Industria vendomatelor din România a ajuns la o valoare a pieţei de peste 280 milioane euro, în creştere cu 9% faţă de anul trecut, în contextul în care tot mai mulţi clienţi preferă soluţiile de proximitate când consumă cafea, snacks-uri sau bauturi racoritoare, iar calitatea cafelei de la automate a crescut semnificativ în ultimii ani, potrivit datelor transmise de Patronatul Român al Industriei de Vending (PRIV).

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Totodată, jucătorii din industrie, în număr de peste 500, au peste 3000 de angajaţi direct, în creştere cu 10% faţă de anul trecut, la care se adaugă angajaţii din industriile conexe. În cadrul pieţei vendomatelor din România există atât jucătorii mai mici, cu capital românesc, cât si companii multinaţionale.

Avansul industriei, pe zona automatelor de cafea, are loc în contextul în care clienţii preferă tot mai mult o cafea obţinută rapid, de calitate şi la un preţ avantajos, potrivit PRIV. În plus, clienţii pretenţioşi pot găsi inclusiv automate cu cafea premium, iar creşterea calităţii cafelei a contribuit din plin la avansul vânzărilor.

Pentru anul viitor, PRIV estimează o scădere de 20% a vânzărilor de cafea, în condiţiile în care multe automate au fost retrase din mediul outdoor ca urmare a acţiunilor ANPC.

La nivelul întregii industrii a vendomatelor, veniturile totale au fost în creştere cu 10%, în principal din cauza creşterii importante a preţurilor la nivel naţional, în contextul unei calităţi mai mari a produselor, dar şi a unor salarii mai mari în industrie.

Băuturile calde reprezintă circa 90% din totalul pieţei

La nivelul întregului continent, industria românească a vendomatelor reprezintă circa 2%, locul 12 din 22 de ţări din punct de vedere al numărului de vendomate. Din punct de vedere al penetrării pieţei, România este pe locul 15 în Europa, cu un vendomat la 200 de oameni. În Romania, automatele vând circa 2,6 milioane de produse alimentare şi băuturi în fiecare zi.

Băuturile calde reprezintă circa 90% din totalul pieţei, restul fiind snacks-urile, băuturile răcoritoare şi produsele alimentare proaspete. În 2019, regulile privind protecţia consumatorului au fost reinterpretate, ceea ce a afectat şi acest domeniu, inclusiv pe zona automatelor de băuturi calde.

”PRIV face demersuri pentru îmbunătăţirea calităţii serviciilor oferite către consumatorul final, o conduită corectă în business a operatorilor, orientată către servicii şi produse premium şi pentru o colaborare cât mai strânsă cu autorităţile în vederea dezvoltării industriei”, a declarat Mihai Ungureanu, Preşedintele PRIV şi membru în consiliul de conducere European Vending&Coffee Service Association.

În prezent, PRIV îşi doreşte o cooperare activă cu autorităţile şi are deschidere să discute orice situaţie sau îngrijorare privitoare la industrie.

Anul acesta, PRIV a realizat un Ghid de Bune Practici în industrie, pe care l-a transmis către membrii cu recomandarea însuşirii lui în conduita de business şi în practicile zilnice. Ghidul a fost transmis şi către autorităţi în vederea obţinerii de recomandări pentru îmbunătăţire.

Patronatul consideră că industria din România are un potenţial de extindere, iar existenţa unui patronat, care să reprezinte interesele agenţilor economici din industria de vending şi să asigure o exploatare cât mai eficientă a aparatelor automate, este benefică pentru toţi actorii implicaţi (consumator, autorităţi, agenţi economici, persoanele care activeaza în industrie).

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.