Activitatea de primire şi eliberare a documentelor, pe linia acordării sau prelungirii dreptului de şedere şi înregistrării rezidenţei cetăţenilor europeni, se reia, începând de luni, la toate structurile de imigrări. Accesul persoanelor în interiorul spaţiilor de lucru cu publicul se face cu respectarea indicaţiilor poliţiştilor, a marcajelor şi a regulilor de distanţare socială, iar purtarea măştilor de protecţie este obligatorie.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Inspectoratul General pentru Imigrări anunţă că, începând de luni, se reia activitatea de primire şi eliberare a documentelor, pe linia acordării sau prelungirii dreptului de şedere şi înregistrării rezidenţei cetăţenilor europeni.

”Reamintim cetăţenilor străini şi europeni că au la dispoziţie 90 de zile, de la data încetării stării de urgenţă, pentru a efectua demersurile necesare de înregistrare şi de preschimbare a documentelor care au expirat în această perioadă”, a transmis sursa citată.

Într-o primă etapă, activitatea de relaţii cu publicul se va desfăşura după programul normal de lucru, de luni până vineri, în intervalul orar stabilit la nivelul fiecărei structurii teritoriale de imigrări.

”Estimăm o creştere semnificativă a solicitărilor ca urmare a reluării în întregime a activităţii de relaţii cu publicul, prioritar fiind preluate cererile de programare depuse online. În funcţie de evoluţia situaţiei privind capacitatea de preluare şi procesare a documentelor, de la nivelul fiecărui judeţ, pot fi dispuse măsuri de prelungire a programului de lucru, care vor fi comunicate din timp”, a transmis Inspectoratul General pentru Imigrări.

Accesul persoanelor în interiorul spaţiilor de lucru cu publicul se face cu respectarea indicaţiilor poliţiştilor, a marcajelor şi a regulilor de distanţare socială, iar purtarea măştilor de protecţie este obligatorie.

Instituţia anunţă că toate spaţiile de lucru sunt dezinfectate periodic şi igienizate cu rigurozitate, iar la intrarea în instituţie se recomandă folosirea produselor dezinfectante.

”Pentru evitarea staţionării şi aglomerării în spaţiile de lucru, Inspectoratul General pentru Imigrări recomandă utilizarea, în continuare, a portalului online de programare a documentelor, înainte de prezentarea acestora la ghişeu. Reamintim cetăţenilor străini şi europeni că au la dispoziţie 90 de zile, de la data încetării stării de urgenţă, pentru a efectua demersurile necesare de înregistrare şi de preschimbare a documentelor care au expirat în această perioadă”, a mai transmis instituţia.

Despre audienţe, instituţia precizează că activitatea  se va desfăşura numai în cazuri cu caracter deosebit, pentru un interval de maxim 15 minute, respectându-se recomandările medicale de evitare a interacţiunii prelungite dintre persoane.

”În situaţia în care nu se poate realiza primirea în audienţă, solicitanţii pot utiliza mijloacele alternative de comunicare electronică sau poştală, urmând să primească răspuns la cele sesizate”, a mai precizat Inspectoratul General pentru Imigrări.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.