Departamentul de Stat al Statelor Unite a condamnat, vineri, o campanie pe reţelele de socializare chineze, coordonată de Beijing, împotriva unor companii americane şi internaţionale, din cauza deciziei acestora de a nu folosi bumbat din regiunea chineză Xinjiang r, unde este folosită munca forţată, transmite Reuters.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

”Condamnăm şi suntem alături de companiile care respectă legile americane şi care se asigură că produsele pe care le consumăm nu sunt produse prin muncă forţată”, a declarat purtătorul de cuvânt al Departamentului de Stat, Jalina Porter, în cadrul briefingului regulat de presă.

Reuters a relatat, joi, că Nike, Adidas şi H&M se află între brandurile criticate, joi, pe reţelele sociale din China, din cauza comentariilor făcute în trecut faţă de condiţiile de muncă din Xinjiang, în cadrul conflictului diplomatic dintre China şi Occident.

Atacurile din mediul online au avut loc în urma unui apel al guvernului chinez de a opri bandurile străine să mai murdărească reputaţia Chinei, în timp ce utilizatorii de internet au găsit declaraţii făcute în trecut referitoare la Xinjiang.

Presa de stat chineză a criticat miercuri H&M, în legătură cu un comunicat de anul trecut, în care retailerul suedez de modă a afirmat că este profund îngrijorat în legătură cu acuzaţiile referitoare la folosirea muncii forţate în Xinjiang şi că nu se aprovizionează cu produse din regiunea respectivă.

Atât Nike cât şi Adidas, care s-au dezvoltat rapid în China, au afirmat anterior că nu se aprovizionează cu produse sau materiale din regiunea Xinjiang.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.