Nava încărcată cu peste 14.000 de oi care s-a scufundat, la sfârşitul lunii noiembrie, în Portul Midia, a fost adusă la ţărm, marţi seara, urmând să înceapă operaţiunea de ecarisaj.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email
Potrivit reprezentanţilor firmei care a realizat ranfluarea navei, macaraua plutitoare care a adus epava pe linia de plutire a eliberat-o treptat din strânsură, iar apoi şase remorchere au preluat-o şi au dus-o la cheu, operaţiunea încheindu-se marţi seara. 
Grup Servicii Petroliere a anunţat marţi seara încheierea ranfluării navei Queen Hind, operaţiune pentru care a folosit cea mai mare macara maritimă din bazinul Mării Negre, GSP Neptun, astfel că epava a fost transportată şi asigurată la cheu. 

Peste 100 de angajaţi şi colaboratori GSP au lucrat la acest proiect, iar echipa de 20 de scafandri a lucrat chiar şi în patru ture. 

Specialiştii au folosit barje pentru stabilizarea Queen Hind. 

“Nu a fost o operaţiune uşoară. Am readus pe linia de plutire o navă cu o lungime comparabilă cu un teren de fotbal. Vorbim despre o operaţiune desosebit de complexă, pe care GSP a reuşit să o finalizeze, fără incidente, într-un timp record, raportat la alte proiecte similiare”, a subliniat preşedintele GSP, Gabriel Comănescu.

Compania GSP demarează faza doi a planului agreat cu partenerii de la Portul Constanţa.

”Misiunea de a elibera Queen Hind de încărcătura biologică, în condiţii de siguranţă atât pentru personalul implicat, cât şi pentru mediu se va desfăşura în colaborare strânsă cu autorităţile locale şi naţionale cu atribuţii în acest sens”, mai spun reprezentanţii GSP.

Toată încărcătura de pe navă urmează să fie urcată în containere speciale şi transportată la un incinerator în judeţul Tulcea, pentru a fi distrusă. 
 
Nava Queen Hind, sub pavilion Palau, de 3785 tdw, încărcată cu 14.600 de oi şi un echipaj de 22 de marinari de naţionalitate siriană, s-a înclinat periculos şi s-a scufundat parţial pe bordul drept, în bazinul Portului Midia, după ce a plecat de la cheu, evenimentul având loc în 24 noiembrie 2019.
 
Autorităţile portuare au reuşit salvarea întregului echipaj. De asemenea, timp de mai multe zile, autorităţile au reuşit să salveze de la bordul navei peste 250 de oi. Dintre acestea, 180 au supravieţuit şi au fost transferate la un adăpost din judeţul Ialomiţa unde vor rămâne până la sfârşitul vieţii. Celelalte din cele 250 salvate iniţial au murit sau au fost eutanasiate din cauza rănilor prea grave.
 
Contractul pentru operaţiunea de ranfluare a navei a fost semnat în 14 ianuarie.
viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.