RE/MAX România, parte din grupul real-estate şi una din cele mai mari francize la nivel global pe acest segment, estimează că piaţa de consultanţă imobiliară din România a ajuns la o valoare de circa 80 de milioane de euro, în termeni de comisioane din tranzacţii, şi s-ar putea dubla în cinci ani, la 160 milioane euro.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

"Având în vedere ascensiunea cifrelor din industrie la nivel european, care influenţează şi trendurile locale, alături de semnalele de creştere înregistrate constant în ultimii ani, specialiştii RE/MAX estimează că acest segment are un potenţial de dublare a valorii în aproximativ cinci ani", a declarat marţi Răzvan Cuc, preşedintele RE/MAX România.

Acesta spune că, pe termen mediu şi lung, se aşteaptă ca piaţa imobiliară să crească, iar în acest an să avanseze cu un procent de 3,4%.

"În anul 2019, industria se concentrează pe o nouă etapă a serviciilor de consultanţă, care vizează modelul şi nivelul pieţelor europene", spune el.

Potrivit reprezentanţilor RE/MAX România, piaţa de consultanţă imobiliară s-a schimbat considerabil în ultimii ani.

La nivelul lui 2014, domeniul era caracterizat de instabilitate, dar şi de un potenţial mare de creştere, atât ca preţuri, cât şi în ceea ce ţine de serviciile de consultanţă. Influenţată de aşteptările din ce în ce mai mari ale clienţilor, cât şi de tendinţele externe care şi-au dovedit succesul, în ultimii ani industria a făcut mari progrese raportat la gradul de profesionalizare şi încredere acordată de publicul ţintă.

"Piaţa de consultanţă imobiliară a cunoscut o evoluţie accelerată în ultimii ani, semn că apetitul dezvoltat al românilor pentru tranzacţii imobiliare necesită recomandări specializate, respectiv o îndrumare profesională constantă, axată pe nevoile şi preferinţele clientului. Pe de altă parte, la o scurtă analiză comparativă cu pieţele dezvoltate, observăm că există încă pe plan local un mare potenţial de creştere al domeniului, care necesită eforturi comune ale jucătorilor pentru a ajunge la apogeu. Investiţiile constante în educare şi necesitatea profesionalizării agenţilor la standardele occidentale vor aduce cu sine o schimbare de percepţie a publicului român în legătură cu industria în care activăm, oferindu-i clientului încrederea de care are nevoie în serviciile calitative ale consultantului imobiliar", a declarat Răzvan Cuc.

Conform unei analize realizate de RE/MAX România, în prezent, pe piaţa autohtonă, activează circa 8.000 de agenţi, respectiv 1 agent/2.500 de locuitori, o proporţie destul de mică raportată la necesităţile pieţei. Comparativ, în statele europene cu o industrie dezvoltată, raportul este de patru ori mai mare, iar în statele Americii de Nord, ce reprezintă etalonul în domeniu, acest raport este de 1 agent/ 300 de locuitori.

Potrivit reprezentantului RE/MAX, pentru atingerea acestui prag este nevoie de reglementarea unor norme profesionale ale industriei, un model de lucru axat pe reprezentare exclusivă, precum şi crearea unor reţele şi asociaţii puternice. "Acest context reprezintă, deopotrivă, o oportunitate şi o responsabilitate pentru brandurile puternice care activează în domeniu, ce trebuie să mizeze în primul rând pe un sistem integrat, prin dezvoltarea şi susţinerea constantă a unor reţele de birouri, cât şi pe implicarea activă în educarea breslei şi a publicului", mai spune el.

Potrivit reprezentanţilor RE/MAX România, segmentul rezidenţial a cunoscut în ultimii ani cea mai mare creştere raportat la tipul de proprietăţi tranzacţionate. Dacă în urmă cu cinci ani, circa 59% dintre intermedieri erau locuinţe, la nivelul lui 2018 segmentul rezidenţial a ajuns la aproximativ 81% din totalul tranzacţiilor realizate de agenţii RE/MAX. Restul de 19% cuprinde: 7% terenuri, 5% office, 4% comercial şi 3% industrial.

Cea mai mare proprietate tranzacţionată în ultimii ani este un spaţiu industrial din Sibiu, care a fost vândut cu 2.530.000 euro. În topul celor mai mari intermedieri se numără, de asemenea, două terenuri din Cluj-Napoca, unul de 2.500.000 milioane de euro şi altul de 1.960.000 euro, un spaţiu industrial din Cluj (1,6 milioane de euro) şi un apartament în Bucureşti (1,5 milioane de euro).

Subsidiara autohtonă a master francizei RE/MAX a fost preluată de actualul management în urmă cu cinci ani, când RE/MAX România cuprindea o reţea de trei birouri şi circa 30 de agenţi. Până la finele anului 2014, compania a înregistrat o cifră de afaceri de 430.000 de euro – cumulată pe toate francizele, respectiv 400 de tranzacţii.

Pentru anul 2019, RE/MAX estimează o creştere a cifrei de afaceri de aproximativ 10 ori faţă de perioada de comparaţie, până la 4,2 milioane de euro. Până la finele anului curent reprezentanţii companiei estimează atingerea unui număr de circa 55 de birouri francizate, 500 de membri şi aproximativ 3.700 de tranzacţii încheiate.

Potrivit reprezentanţilor companiei, planurile pe termen mediu vizează atingerea unui număr de 110 francize până în 2023, cu circa 1.000 de agenţi afiliaţi. Potrivit datelor RE/MAX România, 42% dintre francizaţii companiei au vârste cuprinse între 20 şi 30 de ani, urmaţi de categoria de vârstă 30 - 40 de ani, în proporţie de 33%.

În topul oraşelor cu cei mai mulţi francizaţi se numără Bucureşti, Cluj, Timişoara şi Sibiu, acolo unde au fost înregistrate, de asemenea, cele mai rapide creşteri raportat la numărul de agenţi şi tranzacţii.

În România, RE/MAX are, în prezent, 47 de francize şi peste 400 de membri.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.