Departamentul de Justiţie al SUA a intentat marţi al doilea proces antitrust împotriva Google în puţin peste doi ani, transmite CNBC.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Este cel mai recent semn că guvernul SUA nu se dă înapoi de la cazurile împotriva firmelor de tehnologie, chiar dacă rezultatele obţinute în instanţă pentru procesele antitrust sunt mixte.

Acest proces, care se concentrează pe afacerea cu publicitate online a Google şi încearcă să facă Google să cedeze părţi ale acesyteia, este primul împotriva companiei înregistrat în timpul administraţiei Biden.

Procesul anterior al Departamentului, înregistrat în octombrie 2020 sub administraţia Trump, a acuzat Google că îşi foloseşte presupusa putere de monopol pentru a opri concurenţa pentru căutarea pe internet, prin acorduri de excludere. Acest caz este de aşteptat să fie judecat în septembrie.

Afacerea cu publicitate a Google a generat 54,5 miliarde de dolari în trimestrul încheiat la 30 septembrie, din reclamele de căutare, YouTube, reţeaua Google şi alte reclame.

Google se confruntă, de asemenea, cu alte trei procese antitrust din partea unor grupuri mari de procurori generali ai statelor, inclusiv unul concentrat pe afacerea sa de publicitate condusă de procurorul general din Texas, Ken Paxton.

Statele California, Colorado, Connecticut, New Jersey, New York, Rhode Island, Tennessee şi Virginia s-au alăturat DOJ în cel mai recent proces.

Afacerea cu publicitate a Google a atras critici, deoarece platforma operează pe mai multe părţi ale pieţei - cumpărături, vânzare şi schimb de anunţuri - oferindu-i o perspectivă unică.

Compania a negat de mult timp că domină piaţa de publicitate online, indicând cota de piaţă a concurenţilor, inclusiv Facebook-ul Meta.

În procesul său, Departamentul de Justiţie şi statele susţin că Google a căutat să controleze toate părţile pieţei, realizând că ar putea deveni ”locaţia generală şi finală pentru toate difuzarea anunţurilor”.

”Google nu ar mai fi nevoit să concureze pe merit; ar putea pur şi simplu să stabilească regulile jocului pentru a exclude rivalii”, susţin ei.

Potrivit plângerii, chiar şi unul dintre directorii de publicitate ai Google a pus la îndoială înţelepciunea proprietăţii largi a Google în acest spaţiu.

″[Există o problemă mai profundă cu faptul că deţinem platforma, piaţa de schimb şi o reţea imensă?” ar fi întrebat directorul.

”Analogia ar fi dacă Goldman sau Citibank ar deţine NYSE.”

Prejudiciul practicilor Google, susţin ei, este că ”creatorii de site-uri web câştigă mai puţin, iar agenţii de publicitate plătesc mai mult decât ar face-o pe o piaţă în care presiunea concurenţială neîngrădită ar putea disciplina preţurile şi ar duce la instrumente de tehnologie publicitară mai inovatoare, care ar duce în cele din urmă la o calitate superioară şi tranzacţii cu costuri mai mici pentru participanţii de pe piaţă.”

Drept urmare, au adăugat ei, mai mulţi editori sunt nevoiţi să apeleze la modele alternative, cum ar fi abonamentele, pentru a-şi finanţa operaţiunile.

O altă parte a strategiei Google, susţine plângerea, a fost să achiziţioneze alte companii pentru a-şi creşte puterea pe piaţa de publicitate şi ”a pregăti terenul pentru comportamentul de excludere al Google în industria tehnologiei publicitare”.

Aceste achiziţii au inclus o achiziţie în 2008 a unui server pentru editarea de publicitate DoubleClick şi ”o platformă de publicitate în curs de dezvoltare”, care avea să devină AdX a Google.

Acest lucru a permis Google să solicite editorilor, în unele cazuri, să folosească toate instrumentele sale pentru a obţine acces la orice, în loc să lucreze cu instrumente rivale pentru anumite părţi ale procesului de cumpărare online de publicitate.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.