„Când vine vorba despre tutun, dincolo de blamul la modă, toată lumea realizează mai ales în perioadele dificile că industria e un pilon principal pentru economie, buget, exporturi”, a declarat Gilda Lazăr, director Corporate Affairs & Communications la conferinţa „Se schimbă legislaţia fiscală. Ce spun cei care plătesc taxe, impozite şi contribuţii?”, organizată online de Coaliţia pentru Libertatea Comerţului şi a Comunicării (CLCC).

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

JTI a raportat pentru anul trecut o cifră de afaceri de peste 7 miliarde lei (peste 1,4 miliarde euro). Suma totală include acciza şi este în creştere cu circa 12% faţă de 2020. Pe lângă accize, JTI a mai virat la buget şi TVA, plus alte taxe si contribuţii, reprezentând în total 80% din cifra de afaceri, şi anume circa 5,6 miliarde lei, cu peste 14% mai mult faţă de anul precedent. Prin aceste sume virate la stat, doar JTI contribuie la PIB-ul României cu 0,52%.

„Când am auzit prima dată despre taxa de solidaritate şi de aplicarea ei pe cifra de afaceri, m-am gândit că suntem cea mai solidară industrie. Cine virează la stat mai mult de 80% din cifra de afaceri? Doar Banca Naţională plătea la un moment dat 80% impozit, dar pe profit, nu pe venituri. Unii spun că ne lăudăm şi că, de fapt, aceste taxe sunt plătite de consumatori. Aşa e. Accizele şi TVA sunt taxe indirecte, pe consum. Iar pentru produsele din tutun noi colectăm aceste taxe, pe care le virăm la buget în avans, cu cheltuielile aferente, fără ca statul să facă vreun efort administrativ. Se poate spune că, astfel, lucrăm pentru ANAF. La nivel de industrie, contribuţiile pentru anul 2021 se ridică la circa 20 miliarde de lei, ceea ce înseamnă 12% din PNRR, sume pentru care statul nu trebuie să depună planuri sau să îndeplinească vreo condiţie. Am discutat cu Ministerul Finanţelor despre un nou calendar de accize, pe cinci ani, pentru că  predictibilitatea fiscală ne ajută să planificăm afacerile, să plătim taxe, să investim, să ne implicăm în rezolvarea problemelor reale ale societăţii. Din 2010, derulăm anual campanii publice anti-contrabandă, avem încheiate cu autorităţile programe de combatere a comerţului ilegal şi, indiferent de contextul economic sau de dificultăţile cu care ne-am confruntat, continuăm să susţinem programele sociale şi culturale derulate de 25 de ani încoace. Ne dorim să putem raporta şi pentru anul în curs rezultate financiare bune şi, implicit, creşterea contribuţiilor la buget. Vom reuşi în condiţiile unei politici fiscale predictibile, stabilităţii cadrului de reglementare şi menţinerii contrabandei la nivel scăzut.”, a mai spus reprezentantul JTI.

JTI este una dintre primele multinaţionale stabilite local, încă din 1993. Compania a investit până acum peste 250 milioane de euro pe piaţa locală şi, recent, a anunţat o investiţie de 60 de milioane de euro în următorii trei ani pentru modernizarea capacităţilor de producţie ale fabricii din Bucureşti. În momentul de faţă, aproximativ 75% din producţia JTI Manufacturing este exportată în circa 50 ţări.

JTI are peste 1.200 de angajaţi în sediul din Bucureşti, fabrică şi birourile de vânzări din toată ţara, şi este Angajatorul numărul unu în România, potrivit evaluării realizate de Top Employers Institute, care include 23 companii pe plan local.

România este al doilea producător european de ţigarete, la egalitate cu Germania şi după Polonia. Conform INS, în 2021 totalul exporturilor de tigarete si produse din tutun a fost de peste 1,34 miliarde de euro, contribuţia pozitivă a tutunului la balanţa de plăţi fiind de circa un miliard de euro. 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Conținutul acestui comunicat de presă este în întregime responsabilitatea autorului său. News.ro nu își asumă în niciun fel responsabilitatea pentru acuratețea informațiilor prezentate sau a modului de redactare a comunicatului.