Relaxarea restricţiilor impuse de pandemia de COVID-19 a atras după sine explozia cererii de transport aerian către diverse destinaţii de vacanţă, ceea ce a condus la un val de întârzieri sau chiar anulări de ultimă oră a zborurilor la nivel european. Lipsa de personal şi grevele declanşate în sectorul aerian sunt iarăşi alţi factori care contribuie în mare parte la anularea zborurilor în această perioadă. Atât turiştii cât şi persoanele care călătoresc în interes de serviciu pot suferi prejudicii financiare sau alte neplăceri din cauza modificărilor de ultim moment, de aceea este bine să fim mereu cu un pas înainte.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Iată ce trebuie să faci dacă zborul tău a fost anulat sau a întârziat şi cum poţi preveni prejudiciile financiare substanţiale

  1. Verifică dacă eşti eligibil/ă pentru despăgubiri

Dacă zborul tău a fost operat de o companie aeriană europeană sau îmbarcarea urma să aibă loc într-un aeroport din Europa, atunci este imperativ să-ţi cunoşti drepturile. Citeşte cu atenţie Regulamentul Comisiei privind compensarea pasagerilor în astfel de situaţii şi asigură-te că poţi solicita despăgubiri. De regulă, dacă anularea zborului a fost notificată cu mai puţin de 14 zile de la data programării plecării sau dacă ai ajuns la destinaţie cu cel puţin 3 ore mai târziu decât era preconizat, atunci ai dreptul la o compensaţie, dar cu câteva excepţii. Companiile aeriene nu sunt obligate să asigure despăgubiri în situaţii excepţionale precum condiţii meteorologice nefavorabile, acte de terorism, de sabotaj etc.

  1. Rezervă bilete cât mai aproape de data plecării

Un mod prin care poţi avea o experienţă mai „previzibilă” este să-ţi achiziţionezi biletul de avion mai târziu, chiar şi cu 2 săptămâni înainte de plecare. Deşi acest lucru presupune un bilet mai scump, şansele de anulare sunt mult mai mici deoarece companiile aeriene ţin să efectueze astfel de zboruri pentru a nu fi nevoite să plătească despăgubiri. Aşa cum stipulează şi în regulamentul menţionat mai sus, modificările făcute sub 14 zile de la data plecării atrag după sine compensarea pasagerilor, de unde şi prioritizarea unor astfel de zboruri. Întârzierile însă nu pot fi preconizate, spre nemulţumirea clienţilor grăbiţi, iar orele suplimentare petrecute în aeroport pot fi obositoare. Singura opţiune este să faci faţă situaţiei cu mult calm şi răbdare. Ocupă-ţi timpul aruncând o privire prin magazinele de suveniruri, anunţă-i pe cei dragi de situaţie, interesează-te periodic de problemele care au dus la întârzierea provocată şi asigură-ţi necesarul de apă sau mâncare. Dacă eşti în ţară, poţi oricând să optezi pentru serviciile de livrare mâncare în Otopeni pe Restaurantmode.ro atunci când ştii că ai mult de aşteptat iar gustările din aeroport nu sunt tocmai pe placul tău.

  1. Optează pentru anularea gratuită a zborului

Un cost în plus care îţi poate asigura restituirea banilor în situaţii neprevăzute este solicitarea anulării sau a reprogramării zborului în mod gratuit. Oricând poate interveni imprevizibilul, iar dacă achiziţionarea biletului presupune şi o sumă considerabilă de bani, atunci o măsură de siguranţă suplimentară este necesară. Poţi alege această opţiune în momentul rezervării la preţul stabilit de compania aeriană. Citeşte cu atenţie excepţiile care pot împiedica obţinerea unei compensaţii (solicitarea anulării în mai puţin de 24 de ore etc.).

Planurile de vacanţă consumă adesea timp şi energie, de aceea o măsură în plus de prevenţie şi informarea corespunzătoare se pot dovedi a fi extrem de utile în situaţiile neplanificate. Cazarea este iarăşi un aspect de care trebuie să ţii cont, aşa că nu mai sta pe gânduri! Începe numaidecât pregătirile!

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Conținutul acestui comunicat de presă este în întregime responsabilitatea autorului său. News.ro nu își asumă în niciun fel responsabilitatea pentru acuratețea informațiilor prezentate sau a modului de redactare a comunicatului.