În topul destinaţiilor favorite ale românilor în 2020, România s-a clasat pe locul întâi cu 55% din numărul total de rezervări, urmată de Marea Britanie cu 15% din totalul rezervărior şi de Germania (8%), Italia (6%), Spania şi Franţa cu 4%, arată datele agenţiei de turism online eSky.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

”Anul 2020 a fost un an atipic, dificil şi neobişnuit, el a schimbat modul în care trăim, muncim precum şi multe din valorile pe care le credeam importante. Atât sănătatea oamenilor cât şi activitatea din toate industriile au fost influenţate în principal în mod negativ de pandemia coronavirus. Industria turismului nu a făcut excepţie, aceasta fiind una din cele lovite în plin de temutul virus şi de restricţii. Cu toate acestea, comparând perioada 2020 cu cea din 2019, rezervările din România în alte ţări au scăzut cu 33%, un procent mult mai mic decât cel anticipat de industrie”, arată agenţia de turism online eSky, care a făcut o analiză legată de trendurile din 2020.

Astfel, în topul destinaţiilor favorite ale românilor în an de pandemie, România s-a clasat pe locul întâi cu 55% din numărul total de rezervări, călătorii adaptându-se la restricţiile impuse de guverne. Restul clasamentului conţine pe locul 2 Marea Britanie cu 15% din numărul total de rezervări, pe locul trei Germania (8%), urmată de Italia (6%), Spania şi Franţa cu 4% iar pe locul 7 avem Belgia cu 2%.

Cel mai scump bilet de avion cumpărat în 2020 de la agenţia de turism online eSky a fost unul intercontinental şi a costat 7.502  euro.

”Dacă anii trecuţi, ne obişnuisem să avem Londra ca oraş preferat, în 2020 - Bucureşti conduce detaşat cu 55% dintre rezervări. El fiind urmat de Londra, anul acesta având 17% din totalul călătorilor şi Iaşi cu 7%. Ca preferinţe, oraşele au fost urmate de Cluj, Timişoara, Bacău, Paris şi Bruxelles. 2020 a influenţat drastic vieţile oamenilor dar şi alegerile tipurilor de zboruri pe care le-au făcut. În comparaţie cu 2019, în 2020 numărul de rezervări făcute de români la zborurile naţionale a scăzut cu 57%”, spun reprezentanţii companiei.

Potrivit acestora, în timpul pandemiei, s-a născut o nouă tendinţă numită „travel bubble” ce constă în călătoria în străinătate, în ţările vecine şi relativ aproape de ţara călătorului. Această tendinţă este confirmată de datele eSky prin faptul că scăderea călătoriilor intercontinentale a fost mai mare decât scăderea călătoriilor către ţările de pe un continent. În 2020, călătoriile intercontinentale au scăzut cu 76%, iar cele intra-continentale cu 52%.

Din cauza pandemiei, turiştii au nevoie de un sentiment de securitate pentru decizia de a călători - atât în ​​străinătate, cât şi în ţară. Numărul asigurărilor de călătorie vândute în 2020 a fost mai mic decât în ​​2019, dar este demn de remarcat faptul că numărul rezervărilor cu asigurare de călătorie achiziţionată a crescut.

”În 2019, doar 15% din rezervări aveau asigurare de călătorie. 2020 şi pandemia de coronavirus a schimbat radical situaţia - a fost achiziţionată asigurare pentru fiecare 3 rezervări de pe site-urile web eSky”, spune Inga Wawrzyniak-Gacek, director de marketing şi comunicare al eSky.

2020 a urmat trendul anilor trecuţi prin scăderi ale preţurilor la biletele de avion dus-întors. Preţul mediu al unui bilet de avion în 2020 a fost în scădere cu 25%  faţă de 2019.

Cu o cifră de afaceri pe 2019 în valoare de 7,4 milioane de euro, la o valoare totală tranzacţionată de 45,5 milioane de euro, eSky este una dintre cele mai mari agenţii online de turism din România. Activă pe piaţa locală încă din 2009, aceasta este parte a grupului eSky, cu sediul central în Polonia. Grupul are 50 de pieţe deschise în acest moment, atât în America de Sud, în America de Nord, cât şi în Europa, Asia, Australia şi Africa. eSky oferă servicii complete de travel: bilete de avion, hoteluri, Zbor + Hotel (pachete dinamice), închirieri maşini şi asigurări de călătorie.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.