Grupul XTB, furnizor internaţional de produse, servicii şi soluţii tehnologice de tranzacţionare şi investiţii, a realizat un profit net consolidat de 70,1 milioane euro în primul trimestru, în creştere cu 8,8%, iar venitul consolidat a fost de 128,7 milioane euro, mai mare cu 12,5%.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

”Rezultatele din primele luni ale anului marchează performanţa inclusiv la nivel global. Tendinţele de creştere dominante de pe pieţele de acţiuni şi mărfuri, împreună cu avansul     bazei de clienţi, au dus la un venit consolidat record de 128,7 milioane Euro (+12,5% an/an) şi un profit net consolidat de 70,1 milioane Euro (+8,8% an/an) pentru Grupul XTB”, anunţă grupul.

În primul trimestru din 2024, Grupul XTB şi-a depăşit obiectivul trimestrial prin cei 129.700 de investitori noi. Totodată, în luna martie, compania a depăşit pragul de un milion de clienţi care au utilizat platforma online şi aplicaţia mobilă a XTB pentru a investi, tranzacţiona şi economisi. Performanţa acestui an este vizibilă şi din perspectiva numărului de clienţi activi, care a crescut în T1 2024 la 378.500, faţă de 260.100, câţi erau în T1 2023.

Evenimente

30 mai - Maratonul Fondurilor Europene. Parteneri: BCR, BRD, CEC
12 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, BVB, CEC Bank, Infinity Capital Investments, ROCA Industry, Sphera, Teraplast
17 iunie - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a. Parteneri: 123Credit, Cushman and Wakefield, Globalworth, Meta Estate

„Primul trimestru a reprezentat un început de an excelent. Încă o dată, am demonstrat că strategia noastră funcţionează, deoarece ne permite să obţinem rezultate stabile şi reproductibile. Toţi indicatorii cheie de performanţă sunt în creştere - atât în ceea ce priveşte evoluţia financiară, cât şi rezultatele operaţionale”, a declarat Omar Arnaout, CEO al XTB.

Întrucât investitorii îşi îndreaptă din ce în ce mai mult atenţia către noi oportunităţi de a investi (atât în mod activ, cât şi pasiv), depozitele nete au crescut cu 85% de un an la altul şi au ajuns la peste 415 milioane euro la sfârşitul lunii martie 2024.

De asemenea, pe piaţa din Romania anunţă o creştere de 14,3% a numărului de clienţi noi. 

Majoritatea clienţilor din România (inclusiv cei noi) aleg să investească în instrumente financiare precum CFD-uri, ETF-uri sau acţiuni.

„România este pe locul patru în lume în topul XTB cu cea mai rapidă creştere a numărului de investitori noi”, declară Irina Cristescu, general manager XTB România.

Adăugarea Planurilor de Investiţii bazate pe ETF-uri şi lansarea ratelor de dobândă pentru fondurile neinvestite au permis companiei XTB să îşi extindă portofoliul de produse şi să atragă noi grupuri de clienţi care preferă investiţiile pasive, pe termen lung.

În primul trimestru din 2024, 78% dintre clienţii noi la nivel global au ales să investească în acţiuni şi ETF-uri sau să creeze un Plan de Investiţii ca primă tranzacţie cu XTB. În acelaşi timp, numărul tranzacţiilor cu ETF-uri, acţiuni şi Planuri de Investiţii a crescut cu 93% faţă de aceeaşi perioadă din 2023.

În ceea ce priveăte investiţiile în acţiuni, la nivel de grup, volumul tranzacţiilor a crescut cu peste 71% şi a ajuns la 1,87 miliarde de dolari (faţă de 1,09 miliarde de dolari, în T1 2023).

„Accelerăm transformarea noastră într-o aplicaţie universală, iar această schimbare este deja vizibilă în alegerile făcute de clienţii noştri, care îşi încep călătoria în acţiuni, ETF-uri şi prin construirea propriilor planuri de investiţii. Cred cu tărie că adăugarea obligaţiunilor, a produselor de pensie şi a cardului multi-valută va aduce XTB cu un pas mai aproape de obiectivul de a crea o super-aplicaţie completă de investiţii pentru toţi cei care doresc să îşi gestioneze eficient finanţele”, a adăugat Omar Arnaout, CEO al XTB.

Primele luni ale anului au marcat, de asemenea, lansarea în Polonia a unui produs numit Social, care va fi introdus anul acesta şi pe piaţa din România. Produsul le permite utilizatorilor aplicaţiei să urmărească activitatea celor mai buni investitori XTB, precum şi randamentele portofoliilor. Această funcţie facilitează, de asemenea, verificarea activităţii prietenilor şi membrilor familiei, precum şi realizarea comparaţiilor între cele mai performante portofolii.

În paralel, XTB lucrează la extinderea gamei de produse, cum ar fi obligaţiunile, produsele de pensionare şi un card pentru mai multe valute. Toate aceste proiecte se află în stadii avansate de dezvoltare, fiind avută în vedere lansarea lor în 2024.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.