Un lanţ rusesc de supermarketuri, Vkusvill, a prezentat scuze şi a retras o reclamă în care apare un cuplu de femei, care a provocat indignarea conservatorilor pe reţele de socializare, într-o ţară în care homofobia rămâne puternică, relatează AFP.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Lanţul a publicat joi un articol promoţional, în care apar familii care îşi împărtăşesc ”secretele fericii”.

Una dintre aceste familii era alcătuită dintr-o mamă, cele două fiice ale sale şi ”logodnica” uneia dintre acestea, potrivit unui text publicat sub o fotografie.

Întreprinderea a retras până la urmă articolul de pe site, duminică, şi l-a înlocuit cu un mesaj în care îşi exprimă regretul faţă de o ”eroare” şi o lipsă de ”profesionalism”.

Acest articol ”a rănit profund un mare număr dintre consumatorii noştri, angajaţii noştri, partenerii noştri şi furnizorii noştri”, anunţă societatea, care precizează că obiectivul său este să vândă ”produse bune, proaspete” şi nu să publice texte ”care reflectă poziţionări politice sau de societate”.

”Nu dorim în niciun fel să devenim o sursă de disensiuni şi ură”, scrie Vkusvill în acest comunicat, semnat de către fondatorul său Andrei Krivenko. 

Înainte de această răzgândire, însărcinatul cu conţinutul al întreprinderii, Roman Poliakov, anunţa că această publicitate corespunde ”valorilor diversităţii” ale Vkusvill.

”Aceste familii există şi ele şi vin şi ele în magazinele noastre”, declara el vineri site-ului de opoziţie MBKh Media, precizând că conducerea a reacţionat ”în mod pozitiv” faţăde această idee.

Supermarketurile Vkusvill, înfiinţate în 2009, se bucură de un succes tot mai mare în Rusia, prin produse prezentate drept cele mai bune pentru sănătate şi vândute în ambalaje fără un marketing agresiv.

Publicitatea respectivă a fost criticată de către deputatul Vitali Milonov, cunoscut prin faptul că susţine legislaţia împotriva ”propagandei homosexuale vizând minori”, adoptată în 2013.

În vederea respectării acestei legi, Vkusvill a publicat un avertisment la începutul acestui articol, în care anunţa că se adresează persoanelor în vârstă de peste 18 ani.

După ce a catalogat această publicitate drept ”murdară” pe reţeaua rusă de socializare Vkontakte, Vitali Milonov a salutat duminică scuzele prezentate de întreprindere.

În Rusia, violenţele vizând homosexuali sunt frecvente şi sunt alimentate de către conservatori şi mediile religioase.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.