Ministerul Educaţiei Naţionale (MEN) a anunţat, marţi, că în urma verificărilor făcute de Corpul de control vizând evaluarea activităţii manageriale a inspectorilor şcolari generali şi adjuncţi au fost descoperite nereguli în privinţa formatului în care au fost transmise rezultatele evaluărilor, precum şi a punctajelor şi a calificativelor rezultate. Ministerul precizează că soluţionarea contestaţiilor celor 33 de inspectori şcolari generali şi inspectori generali adjuncţi s-a făcut în baza metodologiei în vigoare, rezultatele finale fiind transmise prin poştă, iar pentru celelalte 117 rezultate ale evaluărilor intrate în circuitul civil şi care nu au fost contestate MEN este în proces de demarare a acţiunii de anulare şi/sau corectare a acestora în instanţă, pe cale legală.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

"În urma controlului efectuat de către Corpul de Control al ministrului în perioada 20-23 februarie, cu tema „Verificarea respectării metodologiei privind evaluarea activităţii manageriale desfăşurate de către inspectorii şcolari generali, inspectorii şcolari generali adjuncţi din inspectoratele şcolare şi directorii caselor corpului didactic’’, s-au constatat nereguli privind formatul în care au fost transmise rezultatele evaluărilor, precum şi a punctajelor şi a calificativelor rezultate. Soluţionarea contestaţiilor celor 33 de inspectori şcolari generali şi inspectori generali adjuncţi, care au depus cerere în acest sens, s-a efectuat în baza metodologiei în vigoare, rezultatele finale fiind transmise prin poştă. Pentru celelalte 117 rezultate ale evaluărilor intrate în circuitul civil şi care nu au fost contestate, MEN este în proces de demarare a acţiunii de anulare şi/sau corectare a acestora în instanţă, pe cale legală", a anunţat Ministerul Educaţiei.

Instituţia mai spune că, în acelaşi timp, a iniţiat procesul de actualizare a metodologiei care reglementează evaluarea inspectorilor şcolari generali, inspectorilor generali adjuncţi şi a directorilor Caselor Corpului Didactic, iar noua metodologie va fi aprobată prin ordin de ministru care se va aplica numai pentru următoarele evaluări.

În continuare, se fac cercetări amănunţite privind cauzele acestor probleme, adaugă Ministerul Educaţiei.

În 28 februarie, Ministerul Educaţiei a anunţat că a decis anularea rezultatelor evaluărilor inspectorilor şcolari generali, a inspectorilor generali adjuncţi şi a directorilor caselor corpului didactic, după ce în urma verificărilor făcute de către Corpul de Control al ministrului au fost constatate vicii majore în organizarea procesului de evaluare, dar şi în evaluarea propriu-zisă. Ministerul mai spunea că a fost începută cercetarea disciplinară în cazul persoanelor vinovate.

Inspectorii generali, inspectorii generali adjuncţi şi directorii caselor corpului didactic sunt evaluaţi anual conform prevederilor Legii Educaţiei Naţionale nr.1/2011, iar în baza acestor evaluări privind activitatea managerială se acordă calificative pe baza cărora se decide menţinerea, monitorizarea sau încetarea contractului de management.

Mai mulţi inspectori generali şii adjuncţi din ţară, în special din rândul celor demişi în vara anului trecut de către fostul ministru al Educaţiei Liviu Pop, dar care au fost repuşi în funcţii după ce au câştigat în instanţă suspendarea deciziilor, au reclamat că au primit prin fax, într-o vineri noapte, fişe de evaluare care nu le-ar aparţine. Ei spuneau că în urma acestor evaluări au fost notaţi cu "nesatisfăcător", motiv pentru care vor depune contestaţii la Ministerul Educaţiei. Astfel de situaţii au fost la Buzău, unde toate cele trei şefe ale ISJ au fost notate cu "nesatisfăctor", dar şi la Brăila, în Mehedinţi, în Arad sau în Vrancea.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.