Vânzările cu preţ redus, indiferent de tipul acestora - soldare, lichidare, vânzări promoţionale - trebuie să respecte o serie de reguli, printre care şi aceea conform căreia preţul redus trebuie să fie inferior preţului de referinţă, adică celui mai scăzut preţ practicat în acelaşi spaţiu de vânzare în perioada ultimelor 30 de zile, precizează directorul ANPC Paul Anghel, referindu-se la campania de reduceri de Black Friday. De asemenea, el reaminteşte dreptul consumatorului de a returna un produs comandat, în termen de 14 zile de la primirea lui, dar şi că această perioadă în cazul în care comerciantul nu a menţionat în format expres despre existenţa dreptului de returnare a produselor.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email
 ”Reducerile mari de preţ, într-o anumită perioadă, sunt binevenite atât pentru consumatori, cât şi pentru operatorii economici.  Pentru a beneficia de aceste reduceri, fără să le fie afectate interesele economice, consumatorii trebuie să se informeze cât mai complet asupra produselor pe care intenţionează să le achiziţioneze, să fie extrem de vigilenţi şi să acorde maximă atenţie tuturor detaliilor, în special în perioada marilor reduceri de preţuri, cum este Black Friday.  De asemenea recomandăm verificarea preţurilor prin consultarea site-urilor care afişează  preţuri comparative pentru acelaşi produs. În cazul în care aceştia consideră că drepturile le-au fost încălcate le recomandăm să ne semnaleze orice abatere şi îi asigurăm că Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor le va acorda tot sprijinul”, precizează directorul general al ANPC Paul Anghel.
 
El subliniază că vânzările cu preţ redus, indiferent de tipul acestora - soldare, lichidare, vânzări promoţionale -  trebuie să respecte o serie de reguli de fixare şi publicitate a preţurilor. Astfel, orice comerciant care anunţă o reducere de preţ trebuie să o raporteze la preţul de referinţă practicat în acelaşi spaţiu de vânzare pentru produse identice.  
Preţul redus trebuie să fie inferior preţului de referinţă. Preţul de referinţă reprezintă cel mai scăzut preţ practicat în acelaşi spaţiu de vânzare în perioada ultimelor 30 de zile, înainte de data aplicării preţului redus. 
 
Conform recomandărilor ANPC, pentru siguranţa cumpărăturilor din perioada ofertelor de Black Friday clienţii trebiie să citească atent caracteristicile produsului şi să verifice dacă acesta corespunde cu adevărat dorinţelor şi nevoilor lor.
  
 Pentru cumpărăturile online, ANPC recomandă: 
 • Verificaţi stocul existent; 
 • Verificaţi preţul afişat pe site şi dacă acesta este integral (conţine sau nu TVA); 
 • Verificaţi dacă preţul include şi costul de livrare. 
 Comerciantul este obligat să informeze corect şi complet consumatorii. Pe website-ul acestuia trebuie publicate o serie de informaţii: 
 • Datele de identificare (denumirea, adresa poştală şi electronică, numărul de telefon, numărul de înregistrare în registrul societăţilor comerciale şi cel de înregistrare fiscală etc); 
 • Caracteristicile esenţiale ale produsului; 
 • Preţul cu toate taxele incluse; 
 • Cheltuielile de livrare, dacă este cazul; 
 • Modalităţile de plată şi de livrare; 
 • Perioada de valabilitate a ofertei sau a preţului; 
 • Durata minimă a contractului, în cazul contractelor care prevăd furnizarea curentă sau periodică a unui produs; 
 • Existenţa şi modul de exercitare a dreptului de denunţare unilaterală a contractului. 
 Consumatorul poate contacta comerciantul prin telefon pentru a cere informaţii suplimentare asupra produsului, serviciilor post-vânzare sau a condiţiilor de livrare; modul în care răspunde la aceste întrebări le poate oferi consumatorilor indicii asupra seriozităţii vânzătorului. 
  
 ”Consumatorul trebuie să ştie că, din momentul în care a  primit un produs comandat pe internet,are dreptul de a denunţa   contractul şi 14 zile pentru a-l , returna dacă nu este mulţumit de el, fără  invoce vreun motiv. În cazul returnării produsului, consumatorul îşi poate primi  de la comerciant suma termen de 14 zile de la primirea produsului”, precizează Paul Anghel.

El subliniază că rambursarea se face folosind aceleaşi modalităţi de plată ca şi cele folosite de consumator pentru tranzacţia iniţială, cu excepţia cazului în care consumatorul a fost de acord cu o altă modalitate de plată şi cu condiţia de a nu cădea în sărcina consumatorului plata de comisioane în urma rambursării, iar consumatorul trebuie să citească termenii şi condiţiile de funcţionare a magazinului online deoarece termenul de 14 zile (în care poate opta pentru returnarea produsului) se prelungeşte cu încă 12 luni în cazul în care comerciantul nu a menţionat în format expres despre existenţa dreptului de returnare a produselor. 

ANPC: Cumpărăturile din perioada Black Friday pot fi făcute în siguranţă dacă: 

-Întocmiţi o listă cu produsele pe care doriţi să le achiziţionaţi şi cu preţurile actuale ale acestora. Acest lucru vă va ajuta să evitaţi falsele reduceri de preţuri, de exemplu atunci când comercianţii măresc preţul şi aplică procentul de reducere la preţul astfel majorat; 
-Citiţi cu  atenţie caracteristicile produsului; 
-Verificaţi dacă produsul corespunde cu adevărat dorinţelor şi nevoilor dumneavoastră 
-Verificaţi  stocul existent (pentru comerţul on-line); 
-Verificaţi preţul afişat pe site şi dacă acesta este integral (conţine sau nu TVA), dacă preţul include şi costul de livrare etc. 
-În cazul în care comandaţi online, verificaţi, înainte de a trimite comanda, dacă preţul fiecărui produs din coşul de cumpărături este acelaşi cu preţul redus indicat atunci când ati ales produsul. 

 

  
 
viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.