Asociaţia Municipiilor din România solicită premierului Ludovic Orban transmiterea bugetului cât mai urgent către Parlament pentru dezbatere şi aprobare, până la sfârşitul anului în curs, pentru a permite autorităţilor locale o funcţionare predictibilă în anul următor. De asemenea, primarii cer transparentizarea activităţii ANAF, astfel încât autorităţile locale să cunoască gradul de colectare a sumelor care le revin.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Preşedintele Asociaţiei Municipiilor din România, Robert Negoiţă, a transmis, marţi seară, o scrisoare către premierul Ludovic Orban.

”Sunt onorat să vă transmit felicitările Asociaţiei Municipiilor din România pentru votul de investitură primit şi vă urez succes, dumneavoastră şi Guvernului României, în misiunea politică pe care v-aţi asumat-o. Cum autorităţile publice locale s-au aflat în ultimii trei ani în centrul unor modificări legislative şi acţiuni politice, în multe cazuri defavorabile misiunii şi rolului acestora, în numele Comitetului Director al AMR, vă prezint câteva solicitări de care depinde bunăstarea comunităţilor locale, în perioada imediat următoare”, a scris Negoiţă în scrisoare.

Solicitările primarilor vizează, în primul rând, stabilirea unui calendar de aprobare a Legii bugetului de stat pe anul 2020, care să asigure intrarea ei în vigoare la 1 ianuarie 2020.

”Începând cu ianuarie 2020, asigurarea finanţării sistemului de protecţie a copilului, a centrelor publice pentru persoane adulte cu handicap, finanţarea drepturilor asistenţilor personali ai persoanelor cu handicap grav şi aindemnizaţiile lunare ale persoanelor cu handicap grav de la nivelul comunelor, oraşelor, municipiilor, sectoarelor municipiului Bucureşti şi judeţelor, conform legii, de la bugetul de stat, prin alocarea de sume defalcate din taxa pe valoarea adăugată cu destinaţie specială, fără că acestea să greveze bugetele minime de funcţionare ale judeţelor, municipiilor, oraşelor şi comunelor”, este o altă solicitare.

De asemenea, primarii cer stabilirea cotelor din impozitul pe venit, ce revin unităţilor-administrativ teritoriale, prin Legea finanţelor publice locale şi nu prin Legea bugetului de stat, aşa cum s-a întâmplat în anii 2018-2019.

”În acest sens, este necesară modificarea, începând cu dată de 1 ianuarie 2020, a articolelor 32 şi 33 din Legea nr. 273/2006 privind finanţele publice locale,conform Acordului încheiat între UNCJR, AMR şi AcoR”,  mai transmis Negoiţă.

Primarii cer, de asemenea, transparentizarea activităţii ANAF şi crearea posibilităţii că APL să aibă acces permanent la informaţiile privind colectarea IV, care constituie una din sursele de venit a bugetelor locale.

”Reglementarea legală a obligaţiei MFP prin DGFPL de a transmite, începând cu dată de 1 ianuarie 2019, trimestrial, către toate UAT-urile, informaţii privindincasarile totale din impozitul pe venit la nivelul fiecărei UAT, respectiv sumele achitate cu titlu de impozit pe venit atât de contribuabilii mici şi mijlocii, cât şi de contribuabilii mari. Constituirea, începând cu anul 2020, a unui Fond de creditare nerambursabilă pentru unităţile administrativ-teritoriale în vederea asigurării contribuţiei proprii a acestora la proiectele finaţate din fonduri externe nerambursabile. Contribuţia proprie a UAT-urilor va fi finanţată din Fond astfel: cuantum de ½ la semnarea contractului de finanţare a proiectului, iar diferenţa de ½ la finalizarea implementării proiectului”, se mai arată în document.

 

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.