Preşedintele Consiliului Judeţean Iaşi, Maricel Popa, a anunţat, joi, că Blue Air are datorii de un million de euro către Aeroportul Iaşi, dar susţine că va face toate eforturile ca Blue Air să opereze în continuare.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Maricel Popa a spus, joi, într-o conferinţă de presă, că Blue Air are datorii către aeroportul ieşean de un milion de euro şi că operatorul n-a mai plătit nimic din luna iunie, dar că sunt discuţii privind o posibilă eşalonare a sumei restante.

“Sper ca Blue Air să opereze în continuare la Iaşi, depunem toate eforturile. I-am rugat pe cei de la Blue Air să vină la discuţii, săptămâna viitoare se va întruni Consiliul de Administraţie la aeroport. La Timişoara s-a întâmplat la fel, Blue Air nu mai operează acolo, sperăm să nu ajungem şi la Iaşi în aceeaşi situaţie“, a precizat şeful CJ Iaşi, Maricel Popa.

Tot joi, Ziarul de Iaşi a scris că Blue Air ia în calcul posibilitatea relocării activităţii de pe Aeroportul Iaşi. Totodată, compania aeriană a precizat că îşi asumă consecinţele unei asemenea decizii, respectiv costuri de relocare, dar şi compensaţii pentru pasageri.

Blue Air ar fi cerut aeroportului din Iaşi să reanalizeze decizia de a nu-i acorda reduceri comerciale, conform contractului încheiat între cele două părţi, în 2015.

Blue Air ar fi încasat acest discount anul trecut, pentru 2017, dar şefii Aeroportului au refuzat plata celui pentru anul 2018.

Conducerea aeroportului ieşean invocă o prevedere la contract, prin care operatorul de zbor este obligat să încheie anul fără datorii către regie ca să poată cere ulterior acest discount.

La rândul său, fostul director al aeroportului Iaşi, Marius Bodea, în prezent deputat PNL, afirmă, într-un comunicat de presă, că “Aeroportul Iaşi este cel mai elocvent exemplu despre cum a distrus PSD cel mai important obiectiv public al Iaşului“.

“Bilanţul PSD în trei ani de conducere a Aeroportului Iasi este sumbru. S-au închis toate cele nouă curse externe la Tarom, care lega Iaşiul de mari oraşe ale Europei. S-au închis două din cele mai importante curse interne operate de pe Iaşi, respectiv Timişoara şi Cluj, operate de Blue Air.  Au blocat toate investiţiile pregătite la cheie de noi când am plecat. Au băgat în corzi compania Aerostar care aşteaptă de doi ani să fie gata o banală extindere de platformă, timp în care firma plăteşte sute de oameni înalt calificaţi ce nu pot munci, întrucât nu au cum să ajungă avioanele în hangar. În condiţiile în care pe toate aeroporturile Europei traficul de pasageri creşte, la aeroportul Iaşi scade pentru a treia lună consecutiv. Însă cea mai amară cireaşă de pe tortul servit de PSD este anunţul Blue Air, privind relocarea întregii activităţi de la Iaşi pe alte aeroporturi, datorită disputei cu conducerea PSD a aeroportului“, afirmă liberalul Marius Bodea.

Totodată, fostul director al aeroportului ieşean precizează că, dacă în 24 de ore nu va fi demisă întreaga conducere de la aeroport, va propune ca ieşenii “să facă check-in-ul în biroul preşedintelui CJ, Maricel Popa“.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.