Asociaţia Pro Infrastructură a transmis, luni seară, că, pe la mijlocul lunii decembrie, se va ştii dacă se pot semna contractele pentru Autostrada Focşani-Bacău, după ce expiră perioada de depunere a contestaţiilor. Constructorul desemnat câştigător este UMB, ”poate cel mai serios antreprenor general din ţară”, dar există îndrijorări că nu-şi poate dubla capacitatea într-un timp atât de scurt.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

”AutostradaA7 Focşani-Bacău merge tot la UMB (...) În total, sunt 95,902 kilometri cu o valoare de 6,513 miliarde lei fără TVA, iar perioada de execuţie este de 30 de luni pentru fiecare din cele trei secţiuni. Conform informaţiilor noastre, CNAIR a comunicat deja ofertanţilor rezultatul procedurii. Termenul legal de depunere a contestaţiilor este de 10 zile, deci pe la mijlocul lunii decembrie vom afla dacă se pot semna contractele sau mai aşteptăm”, a transmis, luni, Asociaţia Pro Infrastructură.  

Sursa citată a precizat că ”şansele de reuşită ale eventualelor contestaţii sunt mici pentru că UMB a ofertat foarte agresiv, la aproximativ 80% din preţul estimat, şi toţi competitorii au acelaşi punctaj la evaluarea tehnică, turcii de la Kolin fiind pe locul 2 ca preţ, la o distanţă semnificativă”.  

”Vestea este bună, UMB fiind unul din cei doar câţiva antreprenori generali serioşi din ţară, poate cel mai serios, iar Autostrada A7 trece pe la ei prin curte. Totuşi, aşa cum v-am comunicat încă din septembrie, suntem îngrijoraţi că nu vor putea să-şi dubleze capacitatea într-un timp extrem de scurt. Dacă vor câştiga restul de 8 loturi ale A7, ar ajunge la aproximativ 400 de kilometri de autostradă şi drum expres care trebuie livraţi în 20-30 de luni (cu excepţia ciotului din A1 Lugoj-Deva)”, a mai transmis asociaţia.  

Potrivit Pro Infrastructură, în prezent, grupul UMB are ”în tolbă” 10 loturi în lungime de 169 km cu o valoare însumată de 8,56 miliarde lei din totalul de 24 proiecte, 451 km şi 28,99 miliarde lei de autostrăzi şi drumuri expres contractate de România, deci o cotă de piaţă de 38% în funcţie de kilometri, respectiv 30% după valoare, fiind lider de piaţă pe infrastructura rutieră majoră. 

”Nu mai socotim şi celelalte câteva proiecte mai mici pe care le are în portofoliu. Timpul va arăta dacă temerile noastre sunt, sau nu, întemeiate. Aşteptăm să fim contrazişi, iar în 2025 harnicii plăieşi ai UMB să livreze şi ultimul kilometru din cei aproape 400 pe care-i au şi-i vor avea de făcut în toată ţara (dacă vor lua toate cele 8 segmente rămase pe A7), începând cu tronsonul 3 al DEx12 Craiova-Piteşti şi lotul 2 al A0 Nord la finalul lui 2023”, a mai transmis organizaţia.  

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunţat, vineri, că încă o secţiune din Autostrada Moldovei (A7) are constructor desemnat, iar contractele pentru execuţia celor 3 loturi ale Autostrăzii Focşani-Bacău au fost câştigate de un constructor român. 

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.