Primarul Capitalei, Nicuşor Dan, a afirmat că, după Revoluţie, întreaga activitate pe investiţii în transport din municipiul Bucureşti s-a concentrat "în a mai pune un pod aici, a mai pune un semafor acolo", precizând că nu a existat o viziune integrată şi nu a fost nicio preocupare pentru abordarea sistematică a investiţiilor.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email
Nicuşor Dan a prezentat, luni, principalele investiţii ale municipalităţii, menţionând că cele referitoare la infrastructură se referă la reţeaua de tramvaie, semaforizarea inteligentă, trenul metropolitan şi radialele până la Autostrada de Centură. 
 
"Doresc să vă prezint stadiul principalelor investiţii ale municipalităţii. Începem cu cele pe transport şi aici vreau să evidenţiez un lucru pe care l-am spus de mai multe ori, ani de zile, după Revoluţie, întreaga activitate pe investiţii în transport s-a concentrat în a mai pune un pod aici, a mai pune un semafor acolo, fără să existe o viziune integrată şi fără să existe o preocupare pentru abordare sistematică a investiţiilor în transport. Ceea ce noi trebuie să facem este să ne concentrăm pe acele investiţii care sunt structurale şi care rezolvă problemele structurale ale oraşului şi acele investiţii structurale sunt reţeaua de tramvaie, semaforizarea inteligentă, trenul metropolitan şi radialele până la autostrada de centură”, a explicat Nicuşor Dan. 
 
El a precizat că în Bucureşti există o reţea de linii de tramvai de 150 de kilometri, din care 100 de kilometri au fost modernizaţi la începutul anilor 2000, iar 50 de kilometri urmează să intre într-un proces de modernizare. 
 
"În ceea ce priveşte cei 50 de kilometri, aceasta este principala urgenţă, costul este de 500 de milioane de euro, pe care sperăm să îi putem accesa prin Programul Operaţional Regional care se va lansa în această toamnă pentru regiunea Bucureşti-Ilfov. Trebuie să avem pregătite studiile. În momentul de faţă avem DALI-urile (documentaţia de avizare a lucrărilor de intervenţie - n.r.) pentru 35 din 50 de kilometri, din care 20 au fost trecute prin Consiliul General, până la jumătatea lunii iunie vom avea DALI-urile şi până la sfârşitul lunii iunie vom avea hotărârile trecute prin Consiliul General astfel încât în momentul în care se lansează Programul Operaţional Regional de Mobilitate pe Bucureşti-Ilfov să putem să aplicăm”, a explicat primarul Capitalei. 
 
El s-a referit apoi la semaforizarea din Bucureşti. 
 
"A fost făcut un studiu de prefezabilitate care practic cuprinde o analiză a tuturor intersecţiilor semaforizate din municipiul Bucureşti. Pentru elaborarea studiului de fezabilitate pentru întreaga reţea de semaforizare, am încheiat consultarea de piaţă şi vom ieşi în achiziţie în cel mult două săptămâni. Consultarea de piaţă s-a încheiat vineri. O să lucrăm în mai multe etape şi fiecare din lucrările de execuţie în teren se bazează pe etape ale studiului de fezabilitate”, a precizat Nicuşor Dan. 
 
El a menţionat că într-o primă etapă, vor fi reconfigurate 80 de intersecţii.
 
"În prima etapă, în colaborare cu primăriile de sector, o să conectăm şi o să adăugăm intersecţii noi pe cinci radiale. De exemplu, cea din Sectorul 1 este Calea Griviţei-Bucureşti-Târgovişte. Deci în prima etapă, cea din Sectorul 6, este Iuliu Maniu. În prima etapă o să reconfigurăm dacă e nevoie 80 de intersecţii şi o să adăugăm încă câteva pentru a avea fluxul pe aceste ieşiri din Bucureşti pentru că degeaba ai pe Iuliu Maniu, să spunem, zece intersecţii care sunt semaforizate şi care sunt conectate la sistemul centralizat, dacă ai trei intersecţii care nu sunt semaforizate, unde sunt treceri de pietoni asta îţi distruge tot fluxul pe care pot să-l ai”, a transmis primarul Capitalei. 
 
El a dat detalii şi despre etapele doi şi trei din acest proiect. 
 
"Etapa următoare, cele 260 de intersecţii care sunt în sistem centralizat, o să ne asigurăm că ele cu adevărat sunt conectate la serverul central şi o să le modernizăm pe cele care au tehnologie depăşită. Etapa a treia - conectarea celorlalte 225 de intersecţii la sistemul centralizat şi etapa a patra - extinderea la aproximativ 800 de intersecţii pe teritoriul municipiului Bucureşti”, a afirmat Nicuşor Dan.  
 
Primarul Capitalei s-a referit şi la proiectul trenului metropolitan. 
 
"Cu mult efort a fost făcut un studiu de prefezabilitate pentru tot ce înseamnă reţeaua CFR din jurul Bucureştiului şi pentru posibilitatea de a amplasa staţii care să deservească un tren metropolitan pe această reţea pe întreaga zonă Bucureşti-Ilfov. (…) Reabilitarea acestei infrastructuri a liniilor CFR este sarcina CFR-ului, în special zona de est şi sud-est necesită o reabilitare consistentă. Pentru asta CFR-ul are deja un studiu de fezabilitate care va dura doi ani şi după aceea execuţia se estimează că va dura până în 2026-2027”, a transmis edilul. 
 
El a precizat că în prima etapă a trenului metropolitan va fi folosită infrastructura din zona de nord.
 
"Prima etapă în proiectul trenului metropolitan va fi folosirea infrastructurii din zona de nord şi asta înseamnă trei linii: Gara de Vest - Gara de Nord, Gara de Nord - Gara Obor şi Gara de Vest - Gara Obor. Ce este important este că ele trec prin zona Pipera, care după cum ştiţi are un necesar important de transport. Am lansat în consultare de piaţă până pe 26 mai studiul de fezabilitate pentru amplasarea peroanelor pentru aceste linii. Infrastructura există, noi trebuie să amplasăm peroanele şi după aceea trebuie să extindem contractul pe care îl avem cu Consiliul Judeţean Ilfov, dar mai ales cu Ministerul Transporturilor pentru a putea să operăm pe aceste trasee”, a explicat Nicuşor Dan. 
 
El a vorbit şi despre proiectul celor zece ieşiri principale din zona Bucureşti-Ilfov până la Autostrada A0.
 
"Cele zece radiale. Există o asociere cu Consiliul Judeţean Ilfov şi cu Ministerul Transporturilor, cei care au coordonarea proiectului sunt cei de la Consiliul Judeţean Ilfov. Avem aceste 10 ieşiri principale din Bucureşti, din zona Bucureşti-Ilfov până la Autostrada de centură A 0, pentru patru din cele zece s-au realizat de către Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară Zona Metropolitană Bucureşti analize de favorabilitate, astea sunt documentaţiile care preced scoaterea la licitaţie a studiilor de fezabilitate. În luna iunie se va scoate în achiziţie primul studiu de fezabilitate pentru ieşirea din Bulevardul Timişoara, cu o durată estimată realizării de studii de fezabilitate de 14 luni. (…) Cele patru ieşiri pentru care s-a făcut această analiză de favorabilitate sunt ieşirea din Bulevardul Timişoara, ieşirea din Poligrafiei, ieşirea din Metalurgiei şi ieşirea din Prelungirea Ferentari. Sperăm la o finanţare din POIM pentru studiile de fezabilitate şi la o finanţare din viitorul POT - Programul Operaţional Transport pentru realizarea efectivă a acestor radiale”, a explicat Nicuşor Dan.
viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.