Guvernul a aprobat suplimentarea personalului din casele teritoriale de pensii pentru a acoperi deficitul de angajaţi care să participe la evaluarea celor aproximativ 5 milioane de pensii din sistemul public aflate în plată. Procesul de evaluare va sta la baza recalculării pensiilor, după o nouă formulă care să înlăture inechităţile din prezent, astfel încât, pentru contribuţii egale, pensiile să fie egale indiferent de gen sau de data ieşirii la pensie, anunţă Ministerul Muncii.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Potrivit unui comunicat de presă transmis de Ministerul Muncii, Ordonanţa de urgenţă adoptată miercuri stabileşte selectarea prin concurs a 1.000 de persoane, 800 cu studii superioare şi 200 cu studii liceale, care vor desfăşura activitatea în baza unor contracte individuale de muncă încheiate pe perioadă determinată, până la 31 decembrie 2022. 

"Ne-am asumat, inclusiv prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă, să finalizăm procesul de digitalizare a celor 5 milioane de dosare de pensii până la sfârşitul lui 2022. Pentru a putea respecta acest termen, avem nevoie urgentă de suplimentarea personalului din casele de pensii din toată ţara. Digitalizarea dosarelor de pensii este o etapă esenţială a procesului de reformă, pentru că ea va permite ulterior recalcularea tuturor pensiilor din România conform noii legi pe care o avem în lucru. Vrem să respectăm calendarul asumat pentru reforma sistemului de pensii, pentru că au fost deja prea mulţi ani în care pensionarii au avut de suferit", a declarat ministrul Muncii, Raluca Turcan.

Datele din prezent arată că un funcţionar dintr-un compartiment de specialitate din casele teritoriale de pensii prestează servicii în folosul a aproximativ 1.800 de pensionari.

"În aceste condiţii, numărul necesar de personal în structurile CNPP este estimat la 5.500 de angajaţi, faţă de 3.480 câţi există în prezent, din care doar 3.186 au atribuţii de stabilire şi plată a pensiilor şi a altor drepturi prevăzute de acte normative cu caracter special gestionate de Casa Naţională de Pensii Publice, precum şi de evidenţă a asiguraţilor şi activităţile conexe", au arătat reprezentanţii ministerului.

Conform sursei citate, salariile celor 1.000 de persoane selectate vor fi cele prevăzute de Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice şi vor fi suportate din bugetul asigurărilor sociale de stat. Metodologia de repartizare a posturilor urmează să fie stabilită de preşedintele Casei Naţionale de Pensii Publice.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.