Cele mai mari companii din industria evenimentelor culturale, organizate în Asociaţia Română a Organizatorilor de Concerte şi Evenimente Culturale (AROC), au cerut Guvernului consultări şi au propus măsuri menite să salveze angajaţii, colaboratorii, liber profesioniştii şi familiile celor ce activează în acest domeniu de activitate grav afectat în contextul pandemiei de coronavirus, potrivit unui comunicat transmis News.ro de AROC.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Organizatorii de concerte şi evenimente culturale din România salută deciziile luate de autorităţile române în scopul combaterii pandemiei de coronavirus. Cei care activează în zona evenimentelor culturale - firme de organizare, producţie, logistică, ticketing, cât şi angajaţii şi colaboratorii acestora - îşi declară sprijinul faţă de eforturile autorităţilor şi îi cheamă alături de ei pe beneficiarii muncii lor: publicul român de concerte, festivaluri şi evenimente culturale. "Să-i sprijinim împreună pe cei care fac toate eforturile în aceste zile grele, să le respectăm munca şi recomandările şi să sperăm, împreună, într-un deznodământ cât mai fericit şi cât mai rapid", spun cei din AROC.

Analizând impactul pe care izbucnirea pandemiei o are asupra industriei şi având în minte companiile direct implicate şi conexe (companii de bilete, de echipamente tehnice) de care vieţile a mii de oameni depind, ne vedem nevoiţi să atragem atenţia asupra efectului economic şi social pe care această situaţie fără precedent o are. 

"Această pandemie nu înseamnă doar anularea/ amânarea evenimentelor şi sistarea vânzărilor de bilete, ci pune sub semnul întrebării şi parteneriatele publice sau private cu sprijinul cărora reuşim să plătim salariile celor care lucrează alături de noi. Facem toate demersurile necesare pentru a transmite mesajul corect către autorităţi - acela de a analiza impactul serios pe care contextul actual îl are şi asupra acestei industrii şi de a implementa o serie de măsuri concrete menite să sprijine în următoarele luni reprezentanţii industriei culturale şi de evenimente", transmite Codruţa Vulcu, preşedinte AROC.

Potrivit AROC, informările trimise către Guvernul României, Ministerul Economiei, Ministerul Finanţelor Publice şi ANAF propun măsuri fără de care industria organizării de evenimente din România se va confrunta cu o criză fără precedent.

"Este nevoie de măsuri care să vină în sprijinul organizatorilor de evenimente, companiilor de producţie şi de logistică, personalului liber profesionist ce activează în acest domeniu, artiştilor independenţi etc; în caz contrar, o industrie care s-a construit în ani de muncă se va prăbuşi în câteva săptămâni, fără a avea şanse de recuperare în următorii ani. Iar această prăbuşire va marca vieţile a zeci de mii de familii a căror viaţă depinde de veniturile generate de industrie”, completează Codruţa Vulcu.

AROC îi asigură pe toţi cei care doresc să îşi vadă artiştii favoriţi că toţi organizatorii, firmele de logistică şi de producţie, companiile de bilete, artiştii şi muzicienii lucrează într-un ritm susţinut la dezvoltarea evenimentelor programate să aibă loc odată cu sfârşitul primăverii, în măsură în care restricţiile vor fi ridicate. Doar că, în prezent, fac acest lucru de acasă.

AROC este formată din organizatorii celor mai mari festivaluri şi concerte din România: ARTmania (ARTmania Festival Sibiu, Blaj aLive), Asociaţia Fapte (Jazz in the Park), Asociaţia Mozaic (Mozaic Jazz Festival), Best Music Live, Electric Castle, Emagic Live (Awake Festival), NEVERSEA, Plai, SNRS (Sunwaves Festival), Summer Well, UNTOLD, Why Not Us (Street Food Festival), Wise Factor.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.