Primarii USR fac investiţii masive în modernizarea mijloacelor de transport public în oraşele pe care le administrează.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

La Braşov, primarul Allen Coliban are deja cea mai mare flotă de autobuze electrice din România, iar Dominic Fritz a început, la Timişoara, înlocuirea întregii flote de transport în comun, printr-o finanţare record de 75 de milioane de euro obţinută din fonduri europene. 48 de autobuze electrice vor fi cumpărate şi la Bacău, unde primarul Lucian Stanciu-Viziteu a instalat deja staţii de autobuz smart. Iar la Întorsura Buzăului (jud. Covasna), primarul Raul Urdă va reînfiinţa transportul în comun, prin achiziţionarea unor mijloace de transport electrice.

Nicuşor Dan, primarul general al Bucureştiului, susţinut de alianţa Dreapta Unită, a făcut de asemenea investiţii masive în transportul public – 300 de autobuze electrice, tramvaie şi troleibuze vor circula pe străzile Capitalei până la finalul anului.

Primarii USR au atras finanţări record din fonduri europene pentru achiziţionarea de autobuze electrice, tramvaie şi troleibuze noi, modernizarea liniilor de tramvai şi a staţiilor de autobuz, crearea de benzi dedicate pentru mijloacele de transport în comun şi conectarea mai bună a diferitelor zone din oraş şi a zonelor limitrofe.

Braşov – cea mai mare flotă de autobuze electrice din România

Allen Coliban a adus Braşovul pe primul loc în România la transport public ecologic. Oraşul are în prezent cea mai mare flotă de autobuze electrice din România.

Braşovul are în flota de transport 72 de autobuze electrice de diferite dimensiuni, 51 de troleibuze de electrice, care merg şi pe sârmă, dar şi pe baterii, acolo unde nu e infrastructura de cablu electric, şi 10 autobuze hibrid.

Allen Coliban are de asemenea contracte deja semnate pentru alte 95 de autobuze electrice, cu finanţare din PNRR, ceea ce va permite înlocuirea întregii flote, inclusiv pe cea metropolitană, cu autobuze verzi, noi.

Primarul USR a construit de asemenea cel mai mare, mai modern şi mai verde terminal pentru reţeaua de transport public din Braşov. Terminalul are 12 peroane – 4 prevăzute cu staţii de încărcare rapidă – şi spaţii interioare pentru aşteptare, case de bilete etc.

La Braşov se construieşte şi cel mai mare garaj de autobuze electrice din România. 150 de autobuze electrice vor putea astfel să fie încărcate şi întreţinute, pentru a funcţiona la cei mai înalţi parametri – fiecare loc de parcare va avea o staţie de încărcare, o parte din energia necesară fiind produsă cu ajutorul panourilor fotovoltaice.

Allen Coliban amenajează şi benzi dedicate pentru transportul public, pe mai multe străzi din oraş, pe aproape 13 km. Autobuzele şi troleibuzele din oraş vor ajunge astfel mai repede la destinaţie, chiar şi la orele de vârf.

100% transport electric în Braşov – acesta este obiectivul primarului USR Allen Coliban pentru viitorul apropiat.

Timişoara – întreaga flotă de transport va fi înnoită

Primăria condusă de Dominic Fritz a achiziţionat deja 23 de tramvaie noi şi 44 de autobuze electrice, care circulă pe străzile Timişoarei.

Alte 17 tramvaie noi vor ajunge în acest an la Timişoara. De asemenea, este în pregătire achiziţia a 33 de troleibuze noi şi a 30 de autobuze electrice.

Dominic Fritz a obţinut o finanţare de 75 de milioane de euro din fonduri europene pentru înlocuirea a 150 de autobuze, troleibuze şi tramvaie. Întreaga flotă de transport public a Timişoarei va fi astfel înnoită.

421 de milioane de lei din bugetul pe 2024 au fost de asemenea alocaţi pentru modernizarea transportului public din Timişoara. Banii vor fi folosiţi atât pentru achiziţia de mijloace de transport nepoluante, cât şi pentru modernizarea liniilor de tramvai.

De asemenea, în oraş vor fi instalate 15 staţii de încărcare rapidă pentru autobuze electrice, printr-o investiţie de aproape 3 milioane de lei. Încărcarea unui autobuz electric va fi redusă astfel la doar 40-50 de minute, de la 4-5 ore cât dura până în prezent. În plus, se vor putea face încărcări de câte 10 minute între curse, astfel încât autobuzele să aibă continuitate pe traseu.

Bacău – autobuze electrice noi şi staţii smart

Şi primarul Lucian Stanciu-Viziteu modernizează transportul public din Bacău. Pentru prima oară, băcăuanii se vor bucura de autobuze electrice 100%.

Primarul USR a semnat contractul pentru achiziţionarea primului lot de autobuze electrice: 48 de autobuze full electrice, nepoluante, 48 de staţii de reîncărcare lentă şi 16 staţii de reîncărcare rapidă, cu o finanţare de peste 145 de milioane de lei din PNRR.

În Bacău au fost instalate de asemenea 25 de staţii de autobuz smart – staţii moderne, inteligente, în pas cu tehnologia actuală. Staţiile sunt dotate cu panouri de informare interactive, care le vor permite călătorilor să-şi planifice mai bine timpul de călătorie, dar şi cu sistem de iluminat, kit panouri fotovoltaice, cameră video, wi-fi, senzori de mediu şi prize USB.

Întorsura Buzăului va avea din nou transport public

După trei decenii, locuitorii din Întorsura Buzăului (jud. Covasna) vor avea din nou transport public. Şi nu orice fel de transport public, ci unul verde.

Primarul Raul Urdă a obţinut o finanţare de 1,3 milioane de euro din PNRR pentru a cumpăra 3 microbuze electrice şi un autobuz electric. Primarul USR a obţinut de asemenea o finanţare de 370.000 de euro, pentru instalarea a peste 20 de staţii de autobuz, şase dintre acestea fiind staţii smart, dotate cu panouri fotovoltaice şi ecrane cu afişaj electronic în timp real.

Investiţii masive în transportul public din Bucureşti

Nicuşor Dan, primarul susţinut de alianţa Dreapta Unită la Primăria Capitalei, a făcut investiţii masive în transportul public. 100 de tramvaie noi, 100 de autobuze electrice noi şi 100 de troleibuze noi au fost achiziţionate în primul său mandat, cu fonduri europene – toate cele 300 de mijloace de transport vor fi pe străzile Capitalei până la finalul anului. Flota de transport public a Capitalei este extinsă prin noi achiziţii, cu bani din PNRR. Nicuşor Dan investeşte de asemenea în modernizarea a 50 de km de linii de tramvai.

Locaţia tuturor vehiculelor STB a fost integrată în platforma Google Maps, ceea ce permite optimizarea planificării deplasărilor cu transportul public. Călătorii pot vedea acum când vine autobuzul şi unde se află pe traseu în fiecare moment. De la integrare, platforma înregistrează 2 milioane de solicitări pe săptămână.

A fost uniformizat de asemenea preţul biletelor şi al abonamentelor transportului de suprafaţă cu cel al metroului. Au fost introduse abonamente avantajoase pentru STB şi metrou în comun. Biletul pentru transportul de suprafaţă este valabil acum un interval de 90 de minute indiferent de numărul de mijloace de transport schimbate.

Au fost introduse linii noi de transport pe străzi pe care nu au existat niciodată, au fost realizate benzi unice pentru transportul public de suprafaţă, pe o distanţă de 21,7 km, şi a fost optimizat transportul de noapte. Toate măsurile luate au dus la creşterea numărului de bilete vândute.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Conținutul acestui comunicat de presă este în întregime responsabilitatea autorului său. News.ro nu își asumă în niciun fel responsabilitatea pentru acuratețea informațiilor prezentate sau a modului de redactare a comunicatului.