Billboard va integra vizionările de videoclipuri muzicale de pe YouTube în clasamentul celor mai bine vândute albume în Statele Unite, pentru a evidenţia mai bine modurile de consum ale muzicii din prezent, potrivit AFP.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Clasamentul titlurilor muzicale, al single-urilor, includea deja, din 2013, numărul de vizualizări de pe YouTube, platforma video a grupului Google, însă ele nu erau luate în calcul până acum în alcătuirea ierarhiei săptămânale oficiale pentru albume.

Billboard 200, care conţine în fiecare săptămână cele mai bune 200 de vânzări de albume, va include şi difuzările videoclipurilor prin intermediul platformelor Spotify, Apple sau Tidal. 

Vor fi luate în calcul doar videoclipurile oficiale, publicate online direct de cei care au drepturi sau în numele lor, au anunţat reprezentanţii Billboard într-un comunicat.

"Scopul nostru este de a fi continuu reactivi şi de a reflecta evoluţia peisajului muzical", a declarat, vineri, Deanna Brown, preşedintele grupului Billboard-The Hollywood Reporter, citată în comunicat.               

"Popularitatea stilurilor muzicale precum cea latino, hip-hop, care domină clasamentul pe YouTube, va fi luată în calcul de acum înainte", a comentat Lyor Cohen, responsabil la YouTube.

Din 1940, anul înfiinţării de revista Billboard a unui clasament naţional în Statele Unite, şi până în 2005, doar vânzările fizice de discuri au fost luate în calcul, înainte de a fi adăugate descărcările online, apoi ascultările online, în 2013.

Modificarea va intra în vigoare efectiv odată cu topul publicat pe 18 ianuarie care contabilizează vânzările, ascultările şi vizionările cuprinse între 3 şi 9 ianuarie. 

După criteriile Billboard, 3.750 de vizionări pe platforma gratuită YouTube echivalează cu vânzarea unui album. Pentru platformele cu plată, echivalentul este pentru 1.250 de ascultări sau vizionări. 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.