Comisia Europeană (CE) anunţă vineri că a deschis o anchetă oficială ”cu privire la un eventual comportament anticoncurenţial” al Facebook în domeniul anunţurilor online, relatează Reuters.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

”În urma unei anchete aprofundate, Comisia se teme că Facebook poate să falsifice concurenţa în (acest) sector” şi a deschis, astfel, o ”procedură formală de examinare”, anunţă într-un comunicat CE.

Comisia urmează să stabilească dacă reţeaua de socializare a folosit date publicitare de la agenţii de anunţuri pentru a le face apoi concurenţă în mod direct pe pieţe învecinate, mai ales pe piaţa online, pe care este prezent prin serviciul "Facebook Marketplace".

”Examinăm în detaliu dacă aceste date oferă Facebook un avantaj concurenţial incorect, mai ales în sectorul anunţurilor online, în care persoane cumpără şi vând bunuri zilnic şi în care Facebook se află în concurenţă cu întreprinderi de la care colectează date”, precizează vicepreşedinta CE însărcinată cu politica în domeniul concurenţei Margrethe Vestager.

Comisia urmează să examinze, de asemenea, felulu în care Facebook Marketplace este integrată în reţeaua de socializare Facebook, pentru a stabili dacă este vorba despre o ofertă care-i oferă un avantaj concurenţial.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.