Ministrul Educaţiei, Pavel Năstase, spune că evaluările naţionale ar trebui să aibă loc începând din gimnaziu, deoarece copiii din ciclul primar sunt speriaţi de aceste testări, astfel că ar dori eliminarea acestor evaluări la clasele I-IV. El a precizat însă că o decizie privind eliminarea evaluărilor în învăţământul primar nu va fi luată de pe o zi pe alta, ci în urma unei analize.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Prima evaluare naţională este cea din clasa a II-a, iar la finalul clasei a IV-a elevii au o nouă evaluare naţională, ministrul Educaţiei, Pavel Năstase, considerând că aceste testări sunt stresante pentru copii.

El a spus, la Europa FM, că nu este de acord cu aceste evaluări naţionale pentru elevii din ciclul primar.

”Până la gimnaziu, după părerea mea, n-ar trebui să avem aceste evaluări asupra copiilor. Ei sunt într-o perioadă de dezvoltare a capacităţilor de gândire. Deci, omul se dezvoltă, şi creierul din punct de vedere biologic, până la vârsta asta, se dezvoltă şi abia după-aceea este în măsură să perceapă o evaluare, să vadă nişte teste de genul acesta. Trebuie să prelungim, dacă vreţi, primii şapte ani de acasă cu această perioadă care înseamnă învăţământul primar şi să îi dăm baza de gândire. Trebuie procedat în mod gradual, astfel încât el să se obişnuiască, dar nu evaluări de genul celor pe care le dăm acum, care îi stresează şi îi sperie pe copii", a afirmat Năstase.

Ministrul Educaţiei a precizat că decizia privind eliminarea acestor evaluări naţionale în învăţământul primar nu va fi luată de pe o zi pe alta, ci în urma unei analize.

Pavel Năstase a mai spus că de mâine va începe revizuirea totală şi sistematică a manualelor.

"Avem manuale noi pentru clasele I-IV, dar nu s-a întrebat nimeni dacă aceste manuale sunt potrivite sau nu. Nu a făcut nimeni o evaluare în acest sens. O s-o facem noi, pentru a realiza o corelare la nivelul sistemului, între manualele de la învăţământul primar, gimnazial şi liceal. Suntem în proces de reînnoire a manualelor. Anul acesta este rândul manualelor de clasa a V-a. Dar, dacă nu privim ca sistem, şi nu plecăm de la cele 8 competenţe care sunt la nivel european, şi cu dezvoltarea acestora pe competenţe specifice – primar, gimnazial şi liceal –, atunci există riscul să apară suprapuneri. Această revizuire – de la clasa I la clasa a XII – va fi una laborioasă, care să scoată în evidenţă toate problemele care ţin de conţinutul manualelor", a spus ministrul Educaţiei.

Potrivit acestuia, programa pentru gimnaziu aprobată anul trecut nu presupune reducerea orelor ci, dimpotrivă, există o creştere cu aproximativ două ore faţă de ce exista.

Ministrul a explicat că vor fi grupuri de lucru care vor lucra pe fiecare etapă de învăţământ – primar, gimnazial şi liceal, grupuri în care vor fi implicaţi profesori care predau. În etapa a doua, un grup la nivelul ministerului  va elimina neconcordanţele care există în manuale, între ciclurile de învăţământ.

"Ca să simplificăm manualele trebuie să umblăm la programele cadre, apoi la programele şcolare. Manualele nu vor fi abandonate, ci doar actualizate. De exemplu, dacă se ajunge la concluzia că anumite capitole sunt depăsite din punct de vedere al conţinutului sau nu sunt conforme cu ciclul respectiv, le scoatem”, a adăugat Năstase.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.