Spre deosebire de Facebook, mesajul prin care Twitter cere permisiunea pentru colectarea datelor personale ale utilizatorilor dispozitivelor mobile Apple este onest.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Precum alte companii înaintea sa, Twitter a început să afişeze o notificare utilizatorilor de iPhone şi iPad care au trecut la versiunea 14.5 a sistemului de operare.

Conform schimbărilor făcute de Apple, colectarea datelor personale se mai poate face doar după obţinerea acordului utilizatorului. Astfel, aplicaţiile care colectează informaţii personale trebuie să se adapteze şi să întrebe utilizatorul dacă le permite acest lucru.

Notificarea conţine o scurtă explicaţie a motivelor pentru care compania colectează date, Twitter spunând, simplu, că face acest lucru pentru a afişa reclame mai relevante.

Mesajul Twitter este sincer şi la obiect, spre deosebire de cele mult mai agresive afişate de Facebook şi Instagram. Cele două produse, deţinute de Facebook, au insinuat că, dacă nu sunt lăsate să urmărească utilizatorii în continuare, ar putea fi accesate contra cost.

Noul App Tracking Transparency din iOS şi iPad OS 14.5 a fost aspru criticat de Facebook şi alte companii ale căror business-uri se bazează pe reclame şi targetarea acestora în funcţie de informaţiile personale colectate.

De cealaltă parte, utilizatorii se pare că abia aşteptau să aibă un cuvânt de spus în privinţa propriilor date personale. Din datele de până acum, 87% dintre aceştia aleg să blocheze posibilitatea urmăririi pentru aplicaţii.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.