Federaţia Sindicatelor din Administraţie Bucureşti România susţine că directorii generali ai administraţiilor subordonate Consiliului General al Municipiului Bucureşti (CGMB) sunt supuşi presiunilor pentru a-şi convinge angajaţii să demisioneze din aceste instituţii şi să îşi dea acordul pentru a fi mutaţi în nou-înfiinţatele companii create de Primăria Capitalei. Sindicaliştii mai spun că aceste comopanii au angajaţi directori fără competenţe profesionale în domeniile în care au fost numiţi, care încasează salarii consistente, depăşind cu mult salariile directorilor din administraţiile subordonate CGMB şi nu au în subordine angajaţi competenţi care să asigure continuitatea activităţii în diferitele domenii de activitate pe care le prestează.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

"Se fac presiuni pentru reducerea drastică a bugetelor de investiţii în administraţiile care se ocupă în prezent de buna gestionare a oraşului, pentru ca banii să meargă la aceste companii – structuri paralele şi nefuncţionale care nu fac altceva decât să redirecţioneze bugetele administaţiei publice locale. Cu alte cuvinte, banii contribuabililor în loc să fie alocaţi către instituţiile de stat merg către nişte societăţi comerciale conduse şi coordonate de persoane numite în funcţii pe criterii necunoscute de opinia publică. (...) Mai mult decât atât, directorii companiilor merg în administraţiile subordonate CGMB şi încearcă să îi convingă pe salariaţii acestor instituţii să demisioneze,  promiţându-le că, dacă se vor angaja la aceste companii ale Primariei Generale, nu îşi vor pierde drepturile actuale şi nu vor fi disponibilizaţi", spun reprezentanţii Federaţiei Sindicatelor din Administraţie Bucureşti România.

Conform acestora, aceşti angajaţi au statut de personal contractual, iar în unele administraţii din subordinea CGMB este în vigoare un contract colectiv de muncă valabil la acest moment, care prevede atât obligaţii, cât şi drepturi pentru aceşti salariaţi. În ultima perioadă, unele sindicate reprezentative din aceste administraţii au participat la întâlniri în care li s-a pus în vedere chiar şi lor să îşi convingă membrii să treacă benevol la aceste companii, lucru neacceptat de liderii acestor sindicate.

Ca o primă formă de protest faţă de înfiinţarea companiilor de către CGMB, Federaţia Sindicatelor din Administraţie Bucureşti România a cerut în mai multe rânduri să i se admită pichetarea în zona Primăriei Capitalei, dar la toate solicitările formulate s-a primit aviz negativ, motivându-se că nu sunt locuri disponibile pentru pichetare. Federaţia Sindicatelor din Administraţie Bucureşti România mai spune că a solicitat întâlniri cu primarul general, dar de fiecare dată sindicaliştii au fost "pasaţi" către viceprima, care nu a găsit soluţíi pentru rezolvarea problemelor.

"În tot acest timp, unii dintre directorii administraţiilor subordonate C.G.M.B. au făcut sau fac jocurile acestor companii, punându-le la dispoziţie spaţii pentru a-şi desfăşura activitatea, documentaţii necesare funcţionării – necesar de materiale, organigrame, ştate de funcţii, etc – aprobând chiar detaşări ale unor angajaţi către aceste companii, în ciuda faptului că schemele de personal din cadrul instituţiilor pe care le conduc sunt subdimensionate. Există structuri în cadrul acestor administraţii care solicită de ceva vreme angajarea pe posturile vacante de personal calificat pentru buna desfăşurare a activităţii specifice, fapt refuzat de către unii conducători ai administraţiilor pe motiv că aceste noi angajări trebuie să fie făcute la companiile înfiinţate de C.G.M.B. Însăşi înfiinţarea, anul trecut, a acestor societăţi comerciale poate fi considerată un abuz, întrucât fondurile pentru înfiinţarea lor au fost alocate din fondurile P.M.B., fapt ce reprezintă o înstrăinare de patrimoniu de stat către o societate comercială, fără ca o astfel de decizie să întrunească 2/3 din voturile exprimate în C.G.M.B. La niciuna din şedinţele C.G.M.B. în care s-au înfiinţat aceste companii reprezentanţii Federaţiei Sindicatelor din Administraţie Bucureşti România nu au avut acces, ba mai mult ni s-a interzis cu desăvârşire participarea la aceste sedinţe ale Consiliului General", mai susţine Federaţia Sindicatelor din Administraţie Bucureşti România, adăugând că îşi rezervă dreptul să protesteze sub toate formele legale faţă de toate abuzurile PMB, CGMB şi ale unor conducători de administraţii subordonate Consiliului General.

CGMB a aprobat, în 11 aprilie, înfiinţarea următoarelor firme: Compania Municipală Tehnologia Informaţiei Bucureşti SA, Compania Municipală Sport Pentru Toţi SA, Compania Municipală Managementul Transportului Bucureşti SA, Compania Municipală Publicitate şi Afişaj Bucureşti SA, Compania Municipală Pază şi Securitate Bucureşti SA, Compania Municipală Iluminat Public Bucureşti SA, Compania Municipală Imobiliară Bucureşti SA, Compania Municipală Întreţinerea Arborilor şi Spaţiului Verde Bucureşti SA, Compania Municipală Protecţie Civică şi Voluntariat Bucureşti SA şi Compania Municipală Eco Igienizare Bucureşti SA.

Consilierii au aprobat, în şedinţa de consiliu din 29 martie, înfiinţarea firmelor: Compania Municipală Dezvoltare Durabilă Bucureşti SA, Compania Municipală Energetică Bucureşti SA, Compania Municipală Consolidări SA, Compania Municipală Străzi, Poduri şi Pasaje Bucureşti SA, Compania Municipală Parking Bucureşti SA, Compania Municipală Managementul Traficului Bucureşti SA, Compania Municipală Medicală Bucureşti SA, Compania Municipală Turistică Bucureşti SA, Compania Municipală Parcuri şi Grădini Bucureşti SA şi Compania Municipală Agrement Bucureşti SA.

De asemenea, proiectul privind înfiinţarea Trustului de Clădiri Metropolitane Bucureşti SA a fost aprobat în şedinţa CGMB din 30 ianuarie.

Firmele Primăriei Capitalei au ca acţionar majoritar Consiliul General al Municipiului Bucureşti. Acestea au ca activităţi dispecerizarea transportului de persoane în regim de taxi, producerea şi furnizarea energiei electrice şi termice, iluminatul public, administrarea şi dezvoltarea infrastructurii spitaliceşti, servicii în tehnologia informaţiilor, promovarea Bucureştiului ca destinaţie turistică, administrarea parcurilor şi grădinilor publice, administrarea spaţiilor publicitare, întreţinerea arborilor situaţi pe spaţiile verzi publice din Capitală, paza obiectivelor care aparţin Primăriei Municipiului Bucureşti, consolidarea clădirilor cu risc seismic, coordonarea şi consultanţa proiectelor de infrastructură mare ale Capitalei, gestionarea fondul imobiliar al oraşului, administrarea drumurilor, administrarea parcărilor publice, managementul sistemelor integrate de trafic, precum şi activităţi de voluntariat, construcţia de locuinţe sociale şi activităţi de dezinsecţie şi deratizare.

Primăria Capitalei a desfăşurat un târg de joburi pentru a angaja în aceste firme, municipalitatea anunţând că peste 20.000 şi-au depus CV-urile. Edilul spunea atunci că este în căutarea unor "oameni competenţi" - atât cu studii superioare, cât şi cu studii medii şi că înfiinţarea Holdingului Municipal - care cuprinde 22 de societăţi - reprezintă viziunea ei despre administraţie.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.