Facebook va preveni mai bine folosirea abuzivă a platformei sale în alegerile prezidenţiale din 2020, faţă de acum patru ani, a declarat luni directorul pentru relaţii publice al companiei, Nick Clegg, citat de Reuters.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Clegg, fost vicepremier britanic angajat de Facebook în 2018, a afirmat în faţa unei audienţe importante, la o conferinţă pentru tehnologie din Munchen, că amestecul Rusiei şi al altor părţi în alegerile prezidenţiale americane din 2016 ”a şocat pe toată lumea”.

Cea mai mare reţea de socializare din lume a luat de atunci măsuri concrete pentru a reduce răspândirea de ştiri false, în timp ce conţinutul politic extremist este detectat înainte de a deveni public, a arătat Clegg.

”Devenim tot mai buni în protejarea alegerilor de amestecul străin”, a afirmat Clegg la conferinţa pentru tehnologie DLD.

Raportul procurorului special american Robert Mueller arată că agenţi ruşi s-au folosit de platforma Facebook pentru a răspândi mesaje dezbinatoare, inclusiv ştiri false, pentru a-l ajuta pe Donald Trump să câştige în faţa contracandidatei  sale democrate Hillary Clinton.

Facebook a intrat într-o criză în urmă cu acum doi ani în urma dezvăluirilor că firma britanică de consultanţă politică Cambridge Analytica a folosit date ale unor milioane de utilizatori ai reţelei de socializare, fără ştiinţa lor, pentru a le folosi pentru publicitate electorală ţintită.

În audienţă s-a aflat şi o fostă angajată a Cambridge Analytica, transformată în informatoare, Brittany Kaiser, care, într-o întrebare adresată lui Clegg, a acuzat Facebook că face o comparaţie greşită între moderarea conţinutului şi cenzură.

Clegg a respins politicos lui Kaizer: ”Nu cred acest lucru. Trebuie să realizăm un echilibru corect”.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.