Concursul naţional de ocupare a funcţiilor vacante de director şi director adjunct din unităţile de învăţământ preuniversitar a început luni, cu proba scrisă, fiind scoase la concurs 3.508 posturi vacante de director şi director adjunct, pentru care au fost depuse 3.442 de cereri, potrivit Ministerului Educaţiei.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

În perioada 19-31 iulie, se vor desfăşura proba de evaluare a CV-urilor candidaţilor şi interviurile, conform programării stabilite de inspectoratele şcolare judeţene (ISJ), iar graficul desfăşurării acestor probe va fi afişat la sediile inspectoratelor şcolare, marţi, 18 iulie.

Pentru sesiunea iunie - august a concursului au fost scoase la concurs 3.508 posturi vacante, din care 2.365 de posturi de director (2.335 în unităţi de învăţământ de stat şi 30 în unităţi de învăţământ particular) şi 1.143 de funcţii de director adjunct, toate în unităţi de învăţământ de stat. Din cele 2.365 de posturi de director, 1.492 sunt în mediul rural, ioar 873 în mediul urban, iar pentru director adjunct 398 de funcţii sunt în mediul rural, iar 750 în urban.

Potrivit Ministerului Educaţiei, au fost depuse 3.442 de cereri, din care 2.370 pentru ocuparea funcţiilor de director (2.368 în unităţi de învăţământ de stat şi două în unităţi de învăţământ particular), iar 1.143 pentru ocuparea funcţiilor de director adjunct (toate din unităţi de învăţământ de stat). Dintre acestea, 1.307 cereri sunt pentru posturi din mediul rural, iar 1.063 pentru şcoli din urban.

Concursul pentru ocuparea funcţiilor de director şi de director adjunct din unităţile de învăţământ constă în trei probe. Proba scrisă presupune rezolvarea, în maximum 90 de minute, a unui test-grilă, în cadrul căruia sunt evaluate în proporţie de 50% cunoştinţe privind legislaţia specifică domeniului învăţământ preuniversitar şi în proporţie de 50% cunoştinţe privind managementul educaţional. La această probă, testul-grilă este diferenţiat pentru candidaţii înscrişi în vederea ocupării unei funcţii de conducere din unităţi de învăţământ preşcolar, respectiv pentru candidaţii înscrişi în vederea ocupării unei funcţii de conducere din celelalte unităţi de învăţământ. Analiza Curriculumului Vitae este realizată de comisia de concurs, în plen, prin acordarea de puncte potrivit criteriilor şi punctajelor prevăzute în metodologia de concurs, pe baza documentelor din dosarul de înscriere care dovedesc veridicitatea afirmaţiilor din CV, iar la ultima probă, interviul, sunt apreciate calitatea şi modul de susţinere a ofertei manageriale, precum şi cunoştinţele privind legislaţia din domeniul învăţământ preuniversitar, raportată strict la specificul şi nivelul unităţii de învăţământ, mai spune Ministerul Educaţiei.

Probele sunt evaluate de comisii de concurs constituite, la nivelul inspectoratelor şcolare, din 5 persoane: un preşedinte (inspector şcolar general/inspector şcolar general adjunct/inspector şcolar) şi 4 membri (2 inspectori şcolari şi 2 directori din unităţi de învăţământ). Punctajele obţinute la fiecare probă se fac publice după încheierea probei respective, în aceeaşi zi, iar un candidat poate contesta punctajul acordat la oricare din probele de concurs în termen de cel mult 48 de ore de la afişarea rezultatelor la ultima probă. Contestaţiile se soluţionează în termen de cel mult două zile lucrătoare de la înregistrarea acestora, astfel încât cel târziu în data de 2 august să fie afişate rezultatele finale ale concursului. Acestea vor fi validate de consiliile de administraţie ale inspectoratelor şcolare cel târziu în data de 4 august, iar în perioada 21-23 august vor fi emise deciziile de numire în funcţie începând cu 1 septembrie, adaugă sursa citată.

viewscnt

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.