Anumite aplicaţii de streaming, care integrează un sistem propriu de plăţi, în locul sistemului de microtranzacţii furnizat de Apple, nu mai sunt nevoite să plătească 30% din venituri către Apple.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Criticată de mulţi pentru procentul de 30% pe care-l opreşte din tranzacţiile realizate pe platformele sale, Apple îşi relaxează politicile şi scuteşte unele dintre aplicaţiile de streaming de acest procent.

Strict pentru această categorie, Apple a demarat un program care permite realizarea plăţilor cu un serviciu dezvoltat de producător şi integrat în propria aplicaţie. În acest fel, proprietarul aplicaţiei nu mai trebuie să plătească Apple 30% din venituri.

Una dintre primele aplicaţii care beneficiază de “generozitatea” Apple este Prime Video. Serviciul de streaming video al celor de la Amazon permite acum utilizatorilor să facă achiziţii în cadrul aplicaţiei.

Anterior, pentru a evita să plătească procentul cerut de Apple, Prime Video redirecţiona utilizatorii care voiau să facă achiziţii către site-ul serviciului, unde nu se aplică taxa de 30%.

Conform celor de la Apple, programul, care până acum a fost ţinut secret, oferă şi alte beneficii, precum suportul pentru AirPlay 2, Siri şi integrarea cu Apple TV.

Acest program reprezintă o schimbare majoră din partea Apple în ceea ce priveşte taxarea microtranzacţiilor, chiar dacă este vorba deocamdată doar de unele servicii de streaming, care au intrat în negocieri individuale şi secrete cu producătorul iPhone-ului pentru a beneficia de scutirea de la plata taxei de 30%.

Va fi interesant de văzut în ce măsură, sub presiunea acuzaţiilor şi investigaţiilor de obstrucţionarea a concurenţei, Apple va face acelaşi favor şi criticilor săi de până acum, printre care se numără Netflix şi Spotify.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.