Asociaţia Pro Infrastructură anunţă că CNAIR a anunţat câştigătorul execuţiei lotului 4 al autostrăzii Sibiu Piteşti, sectorul de 10 km cuprins între Tigveni şi Curtea de Argeş, respective firma austriacă Porr. Specialiştii estimează că, dacă nu vor exista contestaţii, contracul de 2 miliarde ar putea fi semnat în martie

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

”Astăzi CNAIR a anunţat câştigătorul execuţiei lotului 4 al autostrăzii Sibiu Piteşti, sectorul de 10 km cuprins între Tigveni şi Curtea de Argeş. Este vorba de firma austriacă Porr. Dacă nu vor fi contestaţii contractul de 2 miliarde lei poate fi semnat în luna martie. Costul ridicat se datorează tunelului de 1,3km ce realizează trecerea de pe Valea râului Topolog pe Valea Argeşului. Nodul rutier Tigveni din capăt e inclus de asemenea în acest lot, astfel că traficul poate fi descărcat în DN73C”, a anunţat, joi seară, Asociaţia Pro Infrastructură.

Potrivit Asociaţiei, în continuarea autostrăzii, de construirea lotului 5 Curtea de Argeş - Piteşti se ocupă firma italiană Astaldi. Contractul a fost semnat în martie 2020. Ordinul de începere al lucrărilor a fost dat în urmă cu 7 luni, şi conţine perioada de proiectare 12 luni.

”Ne aşteptăm că în această primavară să vedem utilajele constructorului în teren. Ca de obicei, vă vom aduce fotografii ale şantierului, şi video din dronă. Adevărata utilitate a trecerii montane va veni doar odată cu construirea lotului 3, cel mai lung, scump şi dificil din toată autostrada A1. El realizează trecerea între Valea Oltului şi Valea Topolog, şi are 37km. Licitatţa cu pre-calificare se află în desfaşurare. În 27 noiembrie 2020 au fost depuse 15 candidaturi, şi asteptăm Compania să selecteze primele 6 companii cu care să continue licitaţia. Valoarea estimată pentru acest lot e 5 miliarde de lei”, a mai transmis organizaţia.

Potrivit Asociaţiei, cel mai întârziat lor este lotul 2, între Boiţa şi Cornetu.

”Procedura de licitaţie cu pre-calificare a fost lansată abia în luna decembrie 2020. Autostrada are 31 km de-a lungul defileului Oltului, cu un cost estimat de 4,6 miliarde lei.

Pentru final am lăsat lotul 1 între Sibiu şi Boiţa. Aceeaşi firmă Porr se ocupă de construirea acestuia, având un progres fizic de 31%. Estimăm că la finalul anului 2022 sau începutul anului 2023 poate fi dat în traffic”, au mai precizat reprezentanţii Asociaţiei.

 

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.