Ce se întâmplă atunci când ai plătit un zbor şi acesta este anulat de compania aeriană

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Se întâmplă periodic anulări de zboruri, iar pasagerii care au plătit deja să nu aibă idee despre ce trebuie să facă. Planurile pot fi complet distruse, neplăcerile apar repede şi astfel poţi ruina o întreagă perioadă. Legislaţia europeană privind anulările de zboruri este de partea pasagerului când vine vorba de despăgubiri şi compensaţii. Totuşi, de multe ori, pasagerului nu îi sunt respectate aceste drepturi, compania aeriană reuşind să se sustragă de la plătirea compensaţiilor.

Dacă te-ai aflat recent într-o astfel de situaţie sau cunoşti pe cineva care este în postura pasagerului cu zborul anulat, e timpul să ştii anumite detalii. Unul dintre cele mai importante este cunoaşterea despăgubirile şi compensaţiilor pe care le datorează compania în cazul unui zbor anulat.

Compania aeriană este obligată să asigure confortul şi siguranţa necesară

Şi asta pe toată perioada aşteptării unui nou zbor. Nu contează motivul pentru care a fost anulat, aşadar nici circumstanţele excepţionale nu scutesc companiile aeriene de despăgubiri şi compensaţii. Dacă ai zborul tău a fost anulat, drepturile tale sunt următoarele:

  • Rambursarea integrală a costului biletului de avion.
  • Efectuarea a două apeluri telefonice, două mesaje prin fax sau prin e-mail gratuite.
  • Primirea meselor şi băuturilor răcoritoare pe care le furnizează sau rambursează compania aeriană.

Există posibilitatea ca operatorul de zbor să organizeze o rută alternativă către aceeaşi destinaţie, cu condiţii de călătorie similare. În acest caz, operatorul de zbor trebuie să îţi asigure cazarea la hotel, cât şi transportul între aeroport şi locul de cazare. În cazul în care zborul este unul cu escală şi nu mai doreşti din cauza anulării să ajungi la destinaţie, compania aeriană trebuie să îţi ofere zborul de întoarcere către portul aerian din care ai pornit.

Care sunt situaţiile în care anularea zborului nu se califică pentru compensaţii?

Sunt anumite circumstanţe în care compania aeriană are tot dreptul să anuleze zborul fără să ofere compensaţie financiară, aceste cazuri sunt următoarele:

  • Ai fost anunţat cu mai mult de două săptămâni înainte de ziua în care a fost programat zborul.
  • S-a oferit o rută alternativă după ce ai fost informat despre anulare cu 7-14 zile înainte de zbor.
  • Noul zbor decolează cu maximum 2 ore mai devreme faţă de zborul iniţial.
  • Noul zbor aterizează cu maximum 4 ore mai târziu faţă de zborul iniţial.

Sunt cazuri în care ai fost informat despre anulare cu mai puţin de 7 zile înaintea zborului, însă ţi-a fost oferită o altă rută alternativă. În acest caz, nu vei primi despăgubiri dacă:

  • Noul zbor decolează cu maximum o oră mai devreme faţă de cel iniţial.
  • Noul zbor aterizează cu maximum două ore mai târziu decât cel iniţial.

Pe lângă aceste situaţii mai sunt cazurile excepţionale în care siguranţa pasagerilor face anularea zborului. Sunt disponibile detalii suplimentare despre zborurile anulate şi ce se întâmplă în acest caz, pe site-ul aerohelp.ro. Reprezentanţii Aerohelp pot fi contactaţi prin e-mailul help@aerohelp.ro sau la numărul de telefon de pe site.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Conținutul acestui comunicat de presă este în întregime responsabilitatea autorului său. News.ro nu își asumă în niciun fel responsabilitatea pentru acuratețea informațiilor prezentate sau a modului de redactare a comunicatului.