Vacanţele de peste cinci zile in ţară sunt preferate de majoritatea covârşitoare a românilor, potrivit primului val al studiului cantitativ „Traveler’s Persona Study”, realizat de Exact Business Solutions în noiembrie 2019, care arată că Roma, Paris şi Viena sunt principalele opţiuni ale românilor pentru city break-uri.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Studiul a fost făcut pe un eşantion reprezentativ la nivel urban de 1.083 respondenţi, utilizatori de internet, vârsta peste 18 ani, care au plecat în cel puţin o vacanţă în ultimele şase luni.

“România este preferată de 41% dintre românii din mediul urban, pe locul al doilea situându-se Grecia, cu doar 16%, în timp ce poziţia a treia este ocupată de Bulgaria şi Italia, ambele cu 12%”, afirmă Julien Zidaru, managing partner Exact Business Solutions.

Majoritatea celor care pleacă în vacanţă în sezonul cald, pentru mai mult de cinci zile (74%), o fac pentru a se relaxa la plajă sau la piscină.

”Atunci când planifică o astfel de vacanţă, românii se informează în primul rând de la membrii familiei sau de la prieteni (56%). Site-urile agenţiilor de turism reprezintă o sursă de informare pentru 5 din 10 turişti, iar social media pentru 4 din 10”, arată studiul.

Majoritatea călătoresc cu maşina persoanală (52%), se cazează la hotel (45%), fără a achiziţiona servicii de masă (39%). Cei mai mulţi turişti aparţinând acestei categorii sunt reprezentaţi de cupluri (46%) şi familii cu copii (30%).

Analizând categoria city break-urilor externe, Roma reprezintă alegerea a 18% dintre românii care au fost plecaţi într-o astfel de mini-vacanţă în ultima jumătate de an. Parisul este preferat de 11% dintre aceştia, iar Viena de 6%.

Cele mai căutate destinaţii de week-end: Constanţa, Brasov şi Cluj-Napoca

Un procent de 33% pleacă în city break-uri de două ori pe an, 28% o dată pe an şi 26% o dată la fiecare 2-3 luni. 6 din 10 români care pleacă în city break-uri călătoresc împreună cu partenerul şi aleg călătoria cu avionul. Important de menţionat este ca 5 din 10 se cazează la hotel, 4 din 10 optând pentru varianta cazare cu mic dejun.

”Dacă marea (Constanţa, 11%) şi muntele (Braşov, 10%) reprezentau până de curând cele mai la îndemână variante de petrecere a finalului de săptămână, constatăm o orientare a turistului de weekend către Cluj-Napoca. Odată cu festivalurile de muzică şi dezvoltarea înregistrată la nivel de start-ups & innovation, oraşul din inima Transilvaniei atrage din ce în ce mai mulţi vizitatori, 6% optând să exploreze şi să descopere acest oraş efervescent”, mai spun autorii studiului.

Informaţiile sunt parte al primului val al studiului „Traveler’s Persona Study”, realizat de Exact Business Solutions în luna noiembrie 2019. Universul cercetării a fost reprezentat de persoane +18 ani, rezidente în mediul urban, utilizatoare de internet, care au plecat în cel puţin o vacanţă în ultimele şase luni. Volumul eşantionului a fost de 1.083 de respondenţi. Aceştia au fost selectaţi din panelul Exact Business Solutions, chestionarul fiind administrat online.

 


 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.