Patronatele din turism cer aprobarea înfiinţării Autorităţii Naţionale pentru Turism (ANT) condusă de un preşedinte cu rang de secretar de stat, după ce Ministerul Turismului a fost desfiinţat în organigrama noului Executiv, iar acest domeniu este reprezentat ”ca un departament oarecare” în cadrul Ministerului Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri, arată Federaţia Patronatelor din Turismul Românesc (FPTR) într-un comunicat.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Această măsură, va duce la dezvoltarea sectorului în viitor, va asigura continuarea şi coerenţa măsurilor reglementate, pentru finalizarea actelor normative aflate în dezbatere publică şi dezvoltarea acestor măsuri care s-au dovedit foarte importante pentru economia naţională, argumentează patronatrele..

"După ce turismul a avut parte în ultimii ani de un minister propriu, ceea ce a avut efecte pozitive pentru acest domeniu, în organigrama noului executiv nu se mai regăseşte nici ca un nume în coada unui minister mai mare, cum s-a întâmplat cu ani în urmă. Pentru ca sectorul să nu intre într-un con de umbră, fiind reprezentat doar de un departament oarecare în cadrul Ministerului Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri, Patronatele din turism cer Guvernului înfiinţarea unei Autorităţi Naţionale pentru Turism, condusă de un Preşedinte cu rang de Secretar de Stat", a declarat Mohammad Murad, preşedintele Federaţiei Patronatelor din Turismul Românesc (FPTR).

Patronatul arată că majoarea ponderii aportului sectorului turism în PIB-ul României în ultimii ani a fost posibilă datorită măsurilor aprobate de toţi reprezentanţii partidelor politice aflate în Parlament.

”Prin înfiinţarea Autorităţii Naţionale pentru Turism (ANT), instituţie cu personalitate juridică distinctă, condusă de un preşedinte cu rang de secretar de stat, în subordinea directă a Ministrului Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri, propunem o structura structura organizatorică mai supla, cuprinzând 140 posturi, din care 30 vor rămâne libere până la angajarea ataşaţilor în turism. Din cele 199 de posturi ocupate în prezent se vor reduce efectiv 89 de posturi, multe fiind de conducere, fapt ce va conduce la diminuarea semnificativă a fondului lunar de salarii la aproximativ 155.000 euro. În cazul în care o parte din cei 89 de funcţionari care nu vor putea fi redistribuiţi, aceştia se pot angaja în mediul privat în turism unde există un deficit de forţă de muncă de aproximativ 150.000 de angajaţi, din care cel puţin 2.000 în funcţii de conducere operativă”, spun reprezentanţii FPTR.

Ei afirmă că, de-a lungul timpului, FPTR a participat şi a prezentat propuneri pe parcursul procesului legislativ, inclusiv pentru Legea Turismului, astfel încât aceasta să devină “constituţia“ turismului pentru următorii 5-20 de ani.

”Impactul asupra mediului de afaceri va fi pozitiv, existând premizele continuării în condiţii de eficienţă maximă a activităţii  în domeniul turismului”, mai spun ei.

Pentru asigurarea unei reglementari fluente, specialiştii în turism, membri în Comitetul Director al FPTR propun completarea Ordonanţei de Urgenţă nr.68/2019 cu aprobarea înfiinţării Autorităţii Naţionale pentru Turism şi structura organizatorică a acesteia.

”Această  propunere este în concordanţă cu programul de guvernare al PNL si va avea ca efect: eficientizarea actului de guvernare în domeniul turismului; reducerea semnificativă a cheltuielilor administrative; menţinerea actualei legislaţii care a permis creşterea semnificativă, anuală, a veniturilor în turism; stimularea investiţiilor în turism”, adaugă ei.

Federaţia mai solicită constituirea unei comisii mixte, formată din specialişti ai Guvernului, Ministerului Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri şi reprezentanţi ai FPTR, în vederea completării şi îmbunătăţirii Programului de Guvernare – capitolul Turism, pe care îl consideră mult prea sumar tratat pentru uriaşa importanţă a acestui domeniu.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.