Instagram „nu poate rezolva problema hărţuirii de una singură”, a spus şeful companiei social media, Adam Mosseri, într-un interviu acordat Radio 1.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

El consideră că hărţuirea online trebuie abordată ca parte a unui plan amplu. 

Mosseri a afirmat că nu îşi doreşte ca oamenii să ajungă să fie deprimaţi pe platformă, dar şi că „nu putem opri oamenii să spună lucuri răutăcioase”.

În opinia lui, criticile aduse Instagram sunt sănătoase: „Hărţuirea există de mult timp, s-a schimbat şi a evoluat odată cu internetul. La fel ca multe alte probleme, este mai mare decât Instagramul şi cred că uneori ne scapă”.

La începutul acestui an, Mosseri s-a întâlnit cu oficialităţi pentru a discuta despre siguranţa şi securitatea pe Instagram. Noi reguli au fost introduse, iar companiile social media sunt nevoite să îşi asume responsabilitatea pentru ce apare pe platforme sau vor fi amendate.

Mosseri, care a preluat conducerea Instagram în luna octombrie a anului trecut, este de părere că acest nivel de verificare „are sens” pentru o companie ca a sa.

„Uneori nu este comod pentru noi să fim criticaţi şi să fim expuşi public pentru greşelile noastre, dar cred că este o dinamică sănătoasă. Credem că cercetarea - fie că este făcută de specialişti sau de politicieni - este, în mod fundamental, un lucru bun”.

Anul acesta, Instagram a fost criticată şi pentru imagini care prezentau autoflagelarea ce au fost publicate online, iar, după Mosseri, cu cât o postare problematică are mai multe vizualizări, cu atât prioritatea de a o înlătura este mai mare.

„Prioritizăm diferite tipuri de probleme de conţinut, pentru că nu orice conţinut problematic presupune acelaşi risc. O postare despre autoflagelare poate fi mult mai importantă decât una care prezintă nuditate”.

Platforma online a fost criticată şi de vedete, precum Selena Gomez şi Madonna. 

Gomez, care a anunţat că a şters aplicaţia din telefonul propriu, a spus într-un interviu acordat lui Ryan Seacrest: „Mă face să nu am o impresie bună despre mine şi să îmi privesc altfel corpul”.

Mosseri s-a arătat „dezamăgit” şi a spus că experienţa Selenei Gomez cu Instagramul nu poate fi comparată cu a unui utilizator obişnuit.

„Are peste 100 de milioane de urmăritori, este o cu totul altă lume”. El a adăugat că Instagram lucrează ca utilizatorii să aibă o experienţă pozitivă folosind aplicaţia. În plus, a precizat că ar vrea să dicute personal cu Gomez - al cărei cont este urmărit de 152 de milioane de utilizatori - despre cum şi-ar dori ea îmbunătăţirea platformei.

Compania a anunţat că va introduce noi filtre care vor bloca sau raporta hărţuirile, precum şi o funcţie prin care oamenii vor fi anunţaţi dacă ceva ce urmează să publice i-ar putea deranja pe alţii.

Mosseri a mai spus că, în cei 9 ani de la lansarea aplicaţiei, compania a învăţat despre lucrurile pozitive şi negative în ceea ce priveşte conectarea online a milioane de oameni.

„Sunt multe lucruri bune ce reies din conectarea oamenilor. Când am pornit, eram foarte concentraţi pe partea pozitivă şi încă sunt încrezător în asta. Tehnologia nu este bună sau rea, doar există. Social media, în mod special, este un amplificator al lucrurilor bune şi rele, aşa că trebuie să încercăm să facem mai mult şi să identificăm răul”.

Adam Mosseri a recunoscut că Instagram, ca majoritatea lucrurilor, trebuie folosit cu moderaţie.

„Cred că este o limită privind timpul acordat unui lucru, nu contează că este TV, Instagram sau sport”.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.