Portcontainerul Ever Given, care a blocat Canalul Suez timp de şase zile, iar apoi a fost imobilizat de către Egipt timp de aproximativ 100 de zile, a ridicat ancora miercuri, aşa cum prevede un acord de indemnizare a autorităţilor de către proprietarul său japonez, relatează AFP.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Nava uriaşă, cu ocapacitate de 200.000 de tone, s-a blocat pe calea navigabilă, la 23 martie, a perturbat puternic comerţul maritim mondial şi a cauzat pierderi Egiptului.

Ancorat la Marele Lac Amar, în mijlocul Canalului Suez, în urma reluării traficului maritim, la 29 martie, Ever Given se deplasa către nord, spre Marea Mediterană, cu tot cu încărcătură, a constatat un jurnalist AFP.

Televiziunea egipteană a difuzat imagini cu vaporul în mişcare, la puţin timp după plecarea acestuia.

Imagini cu această navă cu o capacitate de peste 200.000 de tone, blocată timp de aproape o săptămână, la sfârşitul lui martie, de-a curmezişul acestei căi maritime cruciale, au captivat reţele de socializare şi presa în întreaga lume.

Acordul de indemnizare a fost anunat duminică de către autorităţile egiptene - care nu au dezvăluit, însă, suma asupra căreia cele două părţi au convenit, după mai multe săptămâni de negocieri.

Autoritatea Canalului Suez (SCA) urma să se exprime în apropiere de locul plecării navei, pe canal.

Nava uriaşă, care navighează sub pavilion panamez, exploatată de armatorul taiwanez Evergreen Marine Corporation, şi-a încastrat prova în malul de est al căii navigabile la 23 martie şi a rămas blocată de-a curmezişul canalului, blocând circulaţia în acest punct de trecere a aproximativ 10% din comerţul mondial, potrivit unor experţi.

Potrivit SCA, Egiptul a pierdut 12-15 milioane de dolari pe zi din cauza închiderii canalului.

Un angajat SCA a murit în timpul operaţiunilor de ranfluare a navei, porivit autorităţii egiptene, iar învelişul malului a fost avariat.

În total, 422 de nave încărcate cu 26 de milioane de tone de mărfuri, au fost blocate.

Potrivit asigurătorului Allianz, pierderile în comerţul maritim mondial au atins între şase şi zece miliarde de dolari pe zi.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.