a declarat miercuri că a livrat 10.000 de vehicule SU7.

BYD, care a vândut anul trecut mai multe maşini decât producătorul de automobile al lui Elon Musk, dacă sunt incluse şi vehiculele hibride, vinde în mare parte maşini în jurul sumei de 100.000 de yuani (13.851 USD) sau mai puţin.

BYD a început să se extindă în segmente de vehicule cu preţuri mai mari, în ultimii ani.

CEO-ul Nio, Li, a confirmat pentru CNBC că L60 foloseşte baterii la preţuri mai mici, de la BYD.

Concurenţa globală a producătorilor chinezi de vehicule electrice a determinat, de asemenea, administraţia Biden să impună tarife pentru importurile de vehicule în SUA, astfel că vehiculele electrice din China vor fi supuse unui tarif de 100%, a anunţat administraţia marţi.

Când a fost întrebat despre noile taxe, Li le-a numit ”complet nerezonabile”, potrivit unei traduceri a CNBC din mandarină în engleză.

Li a remarcat, de asemenea, impactul asupra consumatorilor şi asupra obiectivelor climatice.

O maşină de familie ”de standard nou”, care să rivalizeze cu Tesla, Onvo îşi propune să stabilească ”un nou standard” pentru maşina de familie, a declarat Alan Ai, preşedintele sub-brandului Nio, la evenimentul de lansare de miercuri.

Numele mărcii înseamnă ”On Voyage”, în timp ce numele său chinezesc ”Le Dao” este menit să evoce o familie care se petrece timp fericit împreună.

Acesta a făcut multe comparaţii cu Modell Y şi alte maşini, în timpul prezentării sale. Interiorul L60 este mai spaţios decât cel al Model Y al Tesla şi al Rav4, al constructorului auto japoneze Toyota.

El a mai spus că noua maşină a Onvo a avut o absorbţie mai bună a şocurilor. Autonomia de rulare anunţată de Onvo, cu o singură încărcare, este cel puţin la fel de - sau chiar mai mare - decât cea a Model Y, în funcţie de versiune.

Ca sub-marcă, vehiculele Onvo pot accesa multe dintre staţiile de schimb de baterii şi de încărcare ale Nio, a spus Ai. Ai a arătat, de asemenea, videoclipuri cu modele Onvo care utilizează tehnologia de asistenţă a şoferului pentru a naviga pe drumurile de ţară şi străzile oraşului.

Software-ul Tesla de asistenţă pentru şofer, Full Self-Driving, nu este încă disponibil în China, dar este aşteptat să obţină în curând aprobarea Beijingului pentru lansare.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.