Consiliul Superior al Magistraturii (CSM) a transmis, luni, după ce organizaţiile de magistraţi i-au cerut să nu plătească 18 milioane de euro pentru un sediu nou, că de aproximativ 14 ani instituţia funcţionează într-un spaţiu impropriu pentru care s-au plătit deja 9,1 milioane de euro din bani publici. Reprezentanţii instituţiei spun că de mai multe ori s-au făcut demersuri pentru alocarea unui sediu corespunzător destinat desfăşurării activităţii, însă acesta au rămas fără rezultat.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

”Consiliul Superior al Magistraturii s-a preocupat constant, încă de la preluarea actualului mandat, de starea financiară şi necesarul de investiţii care trebuie efectuate în infrastructura instanţelor judecătoreşti şi parchetelor”, a transmis, luni, CSM, printr-un comunicat de presă.

Instituţia precizează că a fost constituit, încă din anul 2017, Grupul de lucru care a întocmit documentaţia necesară îmbunătăţirii infrastructurii şi stării resurselor financiare ale instanţelor judecătoreşti şi parchetelor pe baza propunerilor formulate de acestea, pe care a înaintat-o Ministerului Justiţiei în calitatea sa de ordonator principal de credite.

La data de 15 iulie 2019 a avut loc şedinţa Secţiei de Judecători, în cadrul căreia au fost analizate împreună cu Ministrul Justiţiei soluţiile necesare pentru eliminarea deficienţelor cronice de investiţii în sistemul judiciar, deficienţe care afectează atât personalul instanţelor judecătoreşti şi parchetelor, cât şi beneficiarii actului de justiţie, respectiv justiţiabilul.

”În acelaşi context, trebuie subliniat că de-a lungul timpului au fost efectuate mai multe demersuri pentru alocarea unui sediu corespunzător destinat desfăşurării activităţii şi pentru Consiliului Superior al Magistraturii, însă acesta au rămas fără rezultat. Precizăm că, de aproximativ 14 ani, Consiliul Superior al Magistraturii funcţionează într-un sediu impropriu, închiriat de la entităţi private, pentru care s-a plătit către acestea o chirie în valoare totală de  9.138.508 Euro din fonduri publice”, a mai transmis CSM.

Sursa citată a precizat că, prin HG nr. 949/2018, Guvernul a pus la dispoziţie suma necesară achiziţionării unui sediu corespunzător necesităţilor de funcţionare a Consiliului, fonduri care nu fac parte din sfera bugetului destinat necesarului instanţelor şi parchetelor, alocarea bugetară fiind realizată în mod separat, ca urmare a aprobării parametrilor tehnico-economici ai investiţiei.

”Consiliul Superior al Magistraturii asigură opinia publică de faptul că demersurile efectuate cu privire la achiziţionarea unui nou sediu sunt transparente şi eficiente în realizarea obiectivelor de investiţii ale instituţiei şi că va continua să se implice susţinut pentru rezolvarea problemelor de infrastructură şi resurse financiare ale instanţelor judecătoreşti şi parchetelor”, se mai arată în comunicatul CSM.

Asociaţia “Forumul Judecătorilor din România” şi Asociaţia ”Iniţiativa pentru Justiţie” s-au arătat îngrijorate de intenţia Consiliului Superior al Magistraturii de a achiziţiona un imobil în scopul de a-l transforma în sediu al instituţiei, ”o investiţie extrem de costisitoare în contextul în care se derulează un proiect guvernamental de construire a unui sediu adecvat”.

”În spaţiul public a apărut recent informaţia în sensul declanşării procedurii de achiziţionare a unui imobil pentru a fi folosit de către Consiliul Superior al Magistraturii ca sediu nou, în suprafaţă de nu mai puţin de 12.000 mp, ale cărui costuri se ridică la suma de 84.600.000 de lei (18.000.000 EUR). În Hotărârea de Guvern nr. 949 din 17 decembrie 2018 prin care s-a aprobat Nota de fundamentare, ce justifică necesitatea acestei achiziţii, se arată că actualul spaţiu al CSM, în suprafaţă utilă de 2.939,44 mp, este închiriat, că majoritatea birourilor nu beneficiază de ferestre sau balcoane, iar specificul activităţii CSM presupune şi participarea altor persoane din exterior, precum magistraţi şi inspectori judiciari, instituţia  gestionând un număr mare de documente curente şi arhivate. De asemenea, se susţine şi că de la data închirierii actualului sediu a intervenit o intensificare a activităţii şi o creştere a rolului instituţiei în cadrul sistemului judiciar şi al societăţii în ansamblul său. Apreciem că aceste argumente nu sunt suficiente pentru a justifica efectuarea unei investiţii atât de considerabile în condiţiile în care nevoile de resurse de finanţare pentru sistemul judiciar sunt  în continuare nesatisfăcute”, au transmis asociaţiile magistraţilor.


 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.